نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 10208 ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵

همزمان با عید غدیرخم برگزار شد؛

اجرای ورزش باستانی در زورخانه اردبیل+ عکس

اجرای ورزش باستانی با حضور جمعی از علاقمندان به ورزش‌های پهلوانی به مناسبت عید غدیرخم در زورخانه عاشقان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) اردبیل برگزار شد.

اجرای ورزش باستانی در زورخانه اردبیل+ عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، همزمان با شب عید غدیرخم جشن بزرگی به همین مناسبت با حضور جمعی از علاقمندان به ورزش‌های پهلوانی در زورخانه عاشقان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام ناصر نصیری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اردبیل در این مراسم به تبیین فلسفه عید غدیرخم و آثار و برکات این عید بزرگ در زندگی انسان پرداخت و گفت: پیامبر(ص) در ذی‌القعده سال ۱۰ق همراه هزاران نفر برای انجام مناسک حج از مدینه به طرف مکه حرکت کرد. از آنجا که این سفر، آخرین حج پیامبر(ص) بود به حجة الوداع مشهور شد. پیامبر(ص)، پس از پایان اعمال حج به‌همراه مسلمانان به طرف مدینه حرکت کرد و در ۱۸ ذی‌الحجه به غدیر خم رسیدند، جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد و از جانب خداوند، به رسول خدا(ص) امر کرد تا علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود، به مردم معرفی کند. رسول خدا(ص) نیز حاجیان را گرد آورد و علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد.

وی به فضیلت‌های عید غدیرخم اشاره کرد و گفت:  عید غدیرخم  روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت پیامبر اکرم(ص) تمام کرد و اسلام را به‌عنوان دین برای آنان قرار داد.

 

انتهای خبر/ ج