نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 10120 ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

با حضور زائران خانه خدا برگزار شد؛

همایش متمرکز زائران حج تمتع اردبیل

همایش متمرکز زائران حج تمتع اردبیل در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

همایش متمرکز زائران حج تمتع اردبیل

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر» همایش متمرکز آموزشی و توجیهی اعمال نمادین حج تمتع با حضور زائرین،مسئولان استانی،کارگزاران زیارتی و با سخنرانی نماینده ولی فقیه  در استان اردبیل پیش از ظهر امروز در مصلای امام خمینی (ره) اردبیل برگزار شد.

آیت‌الله عاملی در این مراسم به معرفی اماکن زیارتی، فلسفه و شعائر حج پرداخت و از زائران خواست تا با درک کلمه توحید و تکلیفی که خدا از حضرت ابراهیم خواسته است با پیروی از آن حضرت، عبودیت و بندگی و مسائل سیاسی حج را انجام دهند و بعنوان سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی در نمازهای جمعی در حرم‌ها شرکت و برای سایرین الگو شوند.

احدی مدیر حج و زیارت استان اردبیل نیز به بیان توصیه‌های زیارتی برای زائران پرداخت و گفت: زائران استان اردبیل در قالب ۷ کاروان به تعداد ۸۸۵ زائر طی روزهای ۱۲ و ۱۳ خرداد به سرزمین نور مشرف خواهند شد.

وی گفت: زائران خانه خدا بعد از انجام اعمال مناسک و اقامت ۳۴ روزه به اردبیل باز خواهند گشت.

مدیر حج و زیارت خاطر نشان کرد که اولویت اول زائران سلامت آنان بوده لذا با همدلی و همکاری در کاروان به توصیه‌های مدیر کاروان توجه کنند تا  اعمال حج را صحیح و سالم انجام دهند.

تمرین اعمالو مناسک حج با حضور حجت‌الاسلام بیدار مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در حج و زیارت استان اردبیل از جمله برنامه های این مراسم در مصلای اردبیل بود.

 

عکس: رسول عبدی

 

انتهای خبر/ ج