نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 10111 ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد؛

سوگواری سالروز شهادت امام صادق (ع)

مراسم سوگواری سالروز شهادت امام صادق(ع) با حضور جمعی از مردم ولایتمدار و اقشار بسیج در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.

سوگواری سالروز شهادت امام صادق (ع)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر»، پیش از ظهر امروز مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) با حضور جمعی از پیشکسوتان ایثار و شهادت و اقشار مختلف بسیج به همت هیئت رزمندگان اسلام در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام محمدباقر غلامی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل در مراسم به تبیین ویژگی های اخلاقی و سیره عملی امام صادق(ع) پرداخت و گفت: از امام صادق(ع) روایت است که هرکس عصر ظهور را درک کرد شایسته است در فراگیری  و قرائت دعای «الهم عرفنی نفسک» اهتمام ورزند چراکه سعادت دنیوی و اخری انسان ها در گرو دانستن و عملیاتی کردن این دعای شریف است.

وی به تشریح مفاهیم دعای «الهم عرفنی نفسک» پرداخت و گفت: این دعا بر خدا شناسی تأکید دارد، بنابراین هرکس از خداوند متعال درخواست کند که خداوند متعال خود را به انسان بشناساند رستگار خواهد شد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل با بیان اینکه هکس خداوند متعال را شناخت، پیامبرش را نیز خواهد شناخت گفت: هکس به خداوند متعال و پیامبرش معرفت یافت، آخرین حجت پروردگار را نیز درک و رستگار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شناخت دین در گرو درک و معرفت به ولایت اهل بیت(ع) است گفت:هرکس به معرفت خداوند، پیامبر و اهل بیت(ع) دست نیابد دینش ضایع و سعادتمند نخواهد شد.

غلامی تصریح کرد: بدون نبوت و امامت و ولایت انسان هیچ است به جایی نمی رسد.

 وی به ویژگی های اهل نجات اشاره کرد و گفت: اهل نجات کسانی هستند که معرفت الهی داشته باشند بنابراین یکی از راه‌های رستگاری انسان معرفت به امام صادق(ع) و جاری کردن سیره امام صادق(ع) در مسیر زندگی است چراکه بدون منطبق کردن مسیر زندگی با سیره ائمه به ویژه سیره امام صادق(ع) شناخت و معرفت حاصل نمی شود.

 رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل به القاب امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: القاب امام صادق(ع) به خاطر سیره عملی ایشان داده شده است.

وی از صبر و استقامت، فضیلت اخلاقی و سرپرستی ایتام به عنوان یکی از ویژگی های امام صادق(ع) نام برد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا جامعه خود را بر سیره عملی امام صادق(ع) منطبق کنیم.

غلامی با بیان اینکه حکومت داری توأم با معنویت راهگشا است گفت: کمال و سعادت در گرو عقل، عدالت و معرفت در تمامی ابعاد است و در این میان تا ولایت نباشد برای انسان هیچ تضمینی نیست.

وی به اعترافات بزرگان اهل سنت به تقوا، فضل و کرم و علم و دانش امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: در اوج خفقان، رفتار امام صادق(ع) کارگشا است.

 

 انتهای خبر/ ج