پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه اردبیل:

نماز عید قربان در محوطه شهیدگاه اردبیل اقامه می شود/ لزوم جهاد تبیین در برنامه های ملی و مذهبی

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه اردبیل از برگزاری نماز عید قربان در محوطه شهیدگاه اردبیل خبرداد و گفت: برنامه های ملی و مذهبی بهترین فرصت برای جهاد تبیین است.

به گزارش ابصارخبر، جواد صبور رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، از برگزاری جلسه هماهنگی نماز عید قربان با حضور نمایندگان دستگاه های متولی و نهادهای انقلابی در مصلی اردبیل خبرداد و گفت: تقویت روحیه تعاون و همکاری و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه نتیجه مشارکت های اجتماعی در برگزاری مناسبت های مذهبی و ملی است.

وی از انتقال تجربه و کادرسازی برای آینده به عنوان یکی از برکات مشارکت های اجتماعی در برگزاری برنامه های مذهبی و اجتماعی در سطح شهر نام برد و گفت: آسیب شناسی برنامه های گذشته و رفع نقاط ضعف در کنار ارائه پیشنهادات سازنده برای برگزاری بهتر و باشکوه تر برنامه ها از برکات جلسات هماهنگی برنامه های مشارکتی در مناسبت های ملی و مذهبی است.

صبور به برنامه های عید قربان اشاره کرد و گفت: مطابق رسم هر سال دعای عرفه با حضور دلسوختگان حضرت ابا عبداله الحسین(ع) عصر روز عرفه در مصلای اردبیل برگزار می شود.

وی به اقامه نماز عید قربان نیز اشاره کرد و گفت: فضاسازی محوطه برگزاری نماز عید قربان بعد پایان مراسم دعای عرفه با همکاری شهرداری اردبیل اغاز خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری نمازجمعه اردبیل به اهمیت فضاسازی ویژه عید قربان اشاره کرد و گفت: افزایش بصیرت و آگاهی مردم در گرو حضور میدانی و تبلیغات چهره به چهره در کنار فعالیت های مجازی است.

وی از نصب پلاکارد و پوسترهای تبلیغاتی در سطح شهرستان اردبیل به ویژه مسیرهای منتهی به محل اقامه نماز عید قربان خبرداد و گفت: برافراشتن پرچم اسلام یکی از اهداف و برنامه های مناسبت های مذهبی است و به همین منظور همه دستگاه های متولی برنامه های مذهبی و فرهنگی باید با مشارکت حداکثری، رسالت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

رئیس ستاد برگزاری نمازجمعه اردبیل به جنگ ترکیبی دشمنان و اهمیت جهاد تبیین در این خصوص اشاره کرد و گفت: نسل اول با تقدیم ۳۴۰۰ شهید و هزاران جانباز و آزاده در استان اردبیل در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی  جان خود را فدا کردند و امروز در جنگ ترکیبی دشمنان این وظیفه جوانان به ویژه کنشگران اجتماعی است که با ایثار در فضای حقیقی و مجازی به ویژه مناسبت های مذهبی با حضور فعال و آگاهانه خود  توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

صبور به ضرورت اخلاص در کار مسئولان و فعالان  برگزاری مراسمات ملی و مذهبی تاکید کرد و گفت: سربلندی تنها با اخلاص در عمل حاصل می شود.

نماز عیدقربان در محوطه شهیدگاه اردبیل اقامه می شود

حامد علامتی مسئول هماهنگی برگزاری نماز عید قربان  نیز در این مراسم به نیازمندی های برگزاری باشکوه نماز عید قربان در فضای باز اشاره کرد و گفت: شورای تامین و شهرداری در کنار دستگاه های اجرایی مانند اداره برق، آب، آتش نشانی، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی نقش مهمی در برگزاری باشکوه نماز عید فطر و قربان که در فضای باز  و با حضور پر شور و بی نظیر مومنین نمازگزار برگزار می شود دارند.

وی با بیان اینکه نماز صبح طبق روال به امامت آیت الله سید حسن عاملی در مصلای اردبیل برگزار می شود، گفت: بعد از اقامه نماز صبح، دعای پرفیض ندبه نیز در  محل مصلی  قرائت خواهد شد.

علامتی گفت: نماز عید قربان ساعت ۶.۳۰ صبح به امامت آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در محوطه شهیدگاه برگزار خواهد شد.

مسئول هماهنگی برگزاری نماز عید قربان در پایان سخنان خود به نقش فعال شهرداری، آموزش و پرورش  و هلال احمر در برگزاری باشکوه نماز عید فطر و قربان قدردانی کرد و گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان و آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی و حضور پرشور دانش آموزان در اقامه نماز  نقش مهمی ایفا می کنند چراکه نوجوانان و جوانان آینده سازان این مرز و بوم هستند و حضور عالمانه و آگاهانه آنها در نماز و  اعیاد بزرگ اسلامی سازنده و تاثیرگذار است.

وی به نقش آفرینی مجموعه شهرداری در برگزاری باشکوه برنامه های مذهبی به ویژه اعیاد فطر و قربان اشاره کرد و گفت: پاکسازی محوطه قبل از برگزاری مراسم و بعد از آن، مفروش کردن محوطه، برگزاری نماز عیدقربان ، تبلیغات میدانی، ایستگاه های صلواتی  از جمله کارهایی است که کارکنان زحمتکش شهرداری در راستای برگزاری باشکوه تر برنامه های مذهبی انجام می دهند.

انتهای پیام/ج