پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷

مسئول بسیج دانشجویی پیام نور اردبیل معرفی شد

صبح امروز طی مراسمی در دفتر رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل و با حضور مسئولین دانشگاه و بسیج"صادق حسین پور" بعنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، این مراسم که در دفتر ریاست دانشگاه پیام نور اردبیل و با حضور مسئول دانشگاه و بسیج دانشجویی برگزار شد،معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بخصوص شهدای دانشجو گفت: سیره عملی شهدا باید مورد توجه و چراغ راه دانشجویان بسیجی قرار گیرد.

اسدی بسیج را شجره طیبه ای معرفی کرد که امام راحل بنیانگذار ان بود.

وی با یادآوری ریشه های بسیج از پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی (ع) بعنوان اولین بسیجیان عالم نام برد و گفت: بسیج ریشه در قرآن و احادیث پیامبر و ائمه اطهار دارد.

اسدی در ادامه به ماموریت های بسیج  دانشجویی اشاره کرد و گفت: پیگیری مطالبات رهبری و جامعه عمل پوشاندن به اهداف تعیین شده نظام توسط ایشان، تربیت نیروهای همطراز انقلاب بطوریکه افراد موفق در بسیج بتوانند در اداره امور کشور نقش بسزایی داشته باشند، نقش آفرینی در چالش های اساسی نظام و سازماندهی و شبکه سازی نیروها با توجه به ساختار سازمانی از جمله این مأموریت ها است.

وی بسیج دانشجویی در دانشگاهها را بر خلاف سایر تشکلها دارای نظم و انسجام بسیار بالایی ارزیابی کرد و گفت: بسیج دانشجویی برنامه های مدونی دارد که پس از ابلاغ توسط سازمان بسیج مستضعفین و بسیج دانشجویی کشور به سرپنجه ها در دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه ها برای اجرایی شدن انتقال می یابد.

اسدی اصلی ترین ماموریت بسیج را جذب حداکثری دانشجویان توام با سلایق مختلف یاد کرد و افزود: در این مورد حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور با عملکرد فوق تصور توانست با جذب بیش از دو برابر سهمیه اختصاصی یکی از جلوه های تلاش گروهی و روحیه  ایثار و مقاومت را به نمایش بگذارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان اردبیل از دانشجویان به تعبیر مقام معظم رهبری بعنوان افسران جنگ نرم یاد کرد و گفت: دانشجویان بسیجی با بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتروار می توانند از تنگه احد این جنگ به بهترین نحو محافظت کند.

وی با بیان اینکه ماموریت ها در بسیج دانشجویی بر خلاف سایر حوزه های بسیج از تنوع بیشتر و در عین حال فرصت کمتری برخوردار است گفت: مسئولین ما باید بتوانند در مدت اندک بیشترین بهره وری را از خود به یادگار بگذارند.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های بسیج دانشجویی در سال 94 اشاره کرد و افزود: برنامه های بسیج در قالب دوره های خط امام در 10 عنوان متفاوت انجام خواهد شد.

وی دوره های طرح ولایت کشوری و استانی، شهید چمران(آموزش سرحلقه های صالحین)، اردوهای جهادی، جشنواره ممتازین و مبتکرین بسیج، جذب حداکثری و نهایتا اردوهای علمی و راهیان نور را از جمله مهمترین این برنامه ها عنوان کرد.

وی  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تأکید کرد: اعضای بسیج دانشجویی باید درس خوان ترین و کوشاترین دانشجویان هر دانشگاه باشند تا به الگویی در علم توأم با عمل همراه با شادی و نشاط و معرفت در بین سایر دانشجویان تبدیل شوند.

بسیج ریشه در اتصال به خدا دارد

 فاطمی معاون دانشگاه پیام نور استان نیز در ادامه این مراسم بسیج را لشگر مخلص خدا خواند و از صبر، ایثار و شجاعت بعنوان ویژگیهای یک بسیجی نام برد و گفت: بسیج چون ریشه در اتصال به خدا دارد مصداق واقعی السابقون السابقون است.

وی به اخلاص در انجام کار  و داشتن نیت قرب الی الله  اشاره کرد و گفت: بسیجیان معدود کسانی هستند که بدون ادعا و در جهت کسب رضایت خدا پا به میدان ها گذاشته اند.

معاون دانشگاه پیام نور استان به مقام شهید و شهادت در قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار علیهم السلام اشاره کرد و گفت: شهید کسی است که به مقام نفس مطمئنه رسیده است و با نثار خون خود در راه خدا توانست در اوج قله قرار بگیرد.

فاطمی در ادامه سخنان خود به عوامل توسعه نیروی انسانی در هر کشوری پرداخت و گفت: اگر نیروهای متخصص با تعهد همراه نباشند آن کشور و ملت با رشد تک بعدی روبه رو خواهد بد.

وی تعهد را از ویژگی های نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت:  اگر این ویژگی برگرفته از اسلام نبود الان ایران با گذشت 36 سال از انقلاب و تحمل اوج فشارهای استکبار جهانی، شاهد پیشرفت های چشمگیر و شکوفایی استعدادهای ناب نبود.

انفعال بیش از حد در مواضع، بی تقوایی و سستی را در پی دارد

امیر حسین موسوی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل نیز به بیان بخشی از تجربیات یکسال مسئولیت خود در بسیج پرداخت و گفت: هر فرد باید با درک جایگاه خود اجازه ندهد زمان حضرت علی علیه السلام تکرار شود.

وی بی بصیرتی  و نداشتن عکس العمل بموقع در مواقع حساس و خطیر کشور را شایسته قشر دانشجو بعنوان مغز متفکر جامعه ندانست و گفت: دانشجویان بسیجی در ارائه بصیرت افزایی به جامعه و تشریح درست و انتقال تحلیل های مناسب از وضعیت های کشوری و جهانی به سایرین نفش بسزایی دارند.

مسئول سابق بسیج دانشجویی به اداره کشور در زمان حضرت علی علیه السلام اشاه کرد و گفت: هر کشوری برای پابرجا ماندن و پیشرفت به دو عامل مهم حاکم و تجهیزات حکومتی نیازمند است.

وی افزود: امام علی علیه السلام تقوا را با شمشیر همراه کرد که توانست حکومت جهانی تشکیل دهد.

موسوی بحث مذاکرات هسته ای را یادآور شد و گفت: انفعال بیش از حد در مواضع و نشان دادن سستی، به بی تقوایی منجر می شود که این خطرناک است و ما دانشجویان باید با بصیرت افزایی نگذاریم این امر اتفاق بیافتد.

دانشجوی بسیجی، سرباز ولایت است

صادق حسین پور مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل نیز در مراسم معارفه خود از بسیج دانشجویی بعنوان  محل اجتماع سربازان ولایت در دانشگاهها نام برد  و گفت: امیدوارم در طول تصدی این مسئولیت با همراهی سایر بسیجیان قدم های مثمر ثمری در اعتلای بسیج و دانشگاه بردارم.

آیین تودیع و معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل با تجلیل از مسئول سابق بسیج دانشجویی و اعضای شورای بسیج بدلیل نقش آفرینی در جذب حداکثری  و بازدید از حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه به پایان رسید

انتهای خبر /ج