پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵

کمپینی که پای وزیر راه را به اردبیل کشاند

معمای پیچیده و گره کور راه‌آهن اردبیل که سالهاست در کش و قوس ایجاد و اتمام، همچنان کساد مانده و با بی‌کفایتی دولت‌مردان این تنها راه ریلی اردبیل به وادی نامعلومی کشانیده شده است، این بار گویا قرار است با حرکت جمعی مردم به ویژه جوانان غیور استان اردبیل این پروژه پس از گذشت سنوات بالاخره گره‌گشایی شود که همین امر وزیر کشور را در هفته‌های آتی به اردبیل می‌کشاند.

به گزارش ابصارخبر به نقل از تسنیم اردبیل، شنیدن سوت قطار در استان اردبیل که سال‌هاست مطالبه اصلی و به‌حق مردم این استان بوده هم‌اکنون به لطف مسئولان و مکلفان دولت به یک رویا و آرزو در منطقه مبدل شده که در حقیقت هیچ یک از این دولت‌مردان نه نای پاسخگویی به مطالبه مردم اردبیل و نه توانی برای اتمام تنها راه ریلی منطقه را دارند.

چندی پیش با سفر برخی وزرای موظف و متکلف کشور به استان اردبیل بحثهایی راجع به اتمام پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه و قرار گرفتن این پروژه در ردیف پروژه‌های اولویت‌دار شمالغرب کشور سخن به میان آمد، اما هنوز که هنوز است نه خط ریلی در اردبیل به راه افتاده و نه این پروژه در ردیف پروژه‌های اولویت‌دار شمالغرب کشور قرار گرفته است، اما سوال اینجاست که این مشکلات ریشه در کجا دارد؟ تا کی باید مردم مستحق اردبیل شاهد بی‌تدبیری و بی‌کفایتی مسئولانی خواهند بود که تا خبری از پست، مقام و کرسی مشخصی نیست، دلسوز و خواهان مردم‌اند و وقتی که با هزاران شیوه و چاپلوسی با انتخاب همین مردم به تخت می‌نشینند نه ملتی می‌شناسند و نه خضوع و خشوعی یادشان می‌افتد؟

اما باید به این دولت‌مردان گفت که اگر هم‌اکنون با اراده و انتخاب همین مردم خواسته‌های فردی و تصمیمات خود را به کرسی می‌نشانید و فقط منافع شخصی خود را در نظر گرفته و برای خود عشق و حال می‌کنید به هوش باشید که اگر موعدش فرا رسد همین مردم هستند که شما را از کرسی پایین کشانده و دیگر گول قیافه حق به جانب‌تان را نخواهند خورد.

پس بهتر است تا تمامی افراد واجد شرایط سکان‌داری ریاست جمهوری این موضوع را مدنظر داشته باشند که مردم استان اردبیل دیگر ساکت نخواهند نشست تا عده‌ای با ندانم کاری و یا زرنگی خود حق آنها را پایمال کرده و مطالباتشان را نادیده بگیرد، چون به تبع سهم رای استان در انتخابات پیش رو تعداد ناچیزی نخواهد بود و ممکن است همین تعداد رای سرنوشت خیلی چیزها را تحت تاثیر قرار دهد.

بهتر است تا تمامی کاندیداها این را نیز به خوبی به خاطر بسپارند که نه تنها برای ما مردم اردبیل، بلکه برای تمامی ملت ایران مهم نیست چه کسی سکان ریاست جمهوری را به دست خواهد گرفت و در هسته مرکزی دولت به کرسی خواهد نشست، بلکه چیزی که برای ما مهم است این بوده که با هر شیوه و فنی که به کار بسته و به هر قیمتی که این سکان را به دست می‌گیرید پس از نشستن بر صندلی ریاست انسانیت، عدالت و مردمی بودن را فراموش نکنید.

تبعیض در توزیع اعتبارات پروژه‌های‌ راه‌آهن در کشور قابل قبول نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: وجود تفاوت فاحش در توزیع اعتبارات بین پروژه‌های راه‌آهن استانهای اولویت‌دار قابل قبول نیست که در سال گذشته مجموع اعتبارات اختصاص یافته به پروژه راه‌آهن اردبیل تنها 27 میلیارد تومان بوده و این در حالی است که در همان سال برای پروژه مشابه استان همسایه 400 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و ما در این زمینه خواستار اجرای عدالت در توزیع اعتبارات برای پروژه‌های اقتصادی کشور هستیم.

آیت‌الله سید حسن عاملی با اشاره به اینکه با پیگیریهای به کرات نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی میزان اعتبارات پروژه راه‌آهن این استان با افزایش سه برابری در سال جدید همراه بود، افزود: این میزان اعتبارات از 27 میلیارد تومان در سال گذشته به 91 میلیارد تومان در سال جدید ارتقاء یافت ولی بازهم برای پروژه راه‌آهن استان همسایه همان میزان اعتبارات سال گذشته به مبلغ 400 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این در واقع ظلم فاحش در حق مردم استان اردبیل است.

وی تصریح کرد: من قبل از تصویب میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای راه‌آهن اردبیل در سال پیش رو هم برای رئیس مجلس شورای اسلامی و هم برای رئیس کمیسیون تلفیق نامه نوشته و خواستار افزایش اعتبارات پروژه راه‌آهن اردبیل شدم که در این زمینه تلاش به جد نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز خالی از لطف نبود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت مشارکت حداکثری مردم در این رویداد عظیم ملی، اظهار کرد: اگر دولت نسبت به راه‌آهن اردبیل بی‌اعتنا باشد این امر در انتخابات پیش رو صد در صد در رای استان تاثیر منفی خواهد داشت.

آیت‌الله عاملی گفت: چندی پیش مسئولان ارشد کشوری استانهای اولویت‌دار در اجرای پروژه‌ راه‌آهن را مشخص کردند که در میان اسامی استانهایی همچون سنندج، رشت، ارومیه، کرمانشاه و همدان نامی از اردبیل به چشم نمی‌خورد و ما پیرو همین مسئله از دولت و مجریان قانون به شدت گلایه‌مند هستیم.

وی با اذعان به پتانسیلهای استان اردبیل، نادیده گرفته شدن این ظرفیتها توسط برخی دولت‌مردان را موضوعی غیرمعقول دانست و افزود: اگر سایر استانهایی که در حال‌حاضر پروژه خط ریلی در آنها در حال اجراست از حیث موقعیت جغرافیایی پهناورتر از استان اردبیل هستند این دلیل بر بی‌توجهی مسئولان به این استان نمی‌شود و در همین راستا باید تمامی متکلفان دولت عدالت اجتماعی را مبنای تصمیمات خود قرار دهند.

اردبیلیم یاتما اویان، دمیر یولی دینمه دایان!

پروژه‌ راه‌آهن اردبیل در زمان آغاز عملیات اجرایی خود در منطقه سر و صدای زیادی به راه انداخت هم‌اکنون نیز بعد از گذشت حدود 12 سال و راکد ماندن این پروژه حتی بدون ذره‌ای پیشرفت قابل توجه بمانند یک بمب دوباره در منطقه سر و صدا کرده ولی این بار دیگر این فریاد مردم اردبیل است که از این همه بی‌مهری و خیانت در حق‌شان گلایه‌مند و غریم هستند.

به منظور بررسی  وضعیت نامشخص راه‌آهن اردبیل بعد از گذشت چندین سال پای صحبتهای بسیاری از مسئولان، مدیران و نمایندگان استانی نشستیم و هرکدام به نوبه خود از این امر گلایه داشتند که چرا اردبیل مورد بی‌توجهی دولت‌مردان است و در همین رابطه گفت‌وگویی هم داشتیم با عضو هیئت رئیسه مجلس هفتم، حسن نوعی‌اقدم که علاوه بر بیانات کارشناسی سروده خود در مورد بی‌مهری مسئولان و مدیران هسته مرکزی دولت در حق اردبیل را نیز برای ما بیان کرد که این سروده عینا در ذیل آمده است:

اردبیلیم یاتما اویان/دمیر یؤلی دینمه دایان/پتروشیمی زباله‌دان/ایشملی سو، فضولتان/اؤزگه ساچین داراخلیان/غم دفترین واراق‌لیان/آرزیلارین سراغلیان/اردبیلیم یاتما اویان/جوان‌لاری معتاد اولان/بئکار قالیب ائوده یاتان/یول گؤزلییب بختی یاتان/اردبیلیم یاتما اویان

معاون حقوقی و مجلس وزیر راه و ترابری اسبق با اشاره به عدم توزیع متوازن اعتبارات برای پروژه‌های ریلی کشور گفت: در پیوست عمرانی توزیع اعتبارات برای راه‌آهن اردبیل در سال گذشته 27 میلیارد تومان و امسال نیز 91 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که هنوز تکلیف تحقق اعتبار امسال نیز مشخص نیست که اگر به فرض همین مقدار تمام و کمال تخصیص یابد بازهم کفاف راه‌اندازی مجدد پروژه راه‌آهن و مطالبات پیمانکاران این طرح را نخواهد داد.

نوعی‌اقدم اظهار کرد: دولت قبلی و کنونی که هر دو دم از عدالت می‌زده و می‌زنند چرا عدالت خود را در مورد راه‌آهن اردبیل، پتروشیمی، دانشگاه صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری که دو بار در صحن علنی مجلس رد شد اجرا نمی‌کنند و تاکی ما باید شاهد این رفتارهای مردم فریبانه در مملکت باشیم.

وی با اذعان به بی‌کفایتی و بی‌تدبیری دولت افزود: اگر بودجه‌ای در چنته دولت نیست برای همه نباشد چرا فقط استان ما از این همه اختیارات و امکانات محروم مانده و آنطور که معلوم است از این پس نیز اگر فشاری از سوی نمایندگان اردبیل و مدیران ارشد استانی بر روی دولت نباشد همچنان این استان محروم خواهد ماند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اسبق تصریح کرد: دولت کنونی فشارپذیر است و باید در مواجه به آن از اهرم فشار استفاده کرد و تنها مشکل ما در همین رابطه این است که هم مسئولان و مدیران ما و هم گردانندگان استان خاصیت فشاردادن و فشار آوردن بر روی دولت را ندارند.

بی‌کفایتی بعضی از مدیران استانی راه‌آهن اردبیل را زمین‌گیر کرده است

نماینده مردم اردبیل در دوره‌های چهارم و هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه که مراحل مطالعاتی آن از اواخر سال 80 آغاز شده و اوایل مجلس هفتم و اواخر دولت خاتمی در ردیف اجرایی و اعتبار قرار گرفت با کمال تاسف هم‌اکنون به طور کلی زمین‌گیر شده است که در همین راستا خیانت دولت در حق مردم اردبیل با هیچ چیزی قابل بخشایش نیست مگر اینکه دولت‌مردان از نو در برابر پروژه راه‌آهن اردبیل احساس مسئولیت داشته باشند.

حسن نوعی‌اقدم با اشاره به بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی برخی مدیران استانی در عدم دفاع کارساز از پروژه راه‌آهن اردبیل در صحن علنی مجلس و در مقابل دولت‌مردان، افزود: باتوجه به اینکه حدود 12 سال از تصویب آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل می‌گذرد همزمان با همین پروژه یک تعداد پروژه‌های ریلی دیگر نیز در اقصی‌نقاط کشور به تصویب رسید که هم‌اکنون در عین ناباوری شاهد پیشرفت بسیار خوب این پروژه‌ها در شمال، غرب و شمالغرب کشور هستیم که در مقابل این مسئله راه‌آهن اردبیل که هم‌وزن با این پروژه‌های ریلی بود با بی‌خاصیتی برخی مدیران ارشد استانی همچنان در رکود به سر می‌برد.

وی تصریح کرد: من به نیابت از مردم شهیدپرور استان اردبیل از دولتهایی که در فواصل زمانی 10 ساله بر روی کار آمده و در اداره کشور به هر طریقی نقشی و دستی داشتند سوال می‌کنم که اگر در مملکت ما عدالت در توزیع امکانات و بودجه در مواجه با تمامی پروژه‌ها لحاظ می‌شود هرچند اگر مسئولان و مدیران آن استان بی‌کفایت و بی‌تدبیر باشند آیا حق آن منطقه و مردم‌اش این است که به کرات توسری بخورند؟ چرا باید اردبیل و مردم مستحق این منطقه مورد ظلم واقع شوند؟

عضو هیئت رئیسه مجلس هفتم افزود: من به شخصه پیوست عمرانی بودجه‌های تخصیص یافته به پروژه‌های راه‌آهن کشور را در طول سنوات گذشته مورد مطالعه قرار دادم و به خوبی هوایداست که سایر پروژه‌های راه ریلی در استانهایی همچون ارومیه و رشت با نفوذ، فشار و یا شاید هم رانت و رابطه مسئولان و نمایندگان‌شان هم مشمول ردیف بودجه اعتبارات بوده و هم از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردارند که در همین راستا راه‌‌‌آهن اردبیل که محور اتصالش نهایتا شهرستان پارس‌آباد و 200 کیلومتر به سمت شمال این استان بوده مورد ناالتفاتی هم دولت کنونی و هم دولت ادوار گذشته واقع شده است.

نوعی‌اقدم اظهار داشت: استان اردبیل تا به کی باید شاهد این بی‌عدالتیهای محرز باشد؟ اصلا تا به کی باید راه‌آهن اردبیل در رکود بماند در حالی که سایر پروژه‌های راه‌آهن در استانهای همسایه یحتمل ظرف 2 یا 3 سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید؟

وی گفت: طی چند وقت اخیر آقای نوبخت در یک روز طوفانی به قصد تبلیغات انتخاباتی و با عوام‌فریبی به اردبیل سفر کرده و طی نشستها و جلساتی که با امام جمعه اردبیل، نمایندگان مردم اردبیل در مجلس و استاندار داشت قول مساعد به تکمیل و راه‌اندازی هرچه سریعتر راه‌آهن اردبیل داد، اما سوال ما این است که جناب وزیر چرا به قصد پیش بردن اهداف خود به مردم اردبیل دروغ گفته و با ابتشاک در حق این مردم اجحاف کردید؟

هم‌اکنون مسئولان امر و دولت‌مردان مکان‌یابی نامناسب، غیرمعقول بودن جانمایی ایستگاه مرکزی راه‌آهن اردبیل و مشکلاتی از این قبیل را مستند کرده و از آن به عنوان دلایل در رکود ماندن اجرای این پروژه عظیم ملی منطقه استفاده می‌کنند که باید به صراحت گفت که همه اینها بهانه‌تراشی محرز بوده چرا که اگر گفته این مسئولان بالفرض صحیح هم باشد مسبب اصلی این امر باز خودشان هستند.

جالب این است که در کنار این بهانه‌تراشیها برخی از مسئولان استانی وقت هم هزینه‌های بالاتر تملک زمین در مکانی مناسبتر و نزدیک بودن به شهر و یا امکان توسعه یافتن شهر تا چند دهه آینده و نزدیکتر شدن شهر به ایستگاه راه‌آهن را دلیل اصلی انتخاب مکان احداث و راه‌اندازی پروژه راه‌آهن اردبیل می‌دانند که هم‌اکنون این مسئله برگ برنده‌ای شده در دست عده‌ای از دولت مردان و از آن طرف اسبابی برای آزار و رنج مردم اردبیل!

دولت باید پاسخگوی تعویق اتمام راه‌آهن اردبیل باشد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر و تعلل در ترزیق منابع و اعتبارات و تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل به هیچ‌ وجه قابل قبول نیست و دولت باید پاسخگوی این تعویق و تاخیر به فاصله عظیم از زمان آغاز اجرای طرح تا به اکنون باشد.

صدیف بدری تصریح کرد: با سفر وزیر راه و شهرسازی در هفته‌های آتی که سعی به محقق شدن آن داریم انتظار می‌رود تا مشکل اتمام پروژه راه‌آهن اردبیل با راهکاری مناسب بر پایه تسریع عملیات پروژه محقق شود چرا که دیگر امکان چشم‌داشت صبر و شکیبایی از سوی هریک از مردم اردبیل در مواجه با پروژه راه‌آهن وجود ندارد.

وی با اشاره به انتظارات نمایندگان مجلس از افزایش اعتبارات از محل فاینانس برای تکمیل راه‌آهن اردبیل افزود: ما از وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم تا هر چه سریع‌تر در ترزیق منابع به راه‌آهن اردبیل تعللی نداشته باشد چرا که این بار مستقیما کرسی ایشان در دولت نشانه خواهد رفت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده در سالجاری برای راه‌آهن اردبیل که هنوز به تصویب دولت نرسیده 91 میلیارد تومان بود که با درخواست و پیگیریهای نمایندگان مردم اردبیل در مجلس 60 میلیارد تومان نیز از سوی ما ابلاغ شد که در مجموع اعتبارات مدنظر برای پروژه راه‌آهن اردبیل در سال 96 حدود 150 میلیارد تومان خواهد بود و این در صورتی اتفاق خواهد افتاد که دولت با تزریق و تخصیص این مقدار اعتبارات موافقت داشته باشد.

سوت قطاری که شاید هیچگاه به صدا درنیامد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به کم‌لطفی و بی‌مهریهای دولت یازدهم به راه‌آهن اردبیل در سالهای گذشته دیگر مردم این استان به انتظار آغاز به کار دولت دوازدهم ننشستند و باتوجه به مطالبه بحق‌شان بسیار متعصبانه با این موضوع برخورد می‌کنند که فکر نمی‌کنم این موضوع تاثیری در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری نداشته باشد.

بشیر خالقی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل از 12 سال گذشته آغاز شده است که می‌توان گفت دولت دهم و یازدهم را شامل می‌شود که متاسفانه هیچ یک از دولت‌های به ظاهر تدبیر و امید ولی در عمل بی‌تدبیر کاری از دست‌شان برنیامد و بهتر است اینگونه بگوییم که شاید هم می‌توانستند اما نخواستند!

وی با بیان اینکه بوق و کرنای آستانه انتخابات در تحلیلها به هیچ وجه منطقی و قابل استناد نیست، اظهار کرد: اگر ادامه پروژه راه آهن میانه- اردبیل و اتصال آن به شمال استان در نظر گرفته نشود، کل پروژه توجیه خود را از دست می‌دهد و تخصیص اعتبار برای آن بی‌معنی می‌شود که در این میان علاوه بر این امر، حق مردم استان نیز به وضوح ضایع خواهد شد که در واقع این امر مستقیما توهین به شعور مردم اردبیل است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید قبول کرد که دولت کلاف راه‌آهن اردبیل-میانه را با تدابیر خاص در استان گیلان، به گونه‌ای در هم پیچیده کرده که اساسا خود نیز نمی‌داند با کدامین تدبیر آن را مدیریت کند و یا کلید این قفل زنگ زده را به کدام سو بچرخاند و شاید هم کلیدی دیگر برای آن نیاز باشد.

آقای رئیس جمهور، ما رای خود را با قطار برایتان می‌فرستیم

در پی تعلل مکرر دولت‌مردان در خصوص تخصیص اعتبارات کلان و مورد نیاز برای راه‌اندازی و استارت عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل دیگر جام صبر مردم این استان لبریز شد و جوانان این خطه به فکر راه‌اندازی یک کمپین بزرگ مردمی با حضور مدعیان تکمیل و افتتاح راه‌آهن اردبیل افتادند که گویا قرار است با همین کمپین و جریان مردمی وزیر کشور و برخی دیگر از مسئولان ارشد کشوری را پای میز محاکمه بنشانند، که در ذیل برخی از حرفهای جوانان اردبیل به عینه آمده است:

همانطور که عیان است عمر هر چیزی رو به پایان می‌گذارد و سراشیبی عمر را گریز و راه فراری نیست و البته عمر دولتها هم تمام می‌شود و در این میان روسفید کسانی هستند که در عمر خود وفای به عهد نموده و نسبت به خدا و خلق خدا دورویی و تزویر نکنند.

آقای رئیس جمهور؛ عمر دولت یازدهم هم رو به پایان است و فرصت خدمتگزاری جنابعالی نیز به همین ترتیب، و در زنگ حساب وعده‌هایتان در مورد مردم شهیدپرور استان اردبیل نمره قبولی نخواهید داشت.

یکی از وعده‌های رئیس جمهور وقت کشور به مردم خطه اردبیل برنامه‌ریزی و اقدام جهت تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل بود که هنوز نه تنها بهره‌برداری آن به حقیقت نپیوسته بلکه هیچ پیشرفت و رونقی نیز در عملیات اجرایی آن در منطقه شاهد نیستیم.

آقای رئیس جمهور؛ چرا باید مردم استان اردبیل شاهد پیشرفت و تکامل خطوط راه‌آهن در استانهای دیگر و بالاخص در استانهای همجوار باشند و اعتبارات کلان برای آنان تخصیص داده شود ولی استان ما از این امکان مساوی برخوردار نگردد؟

جناب رئیس جمهور؛ این بی عدالتیها از نظر مردم استان پنهان نیست و به طور حتم در انتخابات پیش رو تاثیرات منفی در سبد رأی شما به دنبال خواهد داشت، پس نه تنها شما بلکه تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری حواسشان به این امر باشد که اگر قرار است ما هم سهمی در انتخابات پیش رو داشته باشیم این فقط در صورت احیای دوباره راه‌آهن اردبیل خواهد بود و لاغیر.

ما جوانان دارالارشاد اردبیل ضمن اعلام ابراز ناراحتی شدید از تحقق نیافتن وعده‌های دولت یازدهم در استان اردبیل بالاخص در مورد راه‌آهن حمایت خود را  از کمپین مطالبه راه‌آهن اردبیل اعلام می‌داریم و تا آخر پای مطالبه خود که همان راه‌اندازی هرچه سریعتر خط راه‌آهن در منطقه و به صدا درآمدن سوت قطار در حوالی استان است، می‌ایستیم.

پس آقای رئیس جمهور، حتم بدانید که ما رای خود را با قطار برایتان خواهیم فرستاد، اگر مرد راه هستید، یاعلی

وقتی جناب آقای ایکس قطعیت اتمام پروژه راه‌آهن استان فلان و شهر بهمان را یادآور شده و تکمیل راه‌آهن استان اردبیل را در دورنمایی 4 یا 5 ساله می‌بیند و برای انجام این پروژه ابراز امیدواری می‌کند و به خیال خود زرنگی کرده است، شاید شایسته نباشد که مردم استان اردبیل نیز سکوت اختیار کرده و از کنار این همه بی‌مهری به سادگی عبور کنند.

لیکن سوالمان را بار دیگر تکرار می‌کنیم؛ چرا باید راه‌آهن سایر استانها نهایی شود اما راه‌آهن استان اردبیل همچنان تا 5 سال بعد با اعتباراتی خرد و به مراتب کمتر از دیگر استانها ادامه داشته باشد؟!! آن هم اگر این مسئولان آقایی کرده و همت و جربزه‌ای از خود نشان دهند، آیا این بود عدالتی که وعده می‌دادید؟؟

و اما کلام آخر؛ امیدواریم نامزدهای انتخاباتی تمامی ویژگیهای یک رئیس جمهور مطلوب اعم از دینداری، دوری از خودکامگی، ضدیت با مفساد اقتصادی، اخلاق گرایی، ‌آزادی‌طلبی، مدیریت کارآمد و از همه مهمتر انسانیت را مدنظر داشته و چنانچه فاصله‌ای هرچند اندک یا گزاف را میان خود و این ویژگی‌ها می‌بینند با فروتنی هرچه تمام‌تر از پذیرش ورود به این عرصه حساس که متضمن مسئولیت سنگین در برابر خدا و مردم خواهند بود، دوری کنند.

نوشین سلامت

انتهای پیام/