پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
با حضور وزیر بهداشت انجام گرفت؛

افتتاح ۹ پروژه حوزه سلامت در اردبیل

۹ پروژه حوزه سلامت با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی با حضور وزیر بهداشت در استان اردبیل افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر» جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت ودرمان و سلامت استان اردبیل به همراه افتتاح طرح های عمرانی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت در سطح  استان  با حضور وزیر بهداشت، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) و مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل برگزار شد.

دکتر بهرام عین اللهی در آئین افتتاح پروژه‌های درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: دولت سیزدهم در حوزه درمان در کشور سنگ تمام گذاشت، به طوری که امروز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در کشور اقدامی نادر و از یادگاری‌های ارزشمند شهید آیت الله رئیسی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی مجاهدی خستگی ناپذیر و مجتهدی دانشمند بود، خاطرنشان کرد: شهادت آیت الله رئیسی پایانی بر زندگی ایشان نبود بلکه آغاز مکتبی جهادی به نام مکتب رئیسی بود که در کشور ماندگار می‌شود.

عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه بسیاری از معاندان نظام درصدد ناامید کردن مردم از دستاوردهای دولت سیزدهم بودند، گفت: شهادت آبت الله رئیسی و حضور مردم در تشییع جنازه ایشان خط بطلانی بر تمام توطئه‌ها و خدعه های دشمنان بود.

دکتر عین اللهی تصریح کرد: شهادت آیت الله رئیسی و حضور بی سابقه مردم در خاکسپاری سید شهیدان خدمت انقلاب اسلامی را بعد از ۴۵ سال دوباره احیا و زنده کرد و برخلاف تصور عده‌ای خارج نشین که خود را وطن دوست و وطن پرست معرفی می‌کنند، نشان داد این ملت و این کشور هنوز هم در راه آرمان‌های نظام و انقلاب پابرجا و استوار هستند.

وی خدمات آیت الله رئیسی را در حوزه‌های مختلف در کشور یادآور شد و بیان کرد: تا قبل از سال ۱۴۰۰ ما در کشور تنها ۷۰۰ شرکت دانش بنیان پزشکی داشتیم که در ۲ سال و ۹ گذشته این میزان به یک هزار و ۴۰۰ مورد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمه رایگان ۵ دهک نخست جامعه خبر داد و خاطرنشان کرد: صندوق بیماری‌های خاص در کشور با ۵ هزار میلیارد تومان راه اندازی شد که در حال حاضر این صندوق با ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در خدمت بیماران سرطانی و خاص در کشور است.

دکتر عین اللهی، راه اندازی قرارگاه جمعیت در کشور را از شاهکارهای دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: امروز مراکز درمان ناباروری در تمام استان‌های کشور راه اندازی شده و امید به فرزنددار شدن در بین تمام خانواده‌های ایرانی وجود دارد.

 دکتر علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در آیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 5هزار میلیارد ریال در اردبیل و شهرستان مشگین شهر به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها قرار بود در سفر دوم رئیس جمهور به بهره برداری برسد، تصریح کرد: متأسفانه با شهادت آیت الله رئیسی توفیق حضور ایشان را در اردبیل نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: با هماهنگی استاندار اردبیل ۴۵ پروژه قابل افتتاح برای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تعریف شده است که امروز شاهد افتتاح پروژه‌های فصل بهار در قالب ۹ پروژه و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در اردبیل هستیم.

دکتر محمدیان با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی گفت: شهادت ایشان انگیزه خدمت را در بین مسئولان افزایش داده و ما این روحیه خدمت رسانی را به وضوح در اردبیل و بین مسئولان شاهدیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه در دانشگاه برای احداث و بهره برداری تعیین شده است، افزود: ۵۶ پروژه با پیشرفت بالای ۸۰ درصد و با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در شرف بهره برداری است و ۴۴ پروژه دیگر نیز با اعتبار یک هزار میلیارد تومان به مرحله بهره برداری و افتتاح رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، فعالیت خیرین سلامت را در اردبیل یادآور شد و بیان کرد: از محل کمک‌های خیرین سلامت ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی از قبیل دستگاه طب هسته‌ای، تجهیزات درمانی بیماران سرطانی، ای.پی.اس جراحی باطری قلب، دستگاه رادیوتراپی و … خریداری شده و در اختیار مردم این استان قرار گرفته است.

دکتر محمدیان به کمبود فضای فیزیکی بیمارستانی و درمانی در اردبیل اشاره و اظهار کرد: با راه اندازی بخش ان. آی. سی.یو، آی. سی.یو، ساختمان آموزشی و فرهنگی، خوابگاه، مراکز جامع سلامت و … بخشی از این کمبودها مرتفع شده است.

وی مطالبات بیمه‌ها را یکی از مشکلات اساسی علوم پزشکی اردبیل دانست و تصریح کرد: تأمین اجتماعی بزرگترین بدهکار علوم پزشکی است که امیدواریم با پرداخت بدهی‌های این دستگاه بتوانیم بخشی از معوقات کارکنان بیمارستانی و درمانی را پرداخت کنیم.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در آیین افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی علوم پزشکی اردبیل با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در حال حاضر در استان اردبیل با کمبود یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی مواجهیم که با بهره برداری از بیمارستان‌های نجف زاده و یک هزار تختخوابی بخشی از این کمبودها رفع می‌شود.

وی با اشاره به برکات دولت سیزدهم در اردبیل خاطرنشان کرد: راه اندازی بخش ان. آی. سی.یو در بیمارستان پارس آباد در راستای پیشگیری از مرگ و میر نوزادان از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم است.

استاندار اردبیل گفت: اردبیل رتبه اول مرگ و میر نوزادان را در کشور داشت که خبری بسیار تأسف برانگیز بود اما با راه اندازی بخش ان. آی. سی.یو در بیمارستان پارس آباد این نقیصه برطرف و در حال حاضر اردبیل در رده پانزدهم کشور در شاخص مرگ و میر نوزادان است.

 عاملی، خدمات ماندگار آیت الله رئیسی را در حوزه درمان یادآور شد و بیان کرد: خدمت بی منت به مردم قاموس آیت الله رئیسی بود و مردم با حضور در تشییع جنازه باشکوه شهید جمهور قدردانی خود را از این خدمات اثبات کردند.

وی با مقایسه وضعیت کشور گفت: با یک حساب سرانگشتی می‌توان میزان خدمت رسانی در ۳۳ ماه خدمت رئیسی و ۱۰ سال قبل را در کشور مشاهده کرد و تمام کسانی که در مقام مقایسه درصدد تخریب دولت سیزدهم بودند بعد از شهادت ایشان چیزی جز شرمندگی عایدشان نشد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: ما از شهید جمهور آموختیم که در مسیر خدمتگزاری هر کس با غیرخدا معامله کند بازنده است.

 

روز جمعه نیز با حضور وزیر بهداشت پروژه های حوزه سلامت استان اردبیل به ارزش 500 میلیارد تومان در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر افتتاح شد.

 این پروژه ها شامل ساختمان آموزشی سبلان، یک خوابگاه دانشجویی، بخش MRI  بیمارستان فاطمی، مرکز جامع خدمات سلامت روستایی حسن باروق و پایگاه سلامت شماره ۱۹ در اردبیل و همچنین دستگاه ماموگرافی بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان مشگین شهر بود.

 

انتهای خبر/ ج