پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
همزمان با سالروز تاسیس بسیج دانشجو و طلبه؛

اجتماع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان اردبیل برگزار شد+عکس و فیلم

همزمان با سالروز تاسیس بسیج دانشجو و طلبه اجتماع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش ابصارخبر، همزمان با سالروز تاسیس بسیج دانشجویی و طلبه  عصر امروز اجتماع بزرگ دانشجویان بسیجی دانشگاه های سراسر استان اردبیل با حضور روسای دانشگاه های اردبیل، روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان با سخنرانیحجت‌الاسلام حسین طائب مشاور عالی فرمانده سپاه  پاسداران در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

حجت‌الاسلام طائب در این اجتماع به تشریح ابعتد مختلف استکبار و افشای پشت پرده اغتشاشات اخیر پرداخت و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران، سیاست نه غربی و نه شرقی است، ما نه سلطه‌گر هستیم و نه سلطه‌پذیر و اجازه نمی‌دهیم  امنیت و آرامش ملت ایران و ملت‌های مسلمان به مخاطره بیافتد.

وی بی‌ثباتی در کشورهای جبهه مقاومت، اغتشاش و اجماع جهانی علیه ایران را از جمله رویکردهای استکبار علیه ملت ایران در جنگ ترکیبی  نام برد و گفت: شایعه، دروغ‌پراکنی و برهم زدن بافت‌های اجتماعی و تضاد دینی از ویژگی های جنگ نرم است و در این راستا دشمن تلاش می کند تا با برهم زدن آرامش جامعه، مرجعیت علمی را از دانشگاه ها سلب و آرمان‌گراییو  عدالت‌خواهی در دانشجویان را از بین ببرد تا با کم رنگ شدن پیشرفت های علمی ایران اسلامی نیز تضعیف شود.

مشاور عالی فرمانده سپاه  پاسداران در ادامه سخنان خود از جابجایی ارزش‌ها، ترویج خشونت و به راه انداختن ترور  رویکرد جدید استکبار در جنگ ترکیبی نام برد و گفت: غرب تلاش می‌کند تا با هویت‌زدایی و هویت‌زایی مدل حکمرانی  در ایران را تغییر دهد.

ویتلاش دولت سیزدهم برای تقویت شبکه نیرو انسانی، اصلاح و تقویت نیروگاه‌ها  را  یادآور شد و گفت: دشمنان درصدد بودند تا با استفاده از فرصت های خاموشی‌های برق در ایران، کمبود بنزین و نارسایی در توزیع موادغذایی به اغتشاشات گسترده در کشور دامن بزنند که دولت سیزدهم با هوشیاری به جراحی  اقتصادی دست زد تا ضمن قطع دستان سودجویان داخلی، توطئه های دشمنان در جنگ اقتصادی را خنثی کنند.

 رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در ادامه سخنان خودبه فرآیند اغتشاشات اخیر نیز اشاره کرد و افزود: در کنار هویت‌زدایی، دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند تا با شبهه‌افکنی و جواب ناقصی که به این شبهات می‌دهند در مسیر روشنگری خلأ ایجاد کنند تا جوان و نوجوان ما را از واقعیت‌ها منحرف کنند.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه تحرکات دشمنان مبنی بر فتنه جدید را زیر نظر داشتیم گفت: برخی اتفاقات رخ داده فتنه استکبار را جلو انداخت.

حجت الاسلام طائب گفت: دشمن در این مدت عواطف و احساسات مردم را استخدام کرد تا مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرد، غافل از اینکه پیوند امام و امت مختص انقلاب اسلامی است.

وی به  روز دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: نظام سلطه ۷۰ سال پیش در ۱۶ آذر، سه دانشجوی ما را به شهادت رساند و این گواه بر حقانیت استکبارستیزی ملت ایران است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به تجهیزات جبهه نرم دشمنان در برهه فعلی اشاره کرد و گفت: رسانه ها امروز توپخانه های دشمنان هستند.

وی از قلم و نویسندگی، توئیت زدن و کامنت گذاری بعنوان تک تیرانداز در عرصه جنگ نرم نام برد و گفت: دشمنان درصدد ایجاد ترس در بین خواص و گسست قومی، قبیله‌ای، نسلی و اجتماعی در کشور هستند تا به حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند.

حجت الاسلام طائب به تبییندوگانه‌سازی، ترفند دشمنان در جنگ ترکیبی پرداخت و گفت: دشمن در این دوگانه‌سازی سعی دارد تا حجاب اختیاری و اجباری را در نقطه تقابل هم قرار داده و به نوعی با تبلیغ سبک زندگی غربی، لذت‌گرایی را در بین جوانان و نوجوانان تقویت کند.

وی تصریح کرد:دشمن احساس می‌کند می تواند با  بی‌حجابی عده‌ای، اکثریت جامعه را به انحراف بکشاند در حالی که اکثر زنان و بانوان از حجاب و ارزش‌های الهی دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام طائب در بخش دیگری از سخنان خو در جواب سوال دانشجویان درخصوص برگزاری رفراندوم گفت: کسانیکه تنها تعداد محدود آشوبگران و اغتشاشگران را می‌بینند هرگز چشم بصیرت برای دیدن سیل جمعیت حاضر در راهپیمایی ۱۳ آبان و تشییع پیکر شهدا در شهرستان ها را نمی‌بینند که اگر می دیدند حتی به این سوال فکر هم نمی کردند چراکه رفراندوم برابر با تضعیف کشور،  پاس گل به آمریکا و اسرائیل است بنابراین  نباید تزلزلی در مسیر پیمودن ارزش‌های انقلاب اسلامی نشان دهیم.

وی تصریح کرد: ملت ایران با آگاهی و بصیرت تمام و تقدیم هزاران شهید نظام جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده و به هیچ وجه حاضر به عقب‌نشینی از این آرمان بلند خود نیست.

  فضای مجازی سنگر مقاومت در برابر تهدیدهای دشمنان است

 سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) نیز در این همایش به تبیین ویژگی های بسیج پرداخت و گفت: هفته بسیج، هفته اقتدار، عزت و عظمت ایران اسلامی است.

وی خواستار تقویت باورهای دینی جوانان در دانشگاه ها و مدارس شد و گفت: در جنگ ناهمگون و ناهمتراز ، باور و ایمان راهگشا است و دفاع مقدس این حقیقت مهم را بارها به اثبات رساند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به خوزشتان های برهه فعلی اشاره کرد و گفت: امروز خوزستان، قلب های ما و فضای مجازی سنگر مقاومت در برابر تهدیدهای دشمنان است.

وی از دروغ به عنوان ابزار دشمنان در جنگ ترکیبی و رسانه ای نام برد و گفت: در جنگ معنوی و اعتقادی، جهاد تبیین راهگشا است.

بهنام فلاح به نمایندگی از دانشجویان برادر بسیجی استان اردبیل در این همایش به ارائه مطالبه های دانشجویی از مسئولین کشور در مورد اغتشاش و اشوب پرداخت و گفت: با روشن شدن ابعاد فتنه امروز مماشت با آشوبگران و مزدوران استکبار جایز نیست.

وی خواستار برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت و آرامش مردم در دو ماه گذشته شد و گفت: امروز همه ما آرتین هستیم و با تمام وجود در سنگر علم  و داعش تلاش می کنیم تا با دستیابی به قله های علم و تکنولوژی مرگ بر امریکا را رساتر از همیشه در میدان عمل در جهان طنین انداز کنیم.

فرجی به نمایندگی از دانشجویان خواهر بسیجی در این نشست به موضوع حجاب  و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: حجاب هدیه الهی به زنان است، بنابراین ما دختران انقلاب از حجاب خود دست برنخواهیم داشت چراکه بادگار حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی خواستار برخورد قاطع با برهم زنندگان آرامش جامعه شد و گفت: مزدوران و عوامل وابسته به غرب با این بازی های سیاسی نمی توانند خللی در اراده ملت ایران در دستیابی به ایران آباد و پیشرفته وارد کنند.

بخش نماهنگ، همخوانی سرود جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از مادر دانشجوی شهید یعقوب مهدیزاده از جمله برنامه های این همایش بزرگ در اردبیل بود.