پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج خبر داد:

راه اندازی ۲۹ هزار و ۷۰۰ صندوق اشتغالزایی در کشور

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج به تشریح اقدامات حمایتی بسیج در بحث اشتغال پرداخت و گفت: ۲۹ هزار و ۷۰۰ صندوق اشتغالزایی در کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر»، احسان فرهی مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج به تشریح فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی این قرارگاه در کشور پرداخت و گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج به همت خود مردم ۷۵ هزار کارگاه تولیدی و اقتصادی به ظرفیت ۱۲۳ هزار شغل در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است.

وی به طرح جهاد روشنایی نیز اشاره کرد و گفت: از آغاز طرح تاکنون ۳ هزار و ششصد پنل خورشیدی ۵ کیلوواتی در سراسر کشور راه‌اندازی شده و خانواده‌های درگیر این طرح از درامد ثابت تولید برق برخوردار شدند.

فرهی به تعاونی‌ها نیز اشاره کرد گفت: یک هزار و ۷۱۰ تعاونی نیز در  کشور راه‌اندازی شده است.

وی به صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۹ هزار و ۷۰۰ صندوق در کشور راه اندازی شده که دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو فعال بوده و از تسهیلات این صنووق در راستای اشتغال و کارآفرینی استفاده کردند.

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج  در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پروژه جهاد روشنایی اشاره کرد و گفت: این طرح علاوه بر کمک به تامین برق کشور در تولید انرژی پاک، پدافند غیرعامل نیز موثر بوده و برای تولیدکنندگان برق نیز درامدزایی می کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد استان های کشور از شرایط اقلیمی تولید برق خورشیدی برخوردار هستند گفت: استان های اصفهانو خراسان رضوی در کنار بوشهر از استان های برتر تولید برق از پنل های خورشیدی هستند.

فرهی رتبه استان اردبیل در این زرح نیز اشاره کرد و گفت: استان اردبیل از جمله استان های پیشرو و پایلوت آزمایشی جهاد روشنایی بود و با اجرای بیش از ۵۵۰ پنل خورشیدی در مناطق کم برخوردار از استان های ممتاز این پروژه در کشور بشمار می رود.

وی با بیان اینکه برای تامین برق از پنل های خورشیدی حساب ویژه ای در سال ۱۴۰۳ باز شده است تصریح کرد: خرید تضمینی تولید برق از پنل های خورشیدی خانواده های کم برخوردار سراسر کشور را به درامد پایدار رسانده و در زمینه تولید برق استان ها را خودکفا می کند.

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج  به نرخ تضمینی خرید برق از خانواده ها نیز اشاره کرد و گفت: خانوارها در سال اول راه اندلزی از درامد سه میلیون تومانی برخوردار می شوند که بسته به تولید برق در سال چهارم به بعد این درامد تا هفت میلیون تومان نیز می رسد و انگیزه بالایی برای خانولده های کم برخوردار برای درامدزایی ایجاد می کند.

وی در پایان سخنان خود از بسیج صنعت به عنوان بازوی توانمند قرارگاه اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: بسیج خواهران نیز از ظرفیت بالایی در راستای نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است.

فرهی در پایان سخنان خود به عرصه های خدمت رسانی بسیج در جامعه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۱۰ عرصه خدمت رسانی به مردم در سامانه ثبت شده که این تعداد بر حسب احصای گروه های جهادی در حال افزایش است.

وی تصریح کرد:  اولویت امروز بسیج  عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

 

 

انتهای خبر/ ج