پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
یلادداشت؛

حیای مردان زمینه ساز حجاب زنان

در مقوله بی حجابی و بد حجابی نیز، مطالبه ما از مسئولان، تفکیک مروجان و هدایت گران و اقدامات سازمان یافته، از غفلت ها و نا آگاهی ها و نیز عدم غفلت از عفاف مردان در کنار حجاب زنان است چرا که حیای مردان زمینه ساز حجاب زنان می باشد و هردو و توامان، ضامن آرامش جامعه.

به گزارش ابصارخبر، فرهاد یوسفی اردبیلی مدرس ارتباطات اجتماعی و رسانه در یادداشتی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و نوشت: قصد دفاع از عملکرد کسی را ندارم و سنداش انتقادات مستمر و اقداماتی که تاکنون بوده و هزینه هایی که پرداخت شده، اما متاسفم از برخی تفکرات اسفنجی!

هم اتهام بی کفایتی بر سیستم بخاطر معضلاتی اجتماعی چون طلاق وارد می کنند، هم مبارزه با بی بند و باری را که عامل اصلی متلاشی شدن خانواده هاست، خشونت تلقی می کنند و مخالف آزادی!هم افزایش خود کشی ها را نشان ضعف دستگاه های متولی می دانند، هم به یافته ها و نتایج پژوهش های علمی که حاکی از ارتباط آمار قابل توجهی از این آسیب با روابط ناسالم و مسائل اخلاقی در ارتباط با انسانهای بی عفت است، توجه و تامل ندارند.

گفته می شود؛ ارتباط با خود، زیربنای هر نوع از ارتباطات انسانی  است. کاش توفیقی باشد تا این نوع ارتباطات را و خود را بشناسیم تا تکلیف مان ابتدا با خود و سپس با جامعه در پروسه ارتباطات اجتماعی مان مشخص بشود.

از دوست منصف تری که موافق حجاب بود، اما بدلیل ریشه های فرهنگی بی حجابی مخالف اقدام پلیسی، پرسیدم: چقدر معتقد است و آمادگی دارد، چنانچه زمانی اموالش مورد سرقت واقع شد یا خدای ناکرده، خود قربانی جنایت و جرائم دیگری همچون ضرب و جرح و زورگیری، تجاوز، تهدید و .. واقع شد با همان منطق موصوف که همه اینها  ریشه در مسائل گوناگونی چون فقر، مسائل فرهنگی و تربیتی، مشکلات روحی و ... دارند و اعمال مجرمانه، معلول عوامل دیگری هستند، از شکایت یا دادخواهی و مطالبه حق و حقوق خود چشم پوشی کند و از پلیس و دستگاه قضایی انتظار برخورد نداشته باشد؟

همه موافقیم که نقش فرهنگ و مسائل فرهنگی در نگرش ها، رفتارها و تعیین سرنوشت جامعه موثر است و اینکه، در حوزه فرهنگی کوتاهی های زیادی شده شکی نیست. پیشگیری های فرهنگی نیز همیشه مقدم بر انتظامی و قضایی بوده، اما عدم اقدامات ضروری مورد نیاز را نمی تواند توجیه کند.

این را هم فراموش نکنیم که احساس مسئولیت اجتماعی شهروندان قطعا با حضور پلیس در میدان و برخوردهای قهری، رابطه معکوس دارد!!

هر سوء استفاده از موقعیت شغلی یا بدرفتاری یا سهل انگاری عوامل اجرایی و ترک فعل مدیران به ویژه در نظارت کارآمد و فساد در سیستم نیز مستحق شدیدترین کیفر و برخوردهای قانونی است.

همان دسته معتقد به حذف برخورد پلیسی در قبال آسیب هایی چون بی حجابی و جرائمی چون تکدی گری و ...، تاکنون دستگاه قضایی کشور را در استفاده از نهادهای ارفاقی و مجازات های جایگزین حبس همچون خدمات عمومی عام المنفعه به منظور امکان باز اجتماعی کردن محکومین و اصلاح مجرمین همراهی شایسته نکرده اند و عموما به ویژه زمانی که ضرر شخصی متوجه منافع فردی شان شده، انتظار شدیدترین برخوردهای پلیسی و قضایی و اشد مجازات و حبس های طویل المدت از دستگاه قضایی داشته اند.

" حیای مردان زمینه ساز حجاب زنان"

در مقوله بی حجابی و بد حجابی نیز،  مطالبه ما از مسئولان،  تفکیک مروجان و هدایت گران و اقدامات سازمان یافته، از غفلت ها و نا آگاهی ها و نیز عدم غفلت از  عفاف مردان در کنار حجاب زنان است چرا که حیای مردان زمینه ساز حجاب زنان می باشد و هردو و توامان، ضامن آرامش جامعه.

آنهایی که خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر القائات رسانه ای و در انفعال، در موضوعات و سوژه های گوناگون اجتماعی دچار تفکر اسفنجی می شوند، بدانند که به ضرر خانواده خویش، مغلوب شده اند.

مراقب باشیم تا کم سوادی رسانه ای و در مقابل، قابلیت های معجزه آسای رسانه و فضای مجازی، ما را ناخواسته به پیاده نظام بدخواهان و دشمنان مان در داخل خانه خودمان تبدیل نکند.

آيزنهاور پس از جنگ دوم جهاني اعلام کرد: بزرگ ترين جنگي‌ که‌ در‌ پيش داريم ، جـنگي اسـت بـراي تسخير اذهان انسان ها!

 

انتهای پیام/ج