پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
نائب رئیس مجلس:

رفع عقب ماندگی های ورزش استان اردبیل اولویت دولت شود

نائب رئیس مجلس با انتقاد از وضعیت ضعیف امکانات ورزشی استان اردبیل گفت:جبران عقب ماندگی های ورزش استان اردبیل نیازمند تلاش جهادگونه مسئولان و جذب سرمایه گذار است.

به گزارش ابصارخبر، علی نیکزاد  نائب رئیس مجلس عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات ورزشی اردبیل که در سالن شهدای فرودگاه اردبیل برگزار شد،گفت: حمایت های صورت گرفته از ورزش اردبیل بسیار کم و ناچیز است.

وی با بیان اینکه گرایش جوانان به ورزش منجر به تربیت و پرورش قهرمانان در کشور می شود، گفت: در سفر وزیر ورزش و جوانان به استان اردبیل مشکلات و نواقص ورزشی استان مورد شناسایی قرار گرفت که انتظار می رود این مشکلات  بزودی برطرف شود.

نیکزاد به علت های عقب ماندگی ورزش اردبیل پرداخت و گفت: نبود سرانه درآمدی، نبود بخش خصوصی قدرتمند و نبود پشتوانه مالی موجب شده ورزش استان اردبیل توسعه و پیشرفت نداشته باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در احداث مجموعه‌های ورزشی، بعضی از پیمانکاران هستند که تخصص و تعهد در کار خود ندارند.

وی با بیان اینکه نگهداری از پروژه‌های ملی همچون ورزشگاه علی دایی بسیار مهم است، گفت: مسئولان مختلفی روی کار آمده و رفته‌اند اما تحولی در ورزشگاه علی دایی صورت نگرفته است.

نیکزاد تاکید کرد: ۳ ماه فرصت داده می‌شود تا سالن دوومیدانی ورزشگاه علی دایی تکمیل و تحویل داده شود و روشنایی و چمن ورزشگاه علی دایی نیز تا پایان سال تکمیل شود. 

وی در ادامه سخنان خود به برکات سفر وزیر ورزش به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: نگهداری، نوسازی و بازسازی تاسیسات یک دهه قبل مهمترین انتظار مردم از مسئولان است چراکه نگهداری از تاسیسات ورزشی و جلوگیری از مستهلک شدن این تاسیسات مهم و ضروری است.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل هم در این جلسه خواستار رفع عقب ماندنی های استان در حوزه ورزش شد و گفت: اگر وضعیت این استان را در حوزه زیر ساخت ها، اقتصاد، ورزش و فرهنگ بررسی کنیم در می یابیم که رتبه استان بالاتر از رتبه ۲۵ کشوری نیست.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در  اکثر شاخص ها در رده ششم و هفتم آخر استان های کشور قرار دارد،  ادامه داد: در بخش های مختلف دولت باید برای رفع این عقب ماندگی ها تلاش کند چرا که سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ورزش ضعیف است.

انتهای پیام/ج