پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
مدیر منابع آب شهرستان‌ خلخال خبر داد:

اخذ سند مالکیت برای 240 هکتار از اراضی شهرستان خلخال

مدیر منابع آب شهرستان خلخال گفت: تاکنون برای 240 هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و تاسیسات آبی شهرستان خلخال سند مالکیت ثبتی اخذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، رضا شمسی مدیر منابع آب شهرستان خلخال اظهار کرد: اخیرا با اخذ ۸ برگ سند دیگر برای رودخانه‌های شهرستان خلخال، مجموع سندهای اخذ شده رودخانه در سال ۱۴۰۳ به ۱۶ برگ و مجموع حدود ۳۵ هکتار رسید.

وی تصریح کرد: با اخذ این ۸ برگ سند، تمام اراضی بستر رودخانه چلنبرچای به عنوان یکی از بزرگترین رودخانه‌های شهرستان خلخال تکمیل گردید.

شمسی با اشاره به اجرای برنامه‌های طرح احیا و تعادل بخشی در شهرستان خلخال عنوان کرد: از اول سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۵۵ حلقه چاه غیرمجاز با صرفه جویی ۳۰۰ هزار مترمکعب در سطح شهرستان خلخال مسدود شده است.

مدیر منابع آب شهرستان خلخال اظهار داشت: امسال حدود ۱۸ هکتار از اراضی واقع در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در سطح شهرستان خلخال رفع تصرف و آزادسازی شده است.

وی با تاکید بر نقش صیانتی نیروهای گشت و بازرسی از منابع آب افزود: به منظور حفاظت و صیانت از منابع آب و خاک امسال از برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه در ۴۰ نقطه شهرستان واقع در بستر حریم رودخانه‌ها ممانعت به عمل آمده است.

شمسی ضمن قدردانی از همکاری اداره ثبت شهرستان خلخال از اقدامات و پیگیری‌های مستمر جهت اخذ سند برای رودخانه شاهرود به طول حدود ۴۰ کیلومتر در ماه‌های آتی خبر داد.

 

انتهای خبر/ ج