پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
با حضور جمعی از سینماگران برگزار شد؛

آئین تجلیل از برترین‌های مهر سینمای اردبیل

مراسم اختتامیه سومین جشنواره مهر سینمای استان اردبیل با حضور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، عصر چهارشنبه سومین جشنواره  مهر سینمای استان اردبیل با حضور احد بیوته نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، سید حامد عاملی استاندار اردبیل،  امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مهیار سپهری رئیس حوزه هنری استان اردبیل، حسن قهرمانی رئیس انجمن سینمای جوان استان اردبیل به همراه جمعی از هنرمندان عکاس و پیشکسوتان و جوانان  فعال در عرصه سینما، تئاتر و فیلم استان اردبیل در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.

حسن قهرمانی رئیس انجمن سینمای جوان استان اردبیل در این جشنواره با بیان اینکه مهر سینما در واقع ارزیابی سینمای استان اردبیل در یک سال گذشته است گفت: در این جشنواره فعالان عرصه فیلم و سینما در یک سال گذشته مورد تکریم و تجلیل قرار می گیرند.

وی از انتشار فراخوان مهر سینما در مهرماه خبر داد و گفت: پس از پایان مهلت خوداظهاری، 70 فرم توسط فعالان عرصه فیلم و سینما به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که توسط شورای هفت نفره مورد بررسی قرار گرفت که در این میان ارزیابی ها بر اساس شاخص های کشوری بود.

قهرمانی به بخش ویژه جشنواره مهر سینمای استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این بخش بصورت رصد هنری انجام گرفت که طی ان معاونت فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نسبت به رصد و شناسایی هنرمندان این بخش اقدام کرده است.

وی گفت: بازه زمانی ارزیابی اثار  از فروردین 1402 الی شهریور 1403 بود.

 در پایان این جشنواره از  جبیب اله صادقیلر از خانواده های شهدای هنرمند عرصه سینما و فیلم و عکس،  خانواده هنرمندان فقید استان اردبیل سال گذشته، ساسان ابی زاده،رحیم پرواسی، نصراله یعقوبی تجلیل شد.

همچنین در بخش بعدی این جشنواره از پیشکسوتان عرصه فیلم و سینمای استان اردبیل همچون  میر جلال موسوی، میر دولت موسوی و حمید اسکندری با اهدای لوح سپاه تجلیل شد.

 

 متخبین سومین جشنواره مهر سینمای استان اردبیل:


امین صبور، بهنام گنجه، صابر محمدی، سید رضا موسوی، مهدی و مرتضی توحیدی،فرهاد بهبود،  جمال بدری نژاد، سیاوش بی غم، عسل عبداللهی، محسن زارع، ولی الله ارجمند، سجاد دادپور،رسول علینژاد،  حمداله سلیمی، فرهاد طوفان،  حمید عزیزی، مریم صبور، رامین رحمانی، کریم عظیمی

 

منتخبین بخش اصلی:

شاهین جلالی در بخش کارگردانی، محبوب شکرزاده در بخش تصویربرداری، سلملن عیاسی و آرمین حجازی در بخش تهیه کنندگی، سید یاسر حسینی در بخش طراحی صحنه، وحید بیونه و ، حسین حبیبی اصل در بخش تصویربرداری فیلم کوتاه و بلند،بهنام اسداللهی در بخش صدابرداری، فریبا مهرزاد در بخش بازیگری زن،  احمد پوراستان  پیشکسوت تئاتر و سینما مورد تجلیل قرار گرفت.

بر اساس این گزارش  کریم عظیمی ججین در بخش پژوهش، رامین فرزانه در بخش نویسندگی و رسول علیزاده  در بخش طراحی صحنه  تجلیل شدند.

 

 

انتهای خبر/ ج