پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱

مدال طلای تک‌ضرب وزنه‌برداری آسیا را به جوان اردبیلی رسید

هنرجوی هنرستان تربیت بدنی شهید چمران مشگین‌شهر در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا موفق شد مدال طلای جهانی تک ضرب وزنه‌برداری را کسب کند.

به گزارش ابصارخبر، امیرحسین قربانی در رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان آسیا که در دسته ۸۱ کیلوگرم نوجوانان آسیا پیگیری شد، طلای حرکت یک ضرب، برنز دوضرب و نقره مجموع را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در کشور ازبکستان در دسته ۸۱ کیلوگرم نوجوانان این مسابقات امروز برگزار شد و امیرحسین قربانی و ایلیا صالحی‌پور نمایندگان ایران یک مدال طلا، ۲ نقره و سه برنز کسب کردند

در این رقابت ها امیرحسین قربانی با مهار ۱۴۱ کیلوگرم در حرکت یکضرب به مدال طلا رسید و ایلیا صالحی‌پور با ۱۳۴ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفت. دنیس پولوبویارینوف با حد نصاب ۱۴۰ کیلوگرم به مدال نقره یکضرب دسته ۸۱ کیلوگرم رسید.

قربانی که با مهار ۱۴۱ کیلوگرم مدعی اول نشان طلا این دسته بود، در حرکت دوضرب پایین‌تر از ورزشکار ازبکستان و ایلیا صالحی‌پور قرار گرفت و به مدال برنز رسید. قربانی در این حرکت ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کرد.

وی در مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی ناموفق بود تا ایلیا صالحی‌پور با مهار وزنه ۱۷۱ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار گرفته و به مدال نقره برسد.

کلام‌الله صفری ، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پیامی با تبریک به جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان استان بویژه مردم مشگین‌شهر، برای این ورزشکار نوجوان آرزوی موفقیت کرد.

 

انتهای پیام/ج