پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳

آل سعود در انزوای سیاسی قرار می گیرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آنچه اخیرا در مرزهای شرقی رخ داد،نتیجه همکاری مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی ،عربستان سعودی و پاکستان است که از طریق کمک های اطلاعاتی، لجستیکی و مالی به گروهکهای تروریستی، زمینه این حادثه را فراهم می کنند.

به گزارش ابصارنیوزحسن هانی زاده در گفتگو   با ”آرمان کرمان” در رابطه با حوادث تروریستی اخیر در شرق کشور گفت : اتفاقی که در نواحی مرزی شرق کشور رخ داد و طی آن دوتن از نیروهای مخابرات نیروی زمینی سپاه قدس کشور به شهادت رسیدند،همزمان با توافق اولیه ایران و  ۵ + ۱ صورت گرفته است که این امر نشان می دهد که آمریکا صادقانه با کشورهای دیگر مخصوصا ایران تعامل نمی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد : آمریکا از یک سو چهره نرمی در مذاکرات از خود نشان می دهد اما از سوی دیگر ،عوامل خود را وادار به عملیات تروریستی علیه امنیت مرز های جمهوری اسلامی ایران می کند.

وی تصریح کرد: آنچه اخیرا در مرزهای شرقی رخ داد،نتیجه همکاری مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی ،عربستان سعودی و پاکستان است که از طریق کمک های اطلاعاتی، لجستیکی و مالی به گروهکهای تروریستی، زمینه این حادثه دردناک را فراهم کردند و همکاری تنگاتنگی برای تحت شعاع قرار دادن توافقات هسته ای ایران و ۵ + ۱ دارند اما ملت و دولت ایران هوشمندانه تمام تحرکات دشمنان را رصد می کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به توهین ماموران فرودگاه جده به دوزائر ایرانی، خاطرنشان کرد: تمام حوادث اخیر به هم مربوط است، رژیم آل سعود به شدت در انزوای سیاسی قرار دارد و بعد ازدستیابی به توافق اولیه بین ایران و ۵+ ۱ ،حملات خود را علیه ملت مظلوم یمن تشدید کرد و دست به کشتار صدها زن و کودک زد و از سوی دیگر تلاش می کند تا از طریق همکاری با بعضی از کشورها مانند پاکستان ،به نوعی افکار عمومی را متوجه شرق کشور کند.

هانی زاده در ادامه اظهار کرد: شهادت دو تن از کارکنان مخابرات سپاه قدس و همچنین شهادت هشت نفر از مرزبانان، در چهار چوب یک توطئه مشترک آمریکایی، صهیونیستی، سعودی و پاکستانی قرار دارد،به همین دلیل سفر آقای ظریف به پاکستان توانست تا اندازه ای پاکستان را از حلقه توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران خارج کند.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور ترکیه به ایران، بیان کرد: سفر اردوغان به ایران را می توان نوعی عذر خواهی پنهانی وی از جمهوری اسلامی دانست ولی موضوع دیگری که در جریان سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران وجود داشت، همکاری ترکیه با عربستان علیه منافع کشورهایی مثل عراق ، سوریه و یمن است که مورد انتقاد مسئولان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

هانی زاده در پایان گفت: عربستان سعودی با پرداخت کمک مالی گسترده سعی می کند یک جبهه منطقه ای علیه ایران تشکیل دهد و قطعا یکی از اعضای آن ترکیه است که تلاش می کند از طریق استفاده مالی از عربستان سعودی، علیه منافع ایران وارد این جبهه تخریبی شود اما به هر حال این جبهه با مقاومت ملت های منطقه با شکست مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/ط