پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل انجام گرفت؛

افتتاح آزمایشگاه معتمد محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی

آزمایشگاه معتمد محیط زیست در بخش هوا و صدا با حضور مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد.

به گزارش ابصارخبر، دکتر داود سیف زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ۱۹ شهریور در مراسم افتتاح آزمایشگاه معتمد محیط زیست در بخش هوا و صدا در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مجوز آزمایشگاه معتمد محیط زیست در بخش هوا و صدا  اواخر مرداد ماه سالجاری توسط سازمان حفاظت محیط زیست صادر شده است.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی اولین و تنها دانشگاه استان اردبیل است که مجوز آزمایشگاه معتمد محیط زیست را کسب نموده است.

سیف‌زاده تصریح کرد: از اهداف و مزایای راه‌اندازی این آزمایشگاه، ارتقاء و توسعه آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست در سطح استان توسط سازمان حفاظت محیط زیست، کاهش هزینه‌های جاری واحدهای صنعتی و غیرصنعتی استان، رونق اقتصادی و نیز اشتغال‌زایی برای افراد بومی، ارتقای وضعیت پایش‌ و نظارت‌های کنترلی در صنایع مستقر در سطح استان از نظر آلودگی‌های زیست محیطی بصورت مطلوب و ضابطه‌مند است.

مهندس حسن قاسم پور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز با اشاره به تفاهم نامه این سازمان با دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی، گفت: با افتتاح آزمایشگاه معتمد محیط زیست در بخش هوا و صدا، امیدواریم دانشگاه برای زمینه‌های آب، خاک و فاضلاب نیز اقدام کند.

 

انتهای پیام/ج