پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶

نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ‌ها و مراکز آموزش عالی وزارت علوم در اردبیل +عکس

هفتادمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ‌ها و مراکز آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبییل آغاز به کار کرد.

 سبلان ما ،هفتادمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ‌ها و مراکز آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه این نشست به معرفی دانشگاه محقق اردبیلی  و ظرفیت های استان اردبیل پرداخت و گفت: امروز در حالی شهر دارالارشاد اردبیل میزبان معاونین دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور است که دانشگاه محقق اردبیلی با طی پله های پیشرفت و ترقی از جایگاه مناسبی بین دانشگاه های کشور برخوردار بوده و در رده بندی دانشگاه های جهانی نیز قرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت ۴۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد و گفت: این دانشگاه با ۳۱۸ کارمند به بیش از ۱۲هزار دانشجو خدمت رسانی می کند.

وی با بیان اینکه ۸۲۰دانشجو در رشته های کارشناسی و ۳۰۰۰دانشجو در رششته های کارشناسی ارشد در محقق اردبیلی تحصیل می کنند، گفت: ۷۵۰نفر نیز در مقطع دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی تحصیل می کنند.

چمنی افزود ۶۰ دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی را دانشجویان دختر تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی  ۲۰درصد است گفت: ۱۱۰۰ دانشجوی دختر و ۱۰۵۰ دانشجوی پسر اط خوابگاه های دانشجویی برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به افتخارات دانشگاه محقق اردبیلی نیز اشاره کرد و گفت: امروز دانشگاه محقق اردبیلی در جایگاه ۲۵ کشوری قرار داشته و به لیست دانشگاه های ISC در سال ۲۰۲۲ نیز ورود پیدا کرده است.

وی به مجلات علمی منتشر شده در دانشگاه محقق اردبیلی نیز اشاره کرد و گفتک در ۱۰ مجله علمی منتشر شدعه در دانشگاه محقق اردبییل ۷ مجله در رتبه های کشوری قرار دارد.

چمنی به معرفی رشته های تخصصی دانشگاه محقق اردبییل نیز پرداخت و گفت:  بیشتر رشته های تحصیلی موجود در دانشگااه محقق اردبیلی در دوران مدیریت دکتر گنجی اتفاق افتاده است

وی به اجلاسیه معاونین دانشجویی اشاره کرد و گفت|: در این اجلاسیه مسائل مهمی چون خوابگاه های دانشجویی و تغذیه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات خوبی در این راستا اتخاذ خواهد شد.

سردار ناصر دستاری نیز در این همایش به رنج ها و مشقات ایثارگران قطع نخاعی و جانبازان شیمیایی اشاره کرد و گفت: دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین خاطرات دوران زندگی ام است.

وی از معاونین دانشجویی در دانشگاه های سراسر کشور خواست تا با برنامه ریزی خوب و منسجم ضمن دانش افزایی به بصیرت افزایی دانشجویان نیز بپردازند تا با کادرسازی نیروهای در تراز انقلاب، آرمان های انقلاب اسلامی نیز محقق شود.

نشست تخصصی مشاوره و بهداشت روان، رفاه دانشجویی، بررسی آیین نامه های دانشجویی، ورزش و تربیت بدنی،بررسی برنامه هفتم توسعه و بیانیه پایانی از جمله برنامه های هفتادمین نشست تخصصی معاونین دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور عنوان شده است.