پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷

جلسه هماهنگی راهیان نور دانشجویی برگزار شد

مسئول ستاد راهیان نور استان اردبیل در جلسه هماهنگی اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی گفت: جامعه ای که در آن اصل جهاد زنده بماند، آن جامعه قطعا زنده خواهد ماند و در آینده نیز حرفی برای گفتن خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز،  فرهاد توحیدی مسئول ستاد راهیان نور استان اردبیل با بیان اینکه دشمن از حرکت راهیان نور ناراحت و عصبانی است گفت: دوستان نظام جمهوری اسلامی با شروع شدن این ایام به وجد می آیند و از حضور انبوه زائران در مناطق عملیاتی خوشحال          می شوند.

توحیدی ادامه داد: جامعـه ای که در آن اصل جهاد زنده بماند آن جامعه قطعا زنده خواهد ماند و حرفی برای گفتن خواهد داشت.

وی راهیان نور را تداعی کننده اصل جهاد،ایثار و شهادت خواند و گفت: دشمن در صدد است تا این تداعی را در ذهن جوانان ما از بین ببرد.

توحیدی ادامه داد: ما باید با بصیرت دهی و روشنگری در بین زائران راهیان نور بتوانیم توطئه های دشمنان را خنثی کنیم و این کار بسیار با اهمیت و پرارزش است.

هرکس در زندگی یک انسان را در صراط قرار دهد قطعا جامعه را زنده کرده است.

مسئول ستاد راهیان نور استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود حرکت عظیم کاروان راهیان نور را فرصت انتقال فرهنگ ولایتمداری عنوان کرد و افزود: صحه مقام معظم رهبری بر این امر مؤید ارزش والای این حرکت فرهنگی ارزشمند است.

وی بصیرترین و آگاه ترین انسان ها در جامعه را دانشجویان خطاب کرد و افزود: دانشجویان با پیروی از اصول  و خط دهی به آحاد مردم می توانند نقش بسزایی را در بصیرت افزایی ایقا کنند و در این زمینه بخصوص کارهای فرهنگی انتظارات از دانشجویان بسیار بالا است.

توحیدی به حضور دانش آموزان در مناطق عملیانی اشاره کرد و افزود:80درصد دانش آموزان به مقتضای سنشان جهت آشنایی با دوران جنگ به منطقه می روند اما دانشجویان با درک بالاتر و تجربیات بیشتر حضور هدفمندتری را در مناطق عملیاتی دارند و در صدد انتقال فرهنگ جبهه و شهادت هستند.

 وی با بیان اینکه دانشجویان باید  همواره و همه حال آماده باشند گفت: فردا همین فارغ التحصیلان دانشگاهی  بعنوان مدیر و تولید کننده وظیفه آبادانی این مملکت  عهدار خواهند شد که تنها با تزریق روحیه جهاد و ایثارگری است که این امر میسر می شود.

شهابی مسئول پزشکی ستاد راهیان نور استان نیزدر ادامه جلسه از اعزام اکیپ مجرب پزشکی خبر داد و گفت: انتظار می رود با توجه به ترافیک کاری، دانشجویان پزشکی نیز در این عرصه با روحیه جهادی زمان جنگ ما را در انجام مأموریت هایمان ما یاری کنند.

اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از برنامه های راهیان نور دانشجویی خاطر نشان کرد با اسکان زائرین شهرستانی یک روز قبل از اعزام در مجتمع آموزشی شهید پیرزاده  و برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی در طول این مدت ، حرکت منسجم و متحولی را شاهد خواهیم بود.

اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی استان اردبیل در 3 محور از 15 اسفند ماه شروع و تا 21اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

انتهای خبر