پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی:

شب‌های فرهنگی اردبیل در پایتخت برگزار می‌شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی شب فرهنگی اردبیل در تهران پایتخت ایران به مدت دو شب خبر داد و گفت: طی رایزنی‌های صورت گرفته در این برنامه فرهنگی  مفاخر و رجال اردبیل با حضور بزرگان دارالارشاد از سراسر کشور و حتی منطقه تصویب، برنامه ریزی شده و اعتبارات لازم نیز پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»احد بیوته نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه دومین سوگواره ملی عکس سقا و سومین جشنواره مهر سینمای اردبیل با بیان اینکه امروز باید اردبیل با مخاخر و هنرمندانش به جهانیان شناسانده شود لزوم فعالیت هنرمندانه اصحاب فرهنگ و هنر دارالارشاد را متذکر شد و گفت: همه ما وظیفه سنگینی در تحقق این امر مهم داریم چراکه ما میراثداران ادبیات و فرهنگ و هنر کهن ابا و اجدادی هستیم باید تمام تلاش خود را در راستای انتقال این ثروت مهم و بزرگ به ایندگان بکار بندیم.

وی از سینماگران و عکاسان خواست گذشته و حال دارالارشاد اردبیل را طوری ترسیم کنند که تجسم آن فرامنطقه‌ای و در ابعاد جهانی باشد.

بیوته فعالیت هنری خود در عرصه تئاتر، نمایش و تلویزیون را خاطرنشان کرد و گفت: فریم به فریم موفقیت هنری خود را مدیون پیشکسوتان عرصه فیلم و سینمای دارالارشاد به ویژه عسگر جاوید بنیانگذار و پدر سینمای اردبیل است.

وی از برگزاری جشنواره‌ها و محافل هنری به عنوان بهانه‌ای برای گردهمایی پیشکسوتان عرصه هنر به ویژه فیلم و سینما و عکس نام برد و گفت: همه باید در اعتلای هنر و هنرمندان دارالارشاد تلاش کنیم چراکه تعالی فرهنگ اردبیل و انتقال ارزش‌های گذشتگان در گرو فعالیت هنرمندان است.

این نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نتایج دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تصویب راه اندازی اولین شهرک سینمایی تخصصی خصوصی کشور در استان اردبیل، تجهیز فرهنگسراهای نمین و عنبران و کلنگ زنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین از جمله ره‌آوردهای این دیدار برای اردبیل بود.

وی از راه اندازی شب فرهنگی اردبیل در تهران پایتخت ایران به مدت دو شب خبر داد و گفت: طی رایزنی‌های صورت گرفته در این برنامه فرهنگی  مفاخر و رجال اردبیل با حضور بزرگان دارالارشاد از سراسر کشور و حتی منطقه تصویب، برنامه ریزی شده و اعتبارات لازم نیز پیش بینی شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا دارالارشاد اردبیل از این به بعد به نام مفاخر و رجال صاحب سبک و صاحب نظر آن در جهان شناسانده شود.