نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: حسینیه شهدا کد خبر: 9590 ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵

با حضور جمعی از خانواده شهدا انجام گرفت؛

آیین رونمایی از نشان واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل +فیلم

نشان واره کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا در اردبیل رونمایی شد.

آیین رونمایی از نشان واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل +فیلم

به گزارش ابصارخبر، نشان واره کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با حضور سردار سید یوسف مولایی جانشین رئیس دانشگاه امام حسین(ع)، سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل و جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران استان اردبیل در حسینیه ثارالله اردبیل رونمایی شد.

علیرضا حسن زاده دبیر اجرایی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما به جزئیات طرح نشان واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: طرح فراخوان نشان واره کنگره ملی ۳۴۰۰شهید استان اردبیل  توسط کمیته فرهنگی و هنری این کنگره در ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ همزمان با دومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی طی رویداد هنری اورک لر سرداری در سالن ولایت اردبیل رونمایی و به صورت گسترده در سراسر کشور اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه  بعد از پایان مهلت فراخوان تعداد ۶۶ اثر هنری از ۳۵ هنرمند از ۸ استان کشور به دبیرخانه فراخوان نشان‌واره واصل شد، گفت: بعد از طی مراحل داوری نهایتا  تعداد ۸ اثر انتخاب و به مرحله نهایی راه یافتند.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت: طی جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل برگزار شد، اثر بهناز عظیمی از گرافیست های اردبیل که بیشترین تطابق با مفاد و ملاک های فراخوان طرح نشان واره را داشت به عنوان اثر منتخب و نهایی برگزیده شد.

وی افزود: صاحبان ۷ اثری که به مرحله نهایی راه یافتند نیز طی مراسمی در هفته هنر انقلاب اسلامی تجلیل خواهند شد.

نوید اچگان مسئول دبیرخانه طرح فراخوان نشان واره کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل نیز به تشریح جزئیات نشان برگزیده پرداخت و گفت: استفاده از عناصر بصری مربوط به استان اردبیل، شهید و شهادت و همچنین توجه به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی از جمله ملاک های مطرح شده در فراخوان بود که در این اثر هنری به زیبایی لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه در طرح نشان برگزیده از المان شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان یکی از نمادهای استان اردبیل به زیبایی بهره گرفته شده است، گفت: نمادهای کبوتر  و گل لاله  نیز به عنوان نماد فرهنگ ایثار و شهادت در خلق این نشان واره استفاده شده است.

اچگان به فرهنگ ایرانی و اسلامی در نشان واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: به همین منظور در لی اوت طرح با استفاده از خط زیبای نستعلیق نام کنگره ملی ۳۴۰۰شهید استان اردبیل به انحنای ۳۰ درجه نوشته شده که بر زیبایی و گیرایی طرح نشان واره بیش از پیش افزوده است.

وی به پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: نماد پرچم کشورمان نیز بصورت رنگ بندی زیبایی در نشان واره خودنمایی می کند.