پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷

دولت در انتظار پوزش اردوغان

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: اردوغان قبل از سفر به ایران باید در خصوص اظهارات گستاخانه اخیر خود پاسخگو بوده و از ملت بزرگ ایران پوزش بخواهد.

به گزارش ابصار نیوز به نقل از سبلانه، رئیس جمهور ترکیه فردا در راس هیأتی مرکب از تعدادی از وزرای آن کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهد کرد؛ سفر اردوغان در حالی با  دعوت  رسمی رئیس جمهور کشورمان صورت می‌گیرد که وی در روزهای گذشته توهین‌های گستاخانه به مردم  ایران کرده است و در واکنش نمایندگان مجلس ایران به این توهین ها گفته است، نمایندگان مجلس ایران در سطح من نیستند.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار سیاسیسبلانه، درباره سفر اردوغان به ایران گفت: مخالف آمدن این شکلی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه به ایران هستم، بنده و بیشتر نمایندگان مجلس مخالف سفر فردی هستیم که خود را به یک دیکتاتور نوعثمانی در منطقه تبدیل کرده و با هذیان گویی‌هایش گستاخانه به ملت ایران توهین و حتی بابت این گستاخی‌ها عذرخواهی هم نکرده است.

 

وی تاکید کرد: اردوغان  قبل از سفر به ایران باید در خصوص اظهارات گستاخانه اخیر خود پاسخگو بوده و از ملت بزرگ ایران پوزش بخواهد.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دعوت رسمی رئیس‌جمهور کشورمان از اردوغان تصریح کرد: باید عزت جمهوری اسلامی ایران همواره و همه جا حفظ شود .

 

وی به دستگاه دیپلماسی کشور توصیه کرد: اگر توانستید دیدگاه‌ها و رفتار اردوغان را تغییر دهید ممنون‌ شما خواهیم بود، اما اگر اردغان باز با پررویی به گستاخی‌هایش ادامه داد باید دستگاه دیپلماسی بابت این دعوت به ملت پاسخ بدهد.

 

در جلسه علنی روز 16 فروردین‌ماه امسال، 65 نماینده مجلس هم خواستار اخطار جدی رئیس‌جمهور کشورمان به رئیس‌جمهور ترکیه جهت پرهیز از اظهارات گستاخانه اردوغان علیه جمهوری اسلامی ایران شدند.

انتهای خبر