پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
یادداشت دانشجویی؛

دانشجوی امروزی سرشار از روحیه "ما می توانیم" است

یکی از مهمترین رسالت ها و اهداف دانشجویان در شرایط امروز توجه به آرمان های انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، یعنی جهاد علمی است و اساتید دانشگاهی وظیف دارند روحیه علمی و روحیه "ما می توانیم " را در دانشجو زنده کنند.

به گزارش ابصارخبر، سعید قبادی به مناسبت روز دانشجو نوشت: دانشجویان باید توجه داشته باشند که مسئولان آینده این کشور افرادی از بین آنها خواهد بود از این رو باید آینده نگر باشند و افق های دور دست را ببینند.

 دشمن بیشترین سرمایه گذاری خود را در دانشگاه ها کرده است و این دانشگاه ها هستند که مورد هجمه دشمنان بوده از این رو دانشجویان باید هوشیار باشند و آگاهی وبصیرت خود را افزایش دهند.

 روحیه انقلابی دانشجویان موجب شد تا 16 آذر به نام روز دانشجو ثبت شود و در آن دوران دانشجویان با ولایت پذیری و اطاعت از امام خمینی (ره) در برابر استکبار ایستادند و امروز ما نیز باید همانند آن دانشجویان نسبت به رهبرمان ولایت پذیر بوده و از ولایت تبعیت کنیم و بدانیم که دشمن در این خصوص نیز برنامه دارد از این رو باید همواره روحیه انقلابی و اطاعت از ولایت را داشته باشیم.

روحیه انقلابی نسل به نسل منتقل شده است و دانشجویان ما نیز امروز این روحیه را دارند چراکه هدف مشترک است و فقط شرایط متفاوت است؛ امروز بیداری اسلامی را شاهد هستیم و از نظر علمی و فناوری نیز کشور ما رشد کرده است و دانشجویان باید در صحنه علمی حضور پررنگ تری را داشته باشند و بدانند که مسئولان به این قشر توجه دارند و همچنین مسئولان باید از پیشنهادات و نظرات این قشر استفاده کنند و بدانند که این قشر می تواند در آینده و پیشبرد کشور مثمر الثمر باشد.

 هر دانشجو با توجه به هدفی که در زندگی انتخاب می کند، پیش می رود و یکی از مهمترین رسالت ها و اهداف دانشجویان در شرایط امروز با توجه به آرمان های انقلاب و فرمایش مقام معظم رهبری، جهاد علمی است و اساتید دانشگاهی باید روحیه علمی را و روحیه "ما می توانیم " را در دانشجو زنده کنند.

روحیه مردگی در برخی دانشجویان مشاهده می شود و استاد انقلابی  وظیفه دارد این استعداد بالقوه را برانگیزند و با انجام پروژه ها و کارهای مختلف روحیه ما می توانیم را در دانشجو ایجاد کنند تا دانشجو به صورت عملی وارد کار علمی شود.

جوانان ایرانی عِرق ملی بسیار قوی دارند و ولایت پذیر هستند و کافی است رهبری ندایی دهد، همه دانشجویان وارد صحنه شده و جانفشانی می کنند زیرا جوان ایرانی با جان و دل این نظام را قبول کرده است و جوانان امروز ایران اسلامی حتی از جوانان دوران ابتدای انقلاب با روحیه انقلابی تری عمل می کند.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که به دانشگاه آمده اند تا درس بخوانند و نام آنها نیز دانشجو است یعنی جویایی دانش بوده و نباید منتظر باشند، استاد علم را به او دهد بلکه خود باید به دنبال کسب علم و دانش باشدو باید خود شناسی و خداشناسی خود را ارتقا دهد چراکه اگر دانشجوی ما تحصیلکرده باشد ولی از نظر تعهد و رشد شخصیتی پایین باشد، این فرد در جامعه کارایی لازم را نخواهد داشت و نمی تواند وظیفه و مسئولیت خود را به درستی انجام دهد.

دانشگاه جایی است که موجب می شود تا روابط اجتماعی فرد تقویت می شود و فرد در چنین فضایی می آموزد که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کرده و در زندگی اجتماعی موفق تر عمل کندلازم .

باید در دانشگاههای ما، اقداماتی صورت بگیرد تا دانشجویان هرچه بیشتر بتوانند آداب معاشرت و برقراری ارتباط بهتر با دیگران را بیاموزند تا در جامعه برای برقراری ارتباط دچار ضعف نشوند.

یادداشت نویس: سعید قبادی

فارغ التحصیل  رشته حقوق از دانشگاه پبام نورپارس آباد

 

انتهای پیام/