پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
با حضور قائم مقام دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزار شد؛

آیین تکریم و معارفه روسای دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل+ عکس

رئیس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در راستای تحقق شعار سال در حیطه خود بر مدار مهارت افزایی مبتنی بر دانش بنیان حرکت خواهد کرد.

به گزارش ابصارخبر، بعد از ظهر امروز آیین تکریم و معارفه روسای دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل با حضور اصغر کشتکار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور،سلیمان عباسی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، رضا قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، حجت الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، اقتداری سرپرست سازمان منطقه ویژه اردبیل، اعضای شورای شهر اردبیل، روسای سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی، نمایندگان دانشگاه های استان و بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویی در سالن اجلاس دانشگاه جمع علمی کاربردی اردبیل برگزار شد.

اصغر کشتکار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در این مراسم به بررسی وضعیت دانشگاه جامع علمی در سراسر کشور پرداخت و گفت: این دانشگاه با تدابیر اتخاد شده از لحاظ جذب دانشجو در جایگاه مناسبی قرار گرفته و از رشد 23 درصدی در مقایسه با سال گذشته برخور است.

وی به فعالیت های فرهنگی و هنری دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز اشاره کرد و گفت: دانشجویان این دانشگاه توانستند با کسب رتبه های خوب در جمع بهترین های دانشجویان سراسر کشور قرار گیرند.

کشتکار در پایان سخنان خود به مهارت محور بودن دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه به لحاظ مهارت محور بودن دغدغه ای برای اینده کاری دانشجویان خود ندارد چراکه فارغ التحصیلان در اندک زمانی از توانایی جذب در بازار کار و یا کارآفرینی برخوردار هستند.

حجت الاسلام عالی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل نیز به قیام 17 شهریور اشاره کرد و گفت: دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی از لحاظ فرهنگی و مهارتی جزو بهترین دانشگاه های استان اردبیل هستند.

وی به راهکارهای پیشرفت دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: استعدادیابی و استعدادسازی دانشجویان از جمله راه های پیشرفت و توسعه دانشگاه و استان اردبیل است.

ورود به دانشگاه جامع علمی کاربردی ورود به دنیای مهارت افزایی و کارآفرینی است

داریوش لطیفی رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل نیز به سابقه حضور شش ساله خود در دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفیت آموزشی همواره مهمترین دغدغه کارکنان واحد اردبیل بوده و است ، به همین خاطر تمام تلاش خود را در راستای ارائه خدمات آموزشی و مهارت افزایی دانشجویان به کار بردیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه مولد و کارآفرین است، گفت: فاصله فارغ التحصیلی تا اشتغال در دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاهها بسیار پایین است.

لطیفی به رشته های جدید دانشگاه علمی کاربردی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: 55 رشته جدید متناسب با نیاز روز و بازار کار در سالجاری در استان اردبیل راه اندازی شده است.

وی به بافت جمعیتی اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این استان سرریز جمعیتی ندارد بلکه مهاجر پذیر است به همین دلیل از لحاط پیری جمعیت با چالش های اساسی رو به رو است که در ین زمینه نیز با تولید کار و ثروت باید در جامعه امید آفریتی و ترغیب به افزایش جمعیت صورت گیرد.

لطیفی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگه اشتغال امضا می شود گفت: ورود به دانشگاه جامع علمی کاربردی ورود به دنیای مهارت افزایی و کارآفرینی است.

حرکت بر مدار مهارت افزایی مبتنی بر دانش بنیان

تورج حسن زاده رئیس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل نیز در این مراسم به ارائه برنامه های خود پرداخت و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل برای تحقق شعار سال در حیطه خود بر مدار مهارت افزایی مبتنی بر دانش بنیان حرکت خواهد کرد.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: عملیاتی کردن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در محیط دانشگاه نیز از جمله برنامه های پیش رو است.

حسن زاده در پایان سخنان خود به تقویت واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با توانمند سازی جوانان تلاش می کنیم تا ضمن تربیت نسل صالح و شایسته برای کشور از دغدغه اشتغال و اقتصاد جوانان این مرز و بوم در حد و توان خود بکاهیم.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات 6 ساله داریوش لطیفی، تورج حسن زاده به عنوان چهارمین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل معرفی شد.

پیش از این ابراهیم زاده، علیپور و لطیفی  ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از بدو تاسیس تاکنون را بر عهده داشتند.

 

گزارش: مهدی جدی

 

انتهای پیام/ج