پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
با حضور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛

آئین تجلیل از برترین‌های سوگواره عکس سقا

مراسم اختتامیه دومین سوگواره ملی عکس«سقا» با حضور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی« ابصارخبر»، عصر امروز مراسم اختتامیه دومین سوگواره ملی عکس«سقا» با حضور احد بیوته نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، سید حامد عاملی استاندار اردبیل،  امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مهیار سپهری رئیس حوزه هنری استان اردبیل، حسن قهرمانی رئیس انجمن سینمای جوان استان اردبیل به همراه جمعی از هنرمندان عکاس و پیشکسوتان و جوانان  فعال در عرصه سینما، تئاتر و فیلم استان اردبیل در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.

سجاد دادپور دبیر هنری دومین سوگواره ملی عکس سقا در این مراسم به تشریح جزئیات این سوگواره پرداخت و گفت: بعد از فراخوان سوگواره و ثبت نام عکاسان استان اردبیل در بخش اصلی دومین سوگواره ملی عکس سقا به صورت اردویی طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در دارالارشاد اردبیل برگزار شد 984 عکس از 50 عکاس اردبیلی گرداوری شد که پس از کار داوری تخصصی و ارزیابی نهایی 26 اثر از 21 عکاس به مرحله نمایشگاه راه یافتند.

وی به بخش ملی دومین سوگواره عکس سقا نیز اشاره کرد و گفت: در این سوگواره نیز پس از پایان مهلت ارسال آثار تعداد 2081 عکس از 31 استان کشور به همراه کشور عراق  دریافت شد که پس از داوری و قضاوت در نهایت 46 اثر از 43 عکاس به مرحله نماشگاه راه یافتند.

دبیر هنری دومین سوگواره ملی عکس سقا از راه‌اندازی نمایشگاه دومین سوگواره عکس ملی سقا در نگارخانه خطایی اردبیل خبر داد و گفت: این نمایشگاه همزمان با ایام فاطمیه در قالب 72 تابلو در اردبیل افتتاح و در معرض عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی به ابتکار شهرداری اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: بر اثر تدابیر اتخاذ شده آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه در مبلمان شهری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دادپور ابراز امیدواری کرد سومین سوگواره عکس ملی سقا با حضور عکاسانی از سراسر کشور به صورت میدانی در دارالارشاد اردبیل برگزار شود تا فرهنگ و آداب و رسوم عزاداری دارالارشاد از  قاب دوربین‌های توانمند عکاسان کشور به جهان مخابره و در آلبوم تاریخ ماندگار شود.

 

وی به کار داوری دومین سوگواره ملی عکس سقا اشاره کرد و گفت:  داوری کلیه آثار ارسالی در دو بخش اصلی و ملی به تعداد 3065  اثر توسط مهدی سروری (از تهران)، داور علایی، مجید خالقی مقدم  تحت نظارت رحمان مجرد (دبیر سوگواره) سجاد دادپور (دبیر هنری سوگواره) و محسن زارع (دبیر اجرایی سوگواره) انجام گرفت که در نهایت  اثر از 69 عکاس به مرحله نمایشگاه راه یافتند.

در پایان این مراسم از منتخبین دومین سوگواره ملی عکس سقا تجلیل شد.

برگزیدگان بخش اصلی (اردویی و ویژه عکاسان اردبیلی) دومین سوگواره ملی عکس سقا:

مقام اول:  آنیتا  واحدی

مقام دوم:  مقصود  مرادی

مقام سوم:  علیرضا  داوردان

تقدیری‌ها (بدون الویت):  حبیب اسکندری، مهدی جدی، رضا خان بابایی، مونا رضاپور، آیناز محمودی

 

برگزیدگان بخش ملی دومین سوگواره ملی عکس سقا:

مقام اول: جاوید خدمتی (اردبیل)

مقام دوم: هادی هیربدوش (تهران)

مقام سوم:  فائزه کابلی (گلستان)

مقام تقدیری:  هادی دهقان‌پور  (خراسان رضوی)

 

انتهای خبر/ ج