پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل:

راهیان نور، قدرت‌نمایی بسیج است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به گنجینه های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بسیجیان با تداوم راه شهدا پرمواج و پرخروش با تحقق وعده صادق نشان دادند بسیج هر زمان اراده کند حماسه‌ساز و حماسه‌آفرین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر»، سردار غلامحسین محمدی اصل عصر دوشنبه در همایش راویان نور ویژه تجلیل از عوامل اجرایی اردوی صراط نور و تقدیر از جهادگران برگزیده که به همت بسیج دانشجویی در سالن شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام بعد از دوران جنگ تحمیلی با ورود به عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم به محرومیت‌زدایی از جامعه پرداخته و راه شهدا را در سنگر مقدس خدمت‌رسانی ادامه دادند.

وی به مقایسه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با رزمندگان جنگ نرم و ترکیبی امروز پرداخت و گفت: رزمندگان جبهه جنگ نرم که دانشجویان و جوانان بصیر و آگاه هستند با تعهد و تخصصی که دارند بالاتر از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند چراکه 8 سال جنگ تحمیلی نبرد تن با تانک بود در حالیکه جنگ امروز جنگ اراده و آگاهی است و اگر بصیرت نباشد دسته‌ای از مومنان قربانی توطئه‌های دشمنان خواهند شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به خدمات بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام و بسیجیان مخلص هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از پایان جنگ با حضور در روستاها و مناطق محروم در امر جاده‌سازی، آب‌رسانی و برق‌رسانی سنگ تمام گذاشتند.

وی به سنگرسازان بی‌سنگر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز جهادگران ما در بسیج سازندگی تداوم دهندگان راه سنگرسازان بی‌سنگر دفاع مقدسی هستند که جان خود را سپر بلا کرده و برای رزمندگان  در برابر سیل بی‌امان تهاجمات دشمنان جان‌پناه ایجاد کردند.

سردار محمدی اصل به شاهکار دوران دفاع مقدس یعنی عبور از اروند اشاره کرد و گفت: امروز مهندسان ما نیز با تبعیت از متخصصان متعهد دوران دفاع مقدس در زمینه فنون مهندسی به خودکفایی رسیده و از سرآمدان دوران هستند.

وی از بسیج به عنوان مصداق بارز «انا اعطیناک الکوثر» نام برد و گفت: بسیجیان با ایثار و شجاعت خود با اتحاد و همدلی نشان دادند که انسان الهی اشرف مخلوقات است.

این یادگار دوران دفاع مقدس به وعده صادق نیز اشاره کرد و گفت: بسیجیان با تداوم راه شهدا پرمواج و پرخروش با تحقق وعده صادق نشان دادند بسیج هر زمان اراده کند حماسه‌ساز و حماسه‌آفرین است.

وی به دوران کرونا اشاره کرد و گفت: بسیج با ایثار جان و مال خود در اوج کرونا وحدت و انسجام و فرهنگ ایثار خود را به جهان دیکته کرد و ثابت کرد که بسیج مخلص‌ترین نیروی در حال حاضر جهان است  و به الگویی بی‌مانند برای جوامع تبدیل شده است.

سردار محمدی اصل گفت: نخبگان پزشکی ما نیز در دوران کرونا ضمن دست‌یابی به واکسن کرونا در امر تجهیز بیمارستان نیز سنگ تمام گذاشته و ظرف 48 ساعت دو بیمارستان اردبیل را به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز کردند و همه این‌ها در سایه کارهای جهادی و وجود نیروهای مومن، مخلص و متعهد شکل گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از خادمان صراط نور دانشجویی به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: جنگ ما فراتر از رویایی بلوک شرق و غرب با نظام مقدس جمهوری اسلامی، جنگ بین حق و باطل بود بطوریکه واقعه کربلا به نوعی تکرار شد و عده‌ای قلیل اما مجهز به سلاح ایمان و ولایتمدار برابر جبهه کفر و باطل صف آرایی کردند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ایمان رزمندگان اسلام تانک های دشمنان را متوقف کرد گفت: نتیجه 8 سال دفاع مقدس بی‌بدیل‌ترین نتایج در تاریخ جنگ‌های ایران است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گنجینه های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 8سال دفاع مقدس معدن ثروت عظیم است و راهیان نور بهترین فرصت و محفل برای استخراج این گنجینه‌ها از راویان و دست اندرکاران فرهنگ جبهه و ایثار و شهادت است.

وی از راهیان نور به عنوان رژه اسلامی نام برد و گفت: راهیان نور در واقع یک نمایش جنگی و قدرت‌نمایی بسیج است.

سردار محمدی اصل در ادامه سخنان خود به جنگ غزه اشاره کرد و گفت: امروز رسانه‌های مردمی فجایع غزه را جهانی کردند در حالیکه دوران دفاع مقدس 11شهر ایران هر یک غزه‌ای بود که 8 سال تمام مقابل تهاجمات دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد ولی چون از امکانات امروز برخوردار نبودیم در اوج مظلومیت ماند و جنایات دشمنان منعکس نشد.

وی افزود: راهیان نور سیره و سلوک شهدا است که با قدم نهادن در این وادی ایثار، شهادت، ذوب در ولایت بودن و قهرمان ولایی بودن دست یافتنی است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه راهیان نور تجسم صحنه‌های کارزار حق و باطل است به اتفاقات روز دانشگاه‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: امروز اتفاقات رخ داده در آمریکا نشأت گرفته از فعالیت‌های شما در دانشگاه‌ها است چراکه تلاش‌های دانشجویان انقلابی در 45سال گذشته امروز الگو و سرمنشأ خیزش‌های جنبش دانشجویی در 38 دانشگاه آمریکا است.

وی از دانشجویان ایران به عنوان پرچمدار جنبش‌های دانشجویی جهان نام برد و گفت: امروز جوامع جهان با رصد فعالیت‌های دانشجویان ایران  تحرکات خود را ساماندهی می‌کنند و این نتیجه صدور انقلاب اسلامی به جهان است.