پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
با حضور مدیر حوزه های علمیه اردبیل برگزار شد؛

مراسم اختتامیه جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در اردبیل+ فیلم

مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل به مقایسه هنر الهی با سایر هنرها به ویژه غرب پرداخت و گفت: تنها هنر الهی آرامش بخش است و انسان را به تعالی می رساند چراکه برگرفته از عالم بالا است.

به گزارش ابصارخبر، پنجمین جشنواره هنری ققنوس بسیج دانشجویی استان اردبیل عصر امروز با حضور مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و منتخبین جشنواره با سخنرانی حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این مراسم که با بیان اینکه فعالیت های هنری اثرات بسیار ماندگاری دارندگفت: بسیاری از فعالیت های روزمره آن اثربخشی را ندارند.

وی با بیان اینکه حضور هنرمندانه و عالمانه در فضای مجازی در خصوص فعالیت های فرهنگی می تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد، اظهار داشت: علی رغم تعطیلی آموزش حضوری در دانشگاه، در سالجاری حدود یک هزار و ۲۰۰ برنامه به صورت مجازی و ترکیبی حضوری و مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده است.
حبیبی با بیان اینکه مکتب ما با مکتب شهادت عجین شده است، گفت: حضرت زینب(س) بزرگترین کار هنری عالم را انجام داد و با بیانات هنرمندانه، ماهرانه و عالمانه حقانیت کربلا را معرفی کرد.


هنر مبتنی بر رموز، مقدس است

حجت الاسلام نوروزی در ادامه این مراس به بیان جایگاه هنر الهی در تعالی جامعه و انسان پرداخت و گفت: هنری مقدس و قابل رشد است که مبتنی بر رموز باشد.

وی در ادامه سخنان خود به مقایسه هنر الهی با سایر هنرها پرداخت و گفت: هنر الهی، هنری است که مبتنی بر نقطه  و دایره است و همواره با پرورش روح و روان انسان، وی را آرامش می رساند در حالیکه هنر غیرالهی خطی بوده و غیر از تکرار  و بی مفهومی چیزی ندارد.

مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل گفت: هنرمند باید به اندازه کاری که انجام می دهد رموز را بیاموزد و در کارهای هنری خود لحاظ کند.

وی تصریح کرد: برای ساخت تمدن اسلامی باید توحید محور اصلی قرار گیرد و سایر علوم خود را با محوریت خدا تطبیق دهند که جوانان و دانشجویان از ارکان اصلی تولیدکننده علم هستند تا با اندیشه توحیدی و الهی با محوریت خدا نسبت به تولید مجدد علم تلاش کنند و هر چقدر در پیشرفت تولید علم موفق‌تر باشیم به تمدن اسلامی سریع‌تر خواهیم رسید.

اجرای سرود حماسی توسط دانشجو معلمان اردبیل، ارائه شعر، اجرای پادکست، نمایشگاه هنرهای تجسمی، پخش نماهنگ و سخنرانی علمی در خصوص هنر متعالی  و تجلیل از منتخبین پنجمین دوره جشنواره ققنوس از جمله برنامه های این جشنواره در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج