پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
با حضور حدادعادل برگزار شد؛

محفل شعرخوانی گنج سخن در اردبیل + عکس و فیلم

محفل شعرخوانی گنج سخن از سری برنامه های هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی شب با حضور رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش ابصارخبر، محفل شعرخوانی گنج سخن از سری برنامه های هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی شب گذشته با حضور غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مهدی دادمان رئیس حوزه هنری کشور، عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر رجبی رئیس حوزه هنری استان اردبیل و جمعی از شاعران پیشکسوت اردبیلی در نگارخانه خطایی  این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این محفل ادبی به مفاخر  استان اردبیل در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: مفاخر استان اردبیل در سایه ایمان و اعتقادات مذهبی محکم، برجسته شده و علاوه بر کشور در منطقه نیز  ماندگار هستند.

امیر رجبی رئیس حوزه هنری نیز به جایگاه شعر و ادبیات استان اردبیل در کشور اشاره کرد و گفت: دارالارشاد سرچشمه ادبیات مرثیه است و شعرایی مانند بیضای اردبیلی در شکل گیری و درخشش این ادبیات فراتر از کشور در منطقه تلاش کرده اند.

در پایان این محفل ادبی که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد، بیوک جامعی از پیشکسوتان ادب و هنر اردبیل کتاب  آثار و ابنیه های تاریخی اردبیل  از مجموعه آثار خود را به حداد عادل اهدا کرد.

 

انتهای پیام/ج