پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
با حضور جمعی از مسئولین استانی و نظامی برگزار شد؛

آئین تجلیل از منتخبین پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در اردبیل

پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج اردبیل با شناخت منتخبین در عرصه‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر» آئین تجلیل از منتخبین پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج با حضور سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، سید محسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل، امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پروانه رضا قلیزده مدیر امور کتابخانه‌های استان اردبیل، محمد لطیفی معاون فرهنگی وهنری سپاه استان اردبیل، علی مردانه مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل، سید مهدی موسوی مسئول مرکز آفرینش‌های هنری بسیج، اباسط ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل و جمعی از پیشکسوتان تئاتر اردبیل و شرکت کنندگان در جشنواره از سراسر استان اردبیل در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

محمدرضا خدایی دبیر پانزدهمین جشوره تئاتر بسیج در مراسم اختتامیه این جشنواره به معرفی منتخبین پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج پرداخت و گفت: در بخش نمایش خیابانی نمایش‌های «عتیقه» و «گزارش یک تابوت» و در بخش نمایش صحنه‌ای « خاطرات خانه‌ای که نیست» و «تکرار» با کسب عناوین برتر به مرحله کشوری راه یافتند.

 

 منتخبین بخش خیابانی

دبیر استانی پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج به معرفی منتخبین بخش خیابانی این جشنواره پرداخت و گفت: مهدی صالحیار به خاطر نمایش «گزارش یک تاوبوت» رتبه اول طرح و ایده بخش خیابانی را از آن خود کرد. طبق رأی داوران این بخش فاقد رتبه دوم و سوم بود.

خدایی به معرفی منتخبین بازیگر زن در بخش نمایش خیابانی پرداخت و گفت: مهدیس قره‌زاده بازیگر نمایش «عتیقه» مقام دوم بازیگر زن در بخش نمایش خیابانی را از آن خود کرد و نساء محمدی نیز با بازی در همین نمایش به رتبه سوم دست یافت. طبق رأی داوران هیچ بازیگری شایسته رتبه اول نشد.

وی به معرفی بازیگر مرد بخش نمایش خیابانی پرداخت و گفت: بهمن محیطی به خاطر بازی در نمایش «گزارش یک تابوت» رتبه نخست را از آن خود کرد، اصغر نیکجو به خاطر بازی در نمایش «آتان» به مقام دوم دست یافت و سعید صمدی نیزبه خاطر بازی در نمایش «گزارش یک تابوت» سوم شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج به معرفی برترین‌های کارگردانی در بخش نمایش خیابانی پرداخت و گفت: زهرا فرضعلی‌زاده کارگردان نمایش «گزارش یک تابوت» رتبه نخست را از آن خود کرد و فاطمه جعفری کارگردان نمایش «عتیقه» مقام دوم نیز بخش را از آن خود کرد. رتبه سوم این بخش برگزیده‌ای نداشت.

 

منتخبین بخش نمایش صحنه‌ای

وی در ادامه سخنان خود به معرفی برگزیدگان بخش نمایش صحنه‌ای پرداخت و گفت: مهدی مردوار به خاطر نمایش« تکرار» رتبه سوم طراحی نور را از آن خود کرد، محمد فولادلو به خاطر نمایش «خاطرات خانه‌ای که نیست» شایسته تقدیر بخش طرح نور نمایش صحنه‌ای شد. طبق آرای هیأت دوان این بخش برگزیده اول و دوم ندشت.

خدایی به معرفی منتخبین بخش طراحی گریم پرداخت و گفت: هاشم سپهری به خاطر نمایش «سمفونی من و تو» دوم شد. سید سجاد سید هدی به خاطر نمایش «تیغی‌ها» و رضا صاحب‌نظر به خاطر نمایش «خاطرات خانه‌ای که نیست» مشترکا در جایگاه سوم ایستادند. طبق آرای داوران این بخش رتبه اول نداشت.

وی به معرفی منتخبین بخش موسیقی نمایش صحنه‌ای پرداخت و گفت: رامین قاسمی آهنگساز نمایش «خاطرات خانه‌ای که نیست» اول شد، طبق آرای داوران این بخش فاقد رتبه‌های دوم و سوم بود.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر به معرفی برگزیدگان بخش طراحی صحنه پرداخت و گفت: فرناز خدایی به خاطر نمایش «خاطرات خانه‌ای که نیست» اول شد. کیوان باقلاچی به خاطر نمایش «سمفونی من و تو» دوم شد و مسعود کاظم‌زاده  به خاطر نمایش «تکرار» در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی به منتخبین بخش بازیگر زن نمایش صحنه‌ای اشاره کرد و گفت: مریم راثی رحیمی به خاطر نمایش «خاطرات خانه‌ای که نیست» اول شد. راشین رونقی به خاطر بازی در نمایش «سمفونی من و تو» دوم شد و نسرین محمدی بازیگر نمایش «خاطرات خانه‌ای نیست» به همراه مهدیس سیفی بازیگر نمایش « ناگفته‌های گودال ابوفارس» مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

 خدایی به منتخبین بازیگر مرد بخش نمایش صحنه‌ای اشاره کرد و گفت: مهدی مردوار بازیگر نمایش «تکرار» به مقام اول دست یافت، مصطفی سیمانور بازیگر نمایش «خاطرات خانه‌ای که نیست» در جایگاه دوم ایستاد و کیوان پور محمدتقی  بازیگر نمایش «خاطرات خانه‌ای که نیست» سوم شد.

وی به منتخبین بخش نویسندگی نمایش صحنه‌ای اشاره کرد و گفت: کامران شهلایی نویسنده نمایش «خاطرات خانه‌ای نیست» اول شد. جمشید خانیان نویسنده نمایش «تکرار» دوم شد و مجید برجعلی‌زاده نویسنده نمایش «ایستگاه زمان» سوم شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر به معرفی برگزیدگان بخش کارگردانی نمایش صحنه‌ای پرداخت و گفت: رتبه اول کارگردانی به نمایش « خاطرات خانه‌ای که نیست» به کیوان پورمحمدتقی تعلق گرفت. مهدی مردوار کارگردان نمایش «تکرار» دوم شد. طبق آرای داوران این بخش برگزیده سوم نداشت.

خدایی گفت: نمایش های برگزیده این دوره از رقابت ها به جشنواره ملی که در هفته بسیج برگزار خواهد شد راه یافتند.

 

 

انتهای خبر/ ج