پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

لزوم تقویت احساس جمعی و نظام علمی و پژوهشی در کشور

امام جمعه اردبیل هدف آمریکا و دول غرب از حضور در منطقه خاورمیانه را دستیابی به انرژی نفت و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی دانست و گفت: در این بین تنها کشوری که مانع تحقق آرمان آنها شده، جمهوری اسلامی ایران است که با دستیابی به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و علوم جدید توانسته در برابر آنها خودنمایی کند.

به گزارش ابصارخبر، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل غصر امروز  در دیدار با اساتید و رؤسای مراکز جامع علمی  کاربردی استان اردبیل اظهار کرد: خدمت بزرگی که امروز مراکز علمی و دانشگاهی در توسعه این کشور انجام می‌دهند، خدمت بی‌نظیر است چرا که امروز به شدت نیازمند توسعه مراکز علمی و کارآفرینی در کشور و استان اردبیل هستیم.

وی با تبریک فرا رسیدن ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: در مکتب اسلام به علم و آموزش بهای ویژه‌ای داده شده و قطعاً تأثیرگذاری این حرکت تحول‌آفرین را امروز در عرصه عمل به عینه شاهد هستیم.

امام جمعه اردبیل دانشگاه جامع علمی – کاربردی را در کنار تحصیل دانشجویان، اشتغال و کارآفرینی آنها را قابل ستایش و ارزشمند توصیف کرد و گفت: عزتی که در سایه کار به دست می‌آید، ماندگار بوده و قطعاً با آمیختگی علم و مهارت می‌توان کشور را در مسیر پیشرفت روزافزون قرار داد.

آیت‌الله عاملی افزود: در طول تاریخ همواره ایران سهم ناچیزی را در تولید دانش جهانی داشته اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما توانسته امروز در عرصه‌های مختلف علمی از بسیاری کشورها سبقت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در قرون گذشته جایگاه و وسعت کشور ما به حدی بوده که از غرب به مصر و از شرق به دیوار چین می‌رسیده و ما با این همه وسعت و عظمت در دوران شاهنشاهی قاجار و پهلوی به نقطه حقارت رسیده و افول علمی و تجزیه شدن کشور را شاهد بودیم.

آیت‌الله عاملی از علم به عنوان سلطان و عامل قدرت کشورها یاد کرد و ادامه داد: شاهان قاجار و پهلوی نه تنها ملت ایران را در عرصه علمی تحقیر کردند بلکه زمینه‌ساز تجزیه بخش‌های عظیمی از خاک این کشور شدند تا با به حراج گذاشتن آن عزت و عظمت این ملت را مخدوش کنند.

وی قدرت‌نمایی آمریکا، انگلیس و سایر دول را در ایران در دوران قاجار و پهلوی یادآور شد و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۴۳ سال اخیر نه تنها به تحقیر ملت ایران پایان داده بلکه سیاه‌ترین شرایط تاریخی این کشور را به نقطه آخر رسانده است.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: در سال‌های حاکمیت قاجار و پهلوی کشور ایران سیاه‌ترین روزهای خود را تجربه کرد به طوری که در این اواخر شاهد از دست دادن نقطه استراتژیکی همچون بحرین بودیم که به دست محمدرضا شاه واگذار شد تا این قسمت از خاک کشورمان نیز به یغما برود.

وی هدف دشمن را تولید کشورهای ذره و تابع اعلام کرد و گفت: تنها عاملی که در ۴۳ سال اخیر مانع از تحقق این آرمان دشمن شده قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در عرصه علمی و پیشرفت‌های نظامی بوده که زمینه پیشرفت را در این کشور فراهم کرده است.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در خود استان اردبیل ما کمترین پیشرفت را در دوران سیاه پهلوی شاهد بودیم اما امروز به برکت سنگین‌ترین محاصره تکنولوژی و پیشرفت‌ها جمهوری اسلامی ایران توانسته است در عرصه‌های مختلف علمی به قدرت بی‌نظیری دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: هدف آمریکا و دول غرب برای حضور در منطقه خاورمیانه دستیابی به انرژی نفت و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است و در این بین تنها کشوری که مانع تحقق آرمان آنها شده، جمهوری اسلامی ایران است که با دستیابی به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و علوم جدید توانسته در برابر آنها خودنمایی کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضرورت تقویت احساس جمعی و نظام علمی و پژوهشی را در کشور به دست اساتید یادآور شد و افزود: ما نباید فرصت‌های بی‌نظیر به دست آمده را مفت و مجانی از دست بدهیم بلکه شایسته است از فرهنگ و مدنیت این کشور به شایستگی دفاع کرده و صیانت کنیم.

 

خبرنگار: نمت گنجی

انتهای پیام