پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
رئیس هیات ورزش های سه گانه اردبیل:

اخلاق و منش پهلوانی نیاز جامعه ورزش کشور است

سید احمد عاملی رئیس هیات ورزش های سه گانه اردبیل گفت:پهلوان بودن و منش پهلوانی حرمت و قداست ورزش قهرمانی را حفظ می کند.

به گزارش خبرگزاری ابصار خبر، سید احمد عاملی در نشستی با موضوع اخلاق ورزشی در سالن کنفرانس رضازاده اردبیل، با اشاره به اینکه ورزش علاوه بر تامین سلامت جسم باید موجب تقویت آموزه های اخلاقی و انسانی در انسان گردد افزود:در ورزش های پهلوانی و زورخانه ای این خصلت ها به خوبی در بین ورزشکاران دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارکرد های مهم ورزش اشاعه و نهادینه سازی اخلاق در جامعه است به حمایت وِزه مسئولین از ورزشکاران اخلاق مدار پرداخت.

عاملی با اشاره به اینکه خوی و منش پهلوانی هرگز کهنه نخواهد شد خاطر نشان کرد:قهرمانی اگر با منش پهلوانی همراه باشد حرمت و قداست خود را برای همیشه در بین مردم حفظ خواهد کرد.

سید احمد عاملی با اشاره به اینکه در ورزش باید منش و تقویت رفتارهای انسانی به صورت ویژه دنبال شود افزود:نهادینه شدن گذشت،فداکاری،انسان سازی و مهربانی از جمله مهمترین خصیصه های ورزش بخصوص ورزش پهلواتی و زورخانه ای است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان باید زیرساخت های ورزشی و فرهنگی را در جامعه به صورت گسترده ارتقاء دهند تصریح کرد:ارتقاء زیرساخت های ورزشی موجب پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در جامعه خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج