کد خبر: 1040 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷

نماینده ولی فقیه در خطبه های عید سعید فطر:

عید فطر مقدمه ای برای بستن احرام واقعی در عید قربان است + صوت

امام جمعه اردبیل گفت:عید فطر مقدمه‌ای برای بستن احرام واقعی در عید قربان است چرا که ضیافت الهی پایان یافته و انسان با درک ولایت آماده لقاءالله است.

عید فطر مقدمه ای برای بستن احرام واقعی در عید قربان است + صوت

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، آیت الله سید حسن عاملی صبح امروز در خطبه های عید فطر اظهار داشت: خداوند عید فطر را اسباب شرافت، ‌کرامت و عزت امت اسلامی قرار داد تا در سایه این اجتماع بالندگی جهان اسلام اتفاق بیافتد.

خطیب نماز عید فطر در اردبیل کسب نفس و بالابردن قدرت روحی روزه‌داران، تقویت احساس عاطفی در  همراهی فقرا و نیازمندان، رشد حالت معنوی ناشی از خلوت پیدا کردن با درگاه عبودیت را سه اثر معنوی حضور در ضیافت الهی عنوان کرد و افزود:مبادا بعد از ماه رمضان عده‌ای وارد جرگه گناه و معاصی شوند و یا دست از عبادت، اطاعات و نماز خواندن بردارند و نسبت به ترک محرمات بی‌تفاوت باشند.

عاملی با بیان اینکه روز عید فطر شبیه ترین روز به قیامت توصیف شده است افزود: در این روز هر فردی که از خانه بیرون می‌آید و به سمت اقامه نماز عید فطر می‌شتابد باید به خود بگوید که یا اعمالش مقبول شده و به بهشت می‌رود یا اعمالش رد شده و به سمت جهنم می‌رود که همان اصل حقیقت روزه‌داری است.

وی عید واقعی را برای کسانی دانست که در ماه مبارک رمضان نماز و روزه خود را به درستی انجام داده و به درجه قبولی رسانده‌اند که قطعا خداوند برای تمامی اعمال و عبادات بندگان خود آگاه است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های عید فطر پرداخت و افزود:عید فطر مقدمه‌ای  برای بستن احرام واقعی در عید قربان است چرا که ضیافت الهی پایان یافته و انسان با درک ولایت آماده لقاءالله است.

عاملی با بیان اینکه نماز روز عید فطر به عنوان مجمع عمومی برای مسلمانان و یک نوع سازمان ملل برای امت اسلامی است افزود: چرا که در تمامی دنیا مسلمانان در این نماز شرکت کرده و اتحاد خود را به جهانیان نشان می‌دهند که این روز نمونه بارز اتحاد مسلمانان است.

دانلود فایل صوتی خطبه های نماز عید سعید فطر

دانلود فایل صوتی دعای عید فطر سید حسن عاملی 

انتهای پیام/