پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع):

800 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان اردبیل برگزار می‌شود

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) از برگزاری 800 برنامه در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در استان اردبیل خبر داد و گفت: برنامه این هفته با شعار «در راه فتح قله‌ایم» از 31 شهریور الی 7 مهر در سراسر استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، جهانبخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: چهل و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان، رزمندگان، پیشکسوتان ایثار و شهادت و بسیجیان و عموم مردم ولایی استان اردبیل پرفروغ‌تر از سال‌های گذشته با شعار «در راه فتح قله‌ایم» در همه حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت در دورافتاده‌ترین نقاط استان تا روستاها، بخش‌ها، شهرستان‌ها و مرکز استان اردبیل برگزار می‌شود.  

وی به تعابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد هفته دفاع مقدس و اهمیت راهیان نور اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دفاع مقدس ما گنج است و این ما هستیم که باید گنجینه‌های ماندگار این دوران پرفروغ را استخراج  و به نسل‌های آینده منتقل کنیم تا با صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس کشور را به اوج پیشرفت‌ها و عزت و اقتدار برسانیم.  

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) به نقش مهم و اثرگذار رسانه‌ها در دفاع از کشور در میادین مختلف اشاره کرد و گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در کنار بسیجیان از دفاع مقدس سخت که 8 سال به طول انجامید تا در برهه کنونی که در دفاع مقدس نرم واقع هستیم با حضور در میدان ضمن تبیین حقایق و انعکاس ایثار و فداکاری‌های رزمندگان اسلام خنثی کننده توطئه‌های دشمن در جنگ روانی  و تبلیغاتی هستند.  

عطایی با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش مهمی در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس دارند گفت: امروز باید تلاش کنیم تا با فراهم کردن زمینه‌های لازم قهرمانان دفاع مقدس به جنگ نرم نیز توجه کرده و در این میدان نیز با انتقال تجربیات گران‌بهای خود فرهنگ سازی کنند تا جوانان این مرز و بوم در تبیین، نشر و تعمیق ارزش های دفاع مقدس بکوشند.  

وی به اهمیت تبین قدرت دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایران پرداخت و گفت: به مدد توان علمی نخبگان جوان خودمان امروز  با عبور از سیم خاردار به موشک‌های نقطه زن رسیدیم و دوران دفاع مقدس حقیقتا نقطه درخشان کشور بعد از انقلاب اسلامی است و دفاع مقدس باعث تحرک، اختراع و ابداع های بیشماری در کشور شد.  

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: امسال بیش از 800 برنامه از 31 شهریور الی 7 مهرماه در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.  

وی با بیان اینکه روز شنبه 31 شهریورماه اولین روز دفاع مقدس به عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی و معنویت نامگذاری شده مراسم رژه نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.  

عطایی از افتتاح نمایشگاه رزمی فرهنگی بیت ‌المقدس در دومین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس خبر داد و گفت: این روز که به نام جوانان، علم و دانش پژوهی نامگذاری شده است برنامه‌هایی چون تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی، زنگ ایثار و مقاومت، بازدید از کارخانه‌ها و مراکز علمی پیش‌بینی شده است.  

وی گفت: سومین روز از هفته دفاع مقدس به نام زنان، خانواده و سلامت نامگذاری شده است که در این روز  برنامه‌هایی همچون بزرگداشت شهدای سلامت و ویزیت رایگان مردم مناطق کم‌برخوردار  پیش بینی شده است.  

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) به برنامه‌های چهارمین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این روز که به نام شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی نامگذاری شده است برنامه‌هایی چون دیدار از خانواده های معظم شهدا، دیدار از آسایشگاه جانبازان و افتتاح کارگاه های اشتغالزایی پیش بینی شده است.  

وی گفت: پنجمین روز از هفته دفاع مقدس که به نام دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی، نامگذاری شده است برنامه‌هایی در راستای تکریم سربازان پیش‌بینی شده است، برنامه‌های روز سرباز در دو بخش ویژه سربازان مجرد و سربازان متاهل به همراه خانواده‌ها برگزار و از سربازان نمونه تجلیل خواهد شد.  

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) به برنامه های ششمین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:  این روز که به نام ولایتمداری،بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی نامگذاری شده برنامه هایی چون محفل انس با قران کریم، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری همایش تبیین ولایت و رهبری در دفاع مقدس و حماسه شکست حصر ابادان پیش بینی شده است.  

وی به برنامه‌های هفتمین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این روز که به نام نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان نامگذاری شده است برنامه‌هایی همچون میز خدمت،  پیاده روی خانوادگی، میقات صالحین  و پویش یاوران ولایت پیش بینی شده است.  

عطایی به برنامه‌های هشتمین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این روز که به نام فرماندهان حماسه آفرینان نامگذاری شده است برنامه‌هایی چون مراسم نکوداشت فرماندهان شهید، اردوی راهیان پیشرفت، سفیران مهر هدایت پیش بینی شده است.  

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) به برنامه لاله‌های روشن اشاره کرد و گفت: این برنامه مهم طول هفته دفاع مقدس. با شعار « در مسیر لاله ها برای فتح قله ها» در مدارس استان اردبیل برگزار خواهد شد.