پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
امام جمعه شهرستان نیر:

امام حسن عسگری(ع)،آموزگار سبک زندگی مهدوی است/ وحدت اسلامی راهبرد مقابله با جنگ هویتی است

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه امام حسن عسگری(ع)،آموزگار سبک زندگی مهدوی است گفت: همه جوامع اسلامی امروز باید در راستای وحت تلاش کنند چراکه وحدت اسلامی راهبرد مقابله با جنگ هویتی است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه امام حسن عسگری(ع)،آموزگار سبک زندگی مهدوی است گفت: همه جوامع اسلامی امروز باید در راستای وحت تلاش کنند چراکه وحدت اسلامی راهبرد مقابله با جنگ هویتی است

امام جمعه شهرستان نیر به شاخصه های جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی معیار خدا باشد و بی اعتنایی به دنیا در انسان ها حاکم شود، مجاهدت در راه خدا و رعایت تقوا منجر می شود که انسان های صالح به میدان آمده و سررشته امور را بدست گیرند که در این صورت جامعه، به جامعه اسلامی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: اگر معیارهای خدایی عوض شود در اینصورت هرکس دنیا طلب تر، شهوت رانتر و زرنگ تر در بدست آوردن منافع شخصی و دروغگوتر باشد بر سر کار آمده  آن وقت  امثال عمربن سعد، شمر و متوکل عباسی و مامون به ریاست می رسند که در نتیجه  انسان های با تقوایی چون امام حسین(ع) لب تشنه شهید می شوند و امام حسن عسگری (ع) نیز در زندان به شهادت می رسند.

حجت الاسلام نعمتی از دغدغه مندان و دلسوزان خواست نگذارند  معیارهای الهی در جامعه عوض شود.

وی با بیان اینکه همه کار اسلام عوض کردن معیارهای باطل بود، گفت: همه کار انقلاب اسلامی هم ایستادگی در مقابل معیارهای باطل و غلط مادی جهانی و همدردی با مظلومان و محرومان و مستضعفان جامعه است.

امام حسن عسگری(ع)،آموزگار سبک زندگی مهدوی است

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های امام حسن عسگری(ع) پرداخت و گفت: امام حسن عسگری(ع) غریب ترین امام و آموزگار سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت بود.

وی افزود: یکی از عمده کارهای امام حسن عسگری(ع) در زندان  تربیت نسل منتظر بود.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه امام حسن عسگری (ع) تنها امامی است که بیشترین دوران حبس و زندانی را متحمل شد، گفت: در آن شرایط خفقان، امام حسن عسگری(ع) حتی فرصت رفتن به حج را نیز نداشت.

وی افزود: امام حسن عسگری(ع) یک عمر ترویج و تبلیغ  فرهنگ مهدوی با عالمان و شیعیان منتظر  در جامعه اسلامی را داشتند.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به نهم ربیع الاول اشاره کرد و گفت: نهم ربیع الاول در واقع آغاز امامت امام عصر(عج) است.

وی به تبیین خصوصیات یاران حضرت مهدی (عج) پرداخت و گفت: یاران امام عصر(عج) دارای ایمان عمیق ، اهل عبادت و تضرع، مانوس با قرآن ، عاشق و دلباخته امام، اهل بصیرت، اطاعت پذیر،عصیان ستیز، اهل جهاد، شجاع و دلیر، شهادت طلب منظم و منضبط، تشکیلاتی، صمیمی، استوار در برابر سرزنش ها و تبلیغات دشمنان و سربلند در آزمون ها هستند.

وحدت اسلامی راهبرد مقابله با جنگ هویتی است

امام جمعه نیر به سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص)و امام جعفرصادق(ع) اشاره کرد و گفت: این روز نماد وحدت اسلامی است و وحدت اسلامی راهبرد مقابله با جنگ هویتی است.

وی به طرح خاورمیانه بزرگ اشاره کرد و گفت:  این طرح نمونه بارز جنگ های هویتی است

حجت الاسلام نعمتی به اصول و عقاید در جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی اصول، احادیث، و دشمن در جوامع اسلامی مشترک است و دین به عنوان حلقه اتصال این جوامع محسوب می شود، حاکمان ممالک اسلامی نباید اجازه ظهور امثال داعش، القاعده، رژیم مجعول صهیونیستی دیگر و نفوذ در جهان اسلام را بدهند.

وی تصریح کرد: وحدت جهان اسلام، راهبرد همیشگی نظام جمهوری اسلامی است.

این مبلغ اسلامی گفت: ممالک اسلامی باید با گسترش دانشگاه ها و رفع زمینه های شبهه و اختلاف و انتشار نظریه های تقریبی و ایجاد کرسی ها و گفتگوهای علمی، اتحاد اسلامی در سرزمین های خود را رقم بزنند.

وی به تبیین ابعاد وحدت آفرین اشاره کرد و گفت: از نظر سیاسی با تدوین منشور وحدت میان کشورهای اسلامی و تعیین مجازات برای تفرقه افکنی می توان  زمینه های اتحاد را فراهم کرد.

حجت الاسلام نعمتی گفت: از نظر اقتصادی نیز می توان با تاسیس بازار مشترک اسلامی، توسعه روابط اقتصادی، تقویت صنعت گردشگری اسلامی  و یکپارچه سازی نظام بانکداری در کشورهای اسلامی مانع نفوذ دشمنان در جهان اسلام شد..

وی به تلاش های امامین انقاب اشاره کرد و گفت: امامین انقلاب اسلامی پرچمدار گفتمان وحدت و تقریب مذاهب در جهان اسلام هستند.

امام جمعه شهرستان نیر  به  شهادت نمازگزاران بی گناه شیعه در مسجد خان آباد افغانستان توسط داعش اشاره کرد و گفت: احیای داعش، نقطه امید و اتکای آمریکا در افغانستان است

وی از برجام بعنوان جزئی از سیاست خارجه ایران نام برد و گفت: ایران در مذاکرات برجام عجله ندارد چراکه برجام همه سیاست خارجه ایران نیست.

حجت الاسلام نعمتی به نقشه راه اقتصادی دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: این نقشه در واقع سندی برای مطالعه و مطالبه است.

وی گفت: مهار پایدار تورم، معیشت مردم، مبارزه با مفاسد اقتصادی، رشد اشتغال زا، نظارت بر بانک ها و مسکن و ارتقای جایگاه بین المللی اقتصاد ایران بخشی از نقشه اقتصادی دولت سیزدهم است.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود از تلاش های شبانه روزی پرسنل نیروی انتظامی در برقراری امنیت، مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا و ترویج برنامه های اسلامی و فرهنگی  قدردانی کرد و گفت: تجلیل از حافظان قران کریم نیروی انتظامی  کار خدای و انقلابی بود.

 

انتهای پیام/ج