پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
همزمان با سومین روز از ماه محرمبرگزار شد؛

گردهمایی کودکان عاشورایی در اردبیل

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری گردهمایی کودکان عاشورایی در سومین روز از ماه محرم در مهدیه اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از برگزاری گردهمایی کودکان عاشورایی در اردبیل خبر داد و گفت: این گردهمایی همزمان با سوم محرم در مهدیه اردبیل برگزار شد.  

وی بابیان اینکه این مراسم با شعار «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» برپا شد، اظهار داشت: گردهمایی کودکان عاشورایی در دومین سال برگزاری خود به نام حضرت رقیه (س) دختر سه ساله اباعبدالله ‌الحسین (ع) مزین بود و کودکان و نوجوانان همراه با خانواده‌هایشان حضوری پرشور در این مراسم داشتند.  

ملک‌زاده فرد نهضت عاشورا را مکتبی تربیتی توصیف کرده و بیان داشت: واقعه کربلا درس‌هایی نهفته از معارف اخلاقی را در بردارد که با آگاهی بخشی و آشناسازی نسل آینده‌ساز جامعه با رویدادهای این واقعه عظیم می‌توانیم آن‌ها را در مسیر درست تربیتی پرورش دهیم.  

وی افزود: ایثار و ازخودگذشتگی، حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی و یاری‌کردن مظلوم از نکاتی هستند که کودکانمان از عاشورا می‌آموزند.  

مدیرکل کانون اردبیل تصریح کرد: در این مراسم برنامه‌های مختلفی ازجمله چاووشی خوانی، دکلمه نمایش، معرفی شخصیت و کتاب، شعرخوانی در راستای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ عاشورایی و تبیین دستاوردهای قیام حسینی در میان کودکان و نوجوانان اجرا شد.  

ملک‌زاده فرد خاطرنشان کرد: کودکان عاشورایی حاضر در این مراسم با قرائت عهده نامه‌ای به تأسی از قیام امام حسین (ع) ضمن اعلام حمایت، همراهی و همدلی با کودکان غزه، برای ایستادگی در مقابل ظلم و ادامه راه شهدا و سربلندی ایران عزیز با سید و سالار شهیدان پیمان بستند.

 

انتهای خبر/ ج