سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9627 ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱

با حضور حدادعادل برگزار شد؛

محفل شعرخوانی گنج سخن در اردبیل + عکس و فیلم

محفل شعرخوانی گنج سخن از سری برنامه های هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی شب با حضور رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در اردبیل برگزار شد.

محفل شعرخوانی گنج سخن در اردبیل + عکس و فیلم

به گزارش ابصارخبر، محفل شعرخوانی گنج سخن از سری برنامه های هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی شب گذشته با حضور غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مهدی دادمان رئیس حوزه هنری کشور، عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر رجبی رئیس حوزه هنری استان اردبیل و جمعی از شاعران پیشکسوت اردبیلی در نگارخانه خطایی  این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این محفل ادبی به مفاخر  استان اردبیل در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: مفاخر استان اردبیل در سایه ایمان و اعتقادات مذهبی محکم، برجسته شده و علاوه بر کشور در منطقه نیز  ماندگار هستند.

امیر رجبی رئیس حوزه هنری نیز به جایگاه شعر و ادبیات استان اردبیل در کشور اشاره کرد و گفت: دارالارشاد سرچشمه ادبیات مرثیه است و شعرایی مانند بیضای اردبیلی در شکل گیری و درخشش این ادبیات فراتر از کشور در منطقه تلاش کرده اند.

در پایان این محفل ادبی که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد، بیوک جامعی از پیشکسوتان ادب و هنر اردبیل کتاب  آثار و ابنیه های تاریخی اردبیل  از مجموعه آثار خود را به حداد عادل اهدا کرد.

 

انتهای پیام/ج