پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
در خطبه های نماز جمعه شهرستان های اردبیل مطرح شد:

دولت سیزدهم احیای بورس و گرانی مسکن را ساماندهی کند/ با مافیای آرد و نان در روستاها برخورد شود

ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل لزوم بکار گیری مدیران توانمند انقلابی و جهادی را در سطوح مختلف حواستار شده و از دستگاه های بازرسی و قضایی استان خواستند به مشکلات آب، برق، تلفن و آرد و نان شهرستان ها رسیدگی کنند.

به گزارش ابصارخبر، ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل خطبه های این هفته نماز جمعه لزوم بکار گیری مدیران جهادی و دغدغمند در سطوح مختلف کشوری، استانی و شهرستانی را خواستار شده  و افزودند: انتظار از دستگاه‌های اجرایی توجه به محدودیت فصل کاری و تکمیل طرح‌های اجرایی برای جلوگیری از حیف و میل اعتبار تخصیصی است.

امام جمعه اردبیل:  اقتدار و استقلال  جمهوری اسلامی در دفاع مقدس تثبیت شد/ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به معجونی از التماس و تهدید تبدیل شده‌اند

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هفته دفاع مقدس را گرامیداشت و گفت: در دنیا ما را با چند امر می‌شناسند که یکی دفاع مقدس است، دشمنان ما  هر برنامه‌ای که برای ما می‌خواهند اجرا کند اول به دفاع مقدس نگاه می‌کنند.

وی افزود : اقتدار و استقلال  جمهوری اسلامی در دفاع مقدس تثبیت شد، هشت سال دفاع مقدس هویت ما و قاب تصویر ملت ماست و  ما اکنون هم کنار همان سفره نشسته ایم.

وی اظهار کرد: جنگ تحمیلی و اهداف دشمن و موقعیت فعلی ما و موقعیت دشمنان ما که این جنگ را به راه انداختند بعد از بالای چهل سال واقعا آموزنده است، آن زمان دشمن با نهایت کبر ، منیت و تعرض برای نابودی انقلاب اسلامی آمده بود.

آیت الله عاملی گفت: ما در این جنگ بهترین جوانان خود را از دست دادیم، ۲۲۰ هزار شهید تقدیم عزت و استقلال و تمامیت ارضی کشور اسلامی نمودیم،  ما این داغ را فراموش نخواهیم کرد ما آمریکا را قاتل اصلی می‌دانیم. 

خطیب جمعه اردبیل همچنین بیان کرد: این روزها آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به معجونی از التماس و تهدید تبدیل شده‌اند، ایران سطح التزامات خود را در برجام پایین آورده و آنها به احتضار  افتاده‌اند، از تمام ابزارها هم استفاده کرده‌اند و چیزی در دستشان جز تهدید نمانده است، اگر دولت قبلی در اول کار خود بعد از ملاحظه تخلف آنها در  پایبندی به قراردادی که به امضای شورای امنیت رسیده بود التزامات خود را پایین می‌آورد الان همه چیز حل شده بود.

 آیت الله عاملی گفت: عجیب این است که آنها هنوز هم ملت ما را نشناخته اند و از سر استیصال ملت ما را تهدید می‌کنند خیال می‌کنند ایران امروز ایران زمان مصدق است که از هر طرف او را محاصره و خفه کنند.

امام جمعه خلخال: مسئولان از کلنگ‌زنی بی‌برنامه خودداری کنند

حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال افزود: اگر چنانچه وعده‌ای به مردم منطقه از سوی مسئولان در سفر خود به این شهرستان به مردم داده شده و یا کلنگ‌ پروژه‌ای بر زمین زده شده باید عملی شود و در غیر این صورت این چنین اعمالی بی‌احترامی به شعور مردم تلقی و سلب اعتماد از مسئولان خواهد شد.

وی با تاکید بر اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی منطقه قبل از آغاز فصل سرما و محدودیت کاری در این شهرستان اظهارکرد: انتظار از دستگاه‌های اجرایی توجه به محدودیت فصل کاری و تکمیل طرح‌های اجرایی برای جلوگیری از حیف و میل اعتبار تخصیصی است.

امام جمعه خلخال با انتقاد از قطع مکرر اینترنت و تلفن همراه در این شهرستان در روزهای اخیر بیان کرد: تکرار چنین وضعیتی موجب وارد شدن خسارات به مردم خواهد شد.

اسدی گفت: اگر چنانچه اینگونه مشکلات مشکل کشوری و استانی هستند باید به صراحت به مردم اعلام شود و اگر چنانچه مشکل قطعی ارتباط تلفنی و اینترنتی از داخل شهرستان است باز باید مسئولان  ذیربط نسبت به رفع آن و اطلاع‌رسانی به مردم اقدام کنند.

امام جمعه پارس آباد: دولت سیزدهم احیای بورس و گرانی مسکن را ساماندهی کند

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پارس آباد با اشاره به خسارت‌های وارد شده به مردم در بورس، اظهار کرد: دولت سیزدهم انتظار می‌رود در خصوص ضرر و زیان مردم در بورس و همچنین در خصوص احیای گرانی و مسکن را که از اساسی‌ترین مشکلات مردم می‌باشد، ساماندهی کند.

وی خطاب به دولت سیزدهم عنوان کرد: مردم در چند سال گذشته نسبت به دولت بی اعتماد و ناامید شده بودند که بازآفرینی اعتماد عمومی مردم از این دولت مردمی و انقلابی مورد انتظار است.

خطیب جمعه پارس آباد ادامه داد: بازآفرینی اعتماد عمومی مردم در گرو گسترش عدالت در حوزه‌های مختلف و اصلاح قوانین فساد آفرین و اجرای کامل قوانین ضد فساد و برخورد قاطع با مدیران فاسد و استفاده از مدیران فساد ستیز و مردمی کردن نظارت بر اعمال و رفتار مسئولان است.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با اشاره به ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان و همچنین یادآور سرافرازی و سربلندی مردم ایران اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارس آباد ضمن تسلیت شهادت جانباز پاسدار علی باباخانی، افزود: جانباز ۷۰ درصد سرهنگ پاسدار شهید علی باباخانی بعد عمری رشادت و جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام باقری بنابی ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، تاکید کرد: تقوای الهی زمینه سعادت دنیا و آخرت است و دستیابی به سعادت واقعی در رعایت تقوای الهی است.

امام جمعه شهرستان نیر: محافظه کاری، اساسی ترین مشکل مدیریتی کشور است/ با مافیای آرد و نان در روستاها برخورد شود

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه شهرستان نیر لزوم بکار گیری مدیران توانمند انقلابی و جهادی را در سطوح مختلف حواستار شد و گفت: دستگاه های بازرسی و قضایی با مافیای آرد و نام در نقط مختلف استان به ویژه روستاها برخورد کنند.

امام جمعه شهرستان نیر در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه اهل تقوا به عاقبت کار خود فکر می کنند گفت: مومنین باید به فکر فردای خود باشند نه اینکه به ابتدای کار خود فکر کنند.

وی به سرنوشت افراد که در صف اول انقلاب بودند ولی عاقبت اندیشی نکردن اشاره کرد و گفت:  بودند افرادی که در ابتدای انقلاب نماز شبشان ترک نمی شد و در صف های اول خدمت رسانی به مردم بودند  و الان به جرم های مختلف گرفتار شده  و از صف انقلابیون خارج شده اند.

وی گفت: برخی از این افراد به جرم های مختلف همچون اختلاس، نفاق، قتل و هوسرانی زندانی شده و در برخی موارد هم متواری شده  و جرات حضور در ملاء آرام را ندارند.

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: افزایش و تقویت اعتماد عمومی متدینین از مهمترین اولویت های دولت سیزدهم است.

وی به راه های تقویت اعتماد عمومی اشاره کرد و گفت: برای تقویت اعتماد عمومی باید با اجرای عدالت مسیرهای رفع تبعیض طی کرد.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود از اصطلاح قوانین فساد، اجرای بی کم و کاست قوانین ضد فساد، برخورد قاطع با مدیران فاسد و استفاده از مدیران ضد فساد برای گسترش عدالت اجتماعی و اداری از جمله راه های افزایش اعتماد عمومی نام برد و گفت: انجام اینگونه اقدامات امروز در جامعه لازم و ضروری است.

حجت الاسلام نعمتی محافظه کاری را یکی از مهمترین مشکلات مدیریتی کشور عنوان کرد و گفت: وجود مدیران محاظه کار در دولت برای کشور خسران است.

وی افزود: با وجود مدیران محافظه کار و محافظه کاری در سیستم اجرایی کشور، عدالت اجتماعی و اقتصادی در کشور اتفاق نمی‌افتد.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه محافظه کاری، قتلگاه انقلاب است، گفت:  شبکه نورانی ائمه جمعه امروز پیشگام تقابل با محافظه کاری و محافظه کاران در جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عقلانیت با محافظه کاری فرق دارد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص محافظه کاری اشاره کرد و گفت:  مقام معظم رهبری در این خصوص بارها به مسئولان کشور، نخبگان و عموم مردم هشدار دادند که محافظه کار نباشند.

وی از دولت سیزدهم خواست برای پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی و مبارزه با فساد و بسط عدالت اجتماعی و سیاسی از مدیران محافظه کار در هیچ رده ای استفاده نکند.

امام جمعه شهرستان نیر از  بانک‌ ها به عنوان یکی از عوامل اصلی ایجاد تورم و رکود و به تعطیلی کشاندن تولید در کشور نام برد و گفت: سودهای چند درصدی، بنگاه داری، جریمه دیرکرد، ساختمان سازی و عدم حمایت از سرمایه‌گذاران شکست خورده در تولید و سخت‌گیری‌های بی حد و حساب برای حمایت از مشاغل خرد خانگی و حمایت از سرمایه داران بزرگ و غیره از کارهای خلاف عرف و عقل بانک ها است. 

 وی با بیان اینکه بانک ها در نظام اسلامی خدمت می کنند، گفت: بانک ها باید با الگوبرداری از بانکداری دنیا در خدمت به بشریت باشند.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس در واقع یادآور و گرامیداشت سالروز حماسه سازی های جوانان و دانش‌آموزان در برابر دشمنان است.

وی به مدیریت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران مدیریت هشت سال جنگ تحمیلی یادآور استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان و متعهدان نظام و انقلاب است که باید در بیانیه گام دوم نیز عملی گردد.

حجت الاسلام نعمتی گفت: امروز باید به جوانان متعهد، متخصص و توانمند برای ورود به مدیریت جنگ نرم میدان داد.

وی با بیان اینکه جنگ نرم از جنگ نظامی ویران گرتر است گفت: با استفاده از تجربیات بزرگان نظام در کنار روحیه انقلابی و جهادی جوانان در این جنگ نیز سربلند بیرون آمد.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به وجود مافیای آرد و نان در کشور اشاره کرد و با اینکه ایران در تولید گندم خودکفا است و تحریم در این مورد کارایی ندارد، گفت: سوء مدیریت در توزیع آرد و نان منجر به ایجاد مافیای آرد و نان در کشور شده است که لازم است سازمان بازرسی و دستگاه قضایی در این زمینه ورود کنند.

وی به برگزاری انتخابات شورای آراد و نان در روستاهای شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: در ۷۲ روستای شهرستان نیر انتخابات برگزار شده است با این حال روستاییان در تامین آرد و نان با مشکل مواجه هستند و معلوم نیست سهمیه ی این روستاها به کجا می رود.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه بسیاری از روستاهای شهرستان نانوایی ندارند و سهمیه آرد نیز به دست روستائیان نمی رسد، گفت: روستاییان شهرستان نیر در تامین آرد و نان با مشکلات اساسی مواجه هستند که لازم است در این خصوص سازمان غله در زمینه مدیریت آرد بیشتر تلاش کند.

وی از شورای تامین شهرستان نیر بویژه سازمان بازرسی و دادگستری شهرستان خواست با ورد به این قضیه ضمن جلوگیری از ایجاد مافیای آرد و نان از دغدغه های مردم در این زمینه بکاهند.

 

امام جمعه بیله سوار: انتخاب استاندار اردبیل مطابق با معیارهای انقلابی باشد

حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، به تشریح ویژگی‌های کارگزاران نظام اسلامی از منظر اسلام پرداخت و اظهار کرد: انتخاب افراد مناسب برای تصدی مقامات حکومتی نیازمند احراز صلاحیت و داشتن ویژگی‌های خاص است.

وی داد: دولت سیزدهم آخرین شانس نظام در راستای اعتمادسازی و تحول خواهی در کشور است و از مجمع نمایندگان استان می‌خواهیم هر چه سریع‌تر در انتخاب والی استان بر اساس معیارها و ویژگی‌های انتخاب استانداران و مسئولان کشوری در دولت مردمی و انقلابی اقدام کنند.

خطیب جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود، به حق آبه شهرستان مرزی بیله سوار از سد عمارت گرمی اشاره کرد و افزود: آینده این سد روشن و امید بخش است و جا دارد از رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، معاون وزیر نیرو، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و استاندار اردبیل در تسریع آبگیری این سد عظیم قدردانی کنیم.

حجت الاسلام عزیزی ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، از مردم خواست با توجه به توان و وسع مالی هر کس، در جشن عاطفه‌ها نسبت به تهیه لوازم التحریر و سایر نیازهای اولیه دانش آموزان نیازمند شهرستان، نیکوکاری کنند.

انتهای پیام/ج