پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
استاندار اردبیل:

نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس در اردبیل دایر می شود

استاندار اردبیل گفت:نمایشگاه رزمی و فرهنگی دفاع مقدس با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش ابصارخبر، اکبر بهنام جو در جلسه شورای هماهنگی  برنامه های هفته دفاع مقدس  گفت:  نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران در هشت سال دوران طلایی دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دایر می شود.

وی با بیان اینکه نسل آینده باید از گذشته انقلاب و جنگ تحمیلی اطلاع دقیق داشته باشند افزود: با خلاقیت هنرمندان باید نحوه دفاع رزمندگان در ۸ سال جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته شود تا نسل جوان به گذشته تاریخ مملکت خود افتخار کنند.

این مسئول ادامه داد: برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی با برپایی غرفه های مختلف با محوریت جنگ های نا منظم در هفته دفاع مقدس بیش از ۵۰ عنوان برنامه برگزار می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه برنامه های گرامی داشت هفته دفاع مقدس به دلیل وضیعت حاکم در شیوع ویروس کرونا در سطح استان متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار می شود، تصریح کرد: با تمام تلاش دستندرکاران، ارزش های دفاع مقدس به صورت مجازی و پوشش برنامه ها در صدا و سیما و با رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه معرفی خواهد شد.

وی حفظ و ایجاد روحیه ایثارگری در جامعه را سبب تداوم انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: هر چه قدر روحیه ایثارگری و فرهنگ شهادت را برای مردم نشان دهیم به همان اندازه در پایداری ارزش های انقلاب اسلامی موفق عمل کرده ایم

بهنامجو با بیان اینکه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس ایجاد موزه دفاع مقدس در اردبیل ارزش زیادی دارد، از تامین اعتبار مورد نیاز برای روشنایی محوطه و ساماندهی امور دیگر این موزه خبر داد.

وی افزود: استان اردبیل ۳۴۰۰ شهید والامقام دارد و در هفته دفاع مقدس با هماهنگی دستگاه های متولی از همه ایثارگران همزمان با سراسر کشور تجلیل خواهد شد.

استاندار اردبیل از تکمیل فیبر نوری در دو هفته آینده خبر داد و افزود: با هماهنگی صورت گرفته فیبر نوری محوطه سایت دفاع مقدس، نور پردازی و سیستم صوتی حرفه ای در این نمایشگاه با همکاری شهرداری، شرکت مخابرات و سایر دستگاه های اجرایی انجام می شود.

در این جلسه اعضای ستاد و شورای هماهنگی نظر و پیشنهادهای خود را ارایه دادند.

 

خبرنگار: شاهین فرزانه

 

انتهای پیام/ج