پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع):

گروه‌های جهادی، مردم‌یاری خود را اثبات کردند

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به تشریح اقدامات سپاه و بسیج در مناطق سیل‌زده شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار پرداخت و گفت: گروه‌های جهادی با 100 درصد امکانات در منطقه حاضر شدند تا با امدادرسانی در ابعاد مختلف مردم‌یاری و مردم‌داری را در عمل ثابت کنند.

سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در گفتگو با ابصارخبر به تشریح اقدامات سپاه و بسیج در سیل شهرستان گرمی پرداخت و گفت: گروه‌های جهادی بسیج به همراه سبزپوشان حریم ولایت از همان ساعات اولیه وقوع سیل با حضور در منطقه سیل‌زده گرمی، انگور و بیله‌سوار در میدان عمل حاضر شدند تا با یاری آسیب‌دیدگان، بار دیگر مردم‌یاری و مردم‌داری را در عمل ثابت کنند.

وی با بیان اینکه بسیج بزرگ‌ترین تشکیلات مردمی است که در تمام مواقع سخت و دشوار در کنار مردم بوده است، گفت: مردم‌یاری و مردم‌داری در اولویت مأموریت‌های سپاه و بسیج است و در این راستا از تمام ظرفیت‌های موجود در پایگاه‌های بسیج، گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) با بیان اینکه گروه‌های جهادی اولین گروه‌هایی هستند که در وقایع و حوادث در صحنه حاضر هستند گفت: در سیل اخیر شهرستان گرمی و بیله‌سوار گروه‌های جهادی بسیج از اولین ساعات وقوع سیل پای‌کار بوده  و هستند.

وی به تشریح اقدامات گروه‌های جهادی در سیل اخیر منطقه مغان پرداخت و گفت: مجموعه سپاه و بسیج استان اردبیل با 100 درصد امکانات در منطقه حاضر شدند تا به کشاورزان، دامداران و روستائیان در ابعاد مختلف امدادرسانی کرده و خانه‌های آنها را که پر از گل‌ولای شده بود از آثار و بقایای سیل ویرانگر پاک‌سازی کنند. 

سردار محمدی اصل گفت:  بخش عظیمی از نیروهای جهادی ما با تجهیزات و امکانات خدمات‌رسانی در منطقه حاضر هستند و در برخی از روستاها تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، آب‌معدنی و سایر امدادرسانی‌ها با همراهی مجموعه‌های هلال‌احمر و فرمانداری شهرستان گرمی ادامه دارد.

وی افزود: در بحث لایروبی و خالی‌کردن گل‌ولای واحدهای مسکونی در مناطق روستایی اقدامات خوبی انجام شده و قطعاً با برآورد خسارت وارده به این روستاها امیدواریم از سوی مسئولان امر کارهای اضطراری و اولویت‌دار انجام شود.

سردار محمدی اصل از تشکیل قرارگاه عملیات جهادی برای کنترل بحران سیل در منطقه مغان خبر داد و گفت: این قرارگاه به‌منظور هماهنگی و هم‌افزایی گروه‌های جهادی تشکیل یافت تا با ساماندهی 25 گروه جهادی با حضور 250 جهادگر  در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار به یاری آسیب‌دیدگان بپردازد.

وی حضور میدانی و احصای مشکلات مردم و آسیب‌دیدگان را از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی در میدان عنوان کرد و گفت: 7 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک مهندسی سپاه  همچون ماشین تانکردار، گریدر، بیل زنجیری، کمپرسی جهت بازگشایی معابر به مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی ارسال شد.

وی افزود: 4 دستگاه ماشین‌آلات سنگین جهت بازگشایی معابر به شهرستان بیله‌سوار ارسال شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به توزیع بسته‌های معیشتی و آب آشامیدنی در مناطق سیل‌زده نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 300 بسته معیشتی بین خانوارهای آسیب‌دیده از سیل توزیع شده و این کار همچنان ادامه دارد.

وی گفت: گروه‌های جهادی بسیج در روستاهای درگیر سیل و مناطق درگیر تنش آبی آبرسانی شده است.

سردار محمدی اصل گفت: علاوه بر تأمین نان موردنیاز خانوارهای مناطق سیل‌زده تاکنون 20 هزار بطری آب نیز در مناطق درگیر سیل توزیع شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل کمک سپاه و بسیج را در مرمت و بازسازی واحدهای مسکونی و دامی خسارت‌دیده یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز با تشکیل پرونده روستائیان آسیب‌دیده به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و تسهیلات مناسب دریافت کنند.

 

 

گفتگو: مهدی جدی

 

 

 

انتهای پیام