پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
امام جمعه شهرستان نیر:

رسیدگی به ترک فعل مسئولان نباید به گرو کشی حزبی و جناحی تبدیل شود/ لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه رسیدگی به ترک فعل مسئولان نباید به گرو کشی حزبی و جناحی تبدیل شود، گفت: عمل به وعده ها و صداقت در گفتار و رفتار، کلید اعتمادسازی عمومی است.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه نظام اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی بنیانگذاری شده است، بازسازی اعتماد عمومی را مهمترین وظیفه دولت سیزدهم نام برد و گفت: مواضع عزتمندانه و حکیمانه ایران اسلامی در حمایت از جبهه بین المللی مقاومت و بیان جنایت های غرب در اجلاسیه بغداد، برای تیم دیپلماسی کشور یک موفقیت بود.

خلاصه سیر و سلوک؛ انجام کار نیک و دوری از فعل بد است

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه خدا ما را برای خوب بودن، خوبی کردن، مثبت اندیشیدن ، به فکر همنوع بودن و حتی به فکر مخلوقات بودن خلق کرده است، گفت: خلاصه سیر و سلوک این است که به هیچکس بدی نکنیم و تنها به فکر خوبی باشیم چراکه خلاف آدم را به عقب برده و معرفت را از انسان می گیرد.

وی گفت: انسان اگر یک بچه را ناظر به اعمال و رفتارش ببیند از انجام فعل گناه دست بر می دارد اما غافل از این است که خداوند در همه حال ناظر بر احوال ما است و به حقیقت آنچه انجام می دهیم آگاه و ناظر است.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت کار نیک و گره گشایی از زندگی مردم پرداخت و گفت: طبق احادیث یک لبخند، برخورد مناسب با ارباب رجوع با مشتری، حل کردن کار یک نفر با هزار سال عبادت برابری می کند.

وی با بیان اینکه جهنم نرفتن هنر نیست چراکه خداوند متعال بچه ها و مجانیت را نیز به جهنم نمی برد، گفت: همه باید تلاش کنند تا با اخلاق اسلامی با مردم، همکاران و در کل مخلوقات خداوند رفتار کنند تا بهشت برین را نصیب خود کنند.

بازسازی اعتماد عمومی،  مهمترین وظیفه دولت سیزدهم 

امام جمعه شهرستان نیر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص وظایف دولت سیزدهم را یادآور شد و گفت: طبق این بیانات مهمترین وظیفه دولت سیزدهم بازسازی اعتماد عمومی است.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه دولت است، گفت: نظام اسلامی بر اساس ایده کلان مردم سالاری دینی بنیانگذاری شده است.

حجت الاسلام نعمتی گفت: مسئولان تنها با نزدیک شدن به مردم و با حضور میدانی خود و گره گشایی از زندگی مردم می توانند نسبت به بازسازی اعتماد مردمی اقدام کنند چراکه مردم تنها در صورت احساس تغییرات ملموس در زندگی شان است که به مسئولان خود اعتماد خواهند کرد.

وی از عمل به حرف ها و وعده ها بعنوان کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی  نام برد و گفت: این حضور  بی واسطه مسئولان در میان مردم خود به تنهایی حس امید به آینده را در مردم زنده می کند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه دولت سیزدهم باید نماد عمل به وعده، صداقت در گفتار و رفتار و شجاعت در پذیرش اشتباه تبدیل شود، گفت: تحول در ساختار اداری کشور در کنار حضور مستمر در میان مردم تنها با برنامه ریزی سنجیده و کارشناسی و اقدام انقلابی مبتنی بر عقلانیت انقلابی میسر می شود.

رسیدگی به ترک فعل مسئولان نباید به گرو کشی حزبی و جناحی تبدیل شود

حجت الاسلام نعمتی به موضوع رسیدگی به ترک فعل مسئولان در امر خدمت رسانی به مردم نیز اشاره کرد و گفت:  رسیدگی به ترک فعل مسئولان نباید به گرو کشی حزبی و جناحی تبدیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر  رسیدگی به ترک فعل مسئولان را از جمله کارهای انقلابی عنوان کرد و گفت:  ای کاش این روند از اول انقلاب مسیر خود را طی می کرد.

وی با بیان اینکه ای کاش قوه قضائیه موضوع ترک فعل را از اول انقلاب و یا حداقل از دهه 70 در اولویت برنامه های خود قرار می داد، گفت: این عمل خود نیز در زمره ترک فعل است.

امام جمعه شهرستان نیر سختی کار رسیدگی به ترک فعل مسئولان را متذکر شد و گفت: اگر  این ماموریت با دقت و حساسیت بررسی نشود ممکن است ضررهای جبران ناپذیر به مدیریت اداری کشور وارد کند چراکه اگر  مدیران در امر خدمات رسانی به میدان نیایند یا شکاف بین مدیران و مردم ایجاد شود  همان چیزی اتفاق خواهد افتاد که مطلوب و خواست دشمن است.

موفقیت  تیم دیپلماسی کشور در اجلاسیه بغداد

وی به اجلاسیه بغداد نیز اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه تحت تاثیر حضور مقتدرانه ایران قرار گرفت چراکه مواضع عزتمندانه و حکیمانه ایران اسلامی در حمایت از جبهه بین المللی مقاومت و بیان جنایت های غرب، برای تیم دیپلماسی کشور  موفقیت بود.

لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور

حجت الاسلام نعمتی بازسازی ساختار فرهنگی کشور را اولویت اول دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ نام برد و گفت: شایسته است مسئولین در طرح ریزی برنامه های فرهنگی کشور، بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

وی به تاثیر فضای مجازی در زندگی مردم نیز اشاره کرد و گفت: امروز فضای مجازی به اصلی ترین درگاه تولید محتوا تبدیل شده است، بنابراین لازم است محتوا را محور کنش رسانه ای و فرهنگی دانسته و صدور مجوزها و تنظیم گری ها و حتی ارائه مشوق در حوزه فرهنگ را بصورت متحد و یکپارچه به سمت نظام جامع رسانه ای و فرهنگی سوق دهیم.

 امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه فرهنگ زیر ساخت است و خیلی از خطاهایی که در بخش ها مختلف انجام می گیرد ناشی از فرهنگ حاکم بر ذهن ها است، گفت: باید با تقویت منابع انسانی کارامد با روحیه جهادی  به اصلاح نگرش ها و رفتارهای حاکم بر ذهن جامعه بپردازیم و برای اصلاح سبک زندگی از توان تمام نهادهایی چون حوزه علمیه، نهاد مساجد، ائمه جمعه، صدا و سیما و نهادهای متولی فرهنگ برای ایجاد حرکت های عمیق  مبتنی بر اصول اسلام و انقلاب اسلامی اقدام عاجل صورت گیرد.

 

وی وقایع 17 شهریور سال57 را یادآور شد و با بیان اینکه جرقه نهایی پیروزی انقلاب اسلامی در 17 شهریور 57  زده شد، گفت: مردم با وحدت کلمه و با اعتماد به شعارهای انقلاب اسلامی، استبداد و استعمار را  خوار کردند.

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات شهرستان نیر اشاره کرد و ضمن قدردانی از زحمات همه کارکنان و زحمتکشان شهرستان نیر گفت: در بعضی از ادارات  با وجود کم کاری بعضی مسئولین، تحول و خدمت رسانی به مردم  الحق و النصاف در حال تحقق است.

حجت الاسلام نعمتی ضمن قدردانی از تلاش ها شبانه روزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره برق، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و درمان شهرستان، آب و فاضلاب، دارالقرآن شهرستان، سپاه و نیروی انتظامی شهرستان نیر در قضیه کرونا از تلاش های مسئولان  شهرستان نیز در طرح محرومیت زدایی روستای دوشانلو و همچنین گروه جهادی شهرستان  قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/ج