پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

قانون حجاب و عفاف، چهار پنجم مسائل فرهنگی را حل می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به الزامات اجرایی شدن قانون حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این قانون چهار پنجم مسائل فرهنگی را حل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل به بودجه فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: وقتی اقدامات خود در این کمیسیون را شروع کردیم، تخصیص بودجه در این حوزه یک و نیم درصد بود و اکنون این مقدار به سه و نیم درصد رسیده است.

وی افزود: مدیران و مسئولان نهادها، باید در خصوص مشکلات استان و راهکارهای متعدد آنها جلسه برگزار کنند و با اولویت‌بندی از طریق استانداری، پیگیر حل مشکلات و تخصیص اعتبارات باشند.


آقاتهرانی از مسکن، ورزش و جوانان و کارهای عمرانی به عنوان مسائل مهم و زیرساختی فرهنگ نام برد و گفت: همه باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و همه مسئولین در این راستا کار خود را انجام دهند و با کمک کمیسیون فرهنگی، شرایط مطلوب برای استان ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم به الزامات  اجرایی شدن قانون حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: تصویب قانون حجاب و عفاف با ارجاع به شورای نگهبان انجام شده و با انتقال توسط رئیس مجلس به رئیس‌جمهور برای ابلاغ و اجرا، نهایی می‌شود.

وی افزود: اجرای این قانون حدود چهار پنجم از مسائل فرهنگی را حل می‌کند و در راستای عملی‌شدن کامل آن، آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد و وزارت‌خانه‌ها روی کار می‌آیند.

آقاتهرانی تصریح کرد: وزیری در این زمینه کم‌کاری کند با استیضاح نمایندگان مواجه خواهد شد.