پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
در راستای حمایت از فرزندآوری؛

همایش لبخند مادری در اردبیل برگزار شد

استاندار اردبیل در همایش لبخند مادری با بیان اینکه نهاد خانواده از قداست برخوردار است، گفت: انسانیت از مسیر خانواده میسر است.

 

به گزارش ابصارخبر، پیش از ظهر امروز همایش لبخند مادری در راستای حمایت از فرزندآوری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد(ره) و بهزیستی  توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل در این مراسم به اهمیت و جایگاه نهاد خانواده در جامعه پرداخت و گفت: ارزشمندترین و اساسی ترین قوانین بشری در نهاد خانواده است، گفت: مسیر انسانیت از مسیر خانواده میسر است.

وی با بیان اینکه در نظام خلقت نهاد خانواده از قداست و جایگاه بالایی برخوردار است به حوزه حقوق زن و مرد اشاره کرد و گفت: انسان در خانواده تربیت و رشد می کند.

استاندار اردبیل خواستار صیانت از حریم خانواده شد و گفت: از تلاش های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای حمایت از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قدردانی کرد و گفت: امیدوارین شرایطی فراهم شود تا مشکلات اقتصادی مانعی برای فرزندآوری خانواده ها نشود.

وی به در بخش دیگری از سخنان خود  به تبیین اقدامات استانداری در سیزده ماه گذشته پرداخت و گفت: در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی های صورت گرفته عقب ماندگی های تاریخی استان اردبیل را بویژه در بحث زیرساخت جبران کنیم.

عاملی به منابع موجود استان اشاره کرد و گفت: اگر زیرساخت های استان تامین شودبسیاری از مشکلات استان در حوزه اقتصاد نیز رفع خواهد شد.

وی به درآمدهای نفتی کشور اشاره کرد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا با برنامه ریزی های خوب و عملیاتی منابع داخلی استان را به ثروت تبدیل کنیم.

وی از تامین 32هزار شغل به عنوان مهمترین گام  برای جبران عقب ماندگی های استان نام برد و گفت: تلاش می کنیم تا با تامین منابع لازم در سریع ترین زمان ممکن طرح های اقتصادی و توسعه ای استان را محقق و از دغدغه های مردم استان بکاهیم.

افتخاری به پویش لبخند مادری نیز اشاره کرد و گفت: در چارچوب این طرح 100بسته به ارزش هر بسته 4 میلیون تومان لوازم نوزاد به خانواده های دارای سه فرزند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اهدا می شود.

وی افزود: علاوه بر این بسته، کارت هدیه یک میلیون تومانی به مادران و حساب بلند مدت 2 میلیون تومانی نیز به نام فرزند افتتاح و وام قرض الحسنه 15 میلیون تومانی نیز به خانواده دارای سه فرزند مورد حمایت کمیته امداد و بهزیستی که سومین فرزند آنها در سالجاری به دنیا امده است اهدا می شود.

 اجرای سرود، مسابقه فرهنگی و تقدیر از خانواده های دارای سه فرزند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود.