پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در حوزه‌های قضایی استان اردبیل

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در حوزه‌های قضایی استان اردبیل خبر داد و گفت: میانجیگری و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوی از اهداف این دادگاه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر» به نقل از اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، در راستای اجرای قانون مبنی بر راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در حوزه های قضایی، با حضور مقام عالی قضایی استان دادگاه‌های صلح در حوزه‌های قضایی دادگستری استان راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در این خصوص اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در بخش عمده‌ای از حوزه‌های قضایی تابعه استان دادگاه‌های صلح راه‌اندازی شده است و در بقیه حوزه‌های باقیمانده نیز تا آخر مهرماه سال‌جاری راه‌اندازی خواهد شد. بطوریکه امروز و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس  در حوزه‌های قضایی، نمین، گرمی و بیله‌سوار دادگاه‌های صلح افتتاح شد.

وی در ادامه سخنان خود به اهداف راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در محاکم اشاره کرد و گفت: دادگاه صلح، دادگاهی است که مطابق با قانون جدید شورای حل اختلاف به منظور تسریع در رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی ایجاد می‌شود و صلاحیت رسیدگی به برخی دعاوی و جرائم  داشته و رسالت عمده آن میانجیگری و ایجاد صلح و سازش در بین طرفین دعوی می باشد.

مقام عالی قضایی استان تصریح کرد: آرای صادره از سوی دادگاه های صلح مثل آرای صادره در محاکم قضایی بوده و با شرایط خاص خودش لازم الاجراء بوده و از سوی اجرای احکام  اجرا می شود.

 

انتهای خبر/ ج