کد خبر: 105 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴

رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل :

پایه‌های دانش و تحول فناوری به نمایش گذاشته می شود

محمد انوار گفت:ایجاد و توسعه آرشیو علمی و فنی منطقه‌ای، جمع‌آوری و ساماندهی اشیاء قابل نگهداری مرتبط، بازسازی سیر تحولات و تکامل علوم و فناوری‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌های دایمی و فصلی از برنامه‌ها و اهداف آتی موزه است

 پایه‌های دانش و تحول فناوری به نمایش گذاشته می شود

محمد انوار در گفت‌وگو با خبرنگار ابصار نیوز گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از مناطق دارای پیشینه در علم، عرفان، اندیشه نیازمند مجوعه موزه علمی و فناوری است.

وی با اشاره به اهمیت وجود پیش زمینه‌ها و مواد ساختاری چنین موزه‌ای در استان، تصریح‌کرد: پراکندگی مراکز اسنادی و وجود مجموعه‌های بسیار غنی پخش شده در بین مجموعه ادارات، خانواده‌ها و طبیعت بکر و متنوع استان اردبیل، لزوم انجام حرکت جهادی در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی دانشگاه محقق اردبیلی را برای انجام چنین کار ارزشمندی وادار کرد.

انوار تصریح کرد: موزه تاریخ علوم ضمن نمایش پایه‌های دانش و تحول فناوری، باعث هم‌افزایی دانش‌ها و اشاعه تفکر علمی در میان دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شود.

وی افزود: این موزه علاوه بر اینکه موزه‌ای دانشگاهی بوده، شناسنامه علمی منطقه را نیز نشان می‌دهد و کانون تعامل علم و فرهنگ خواهد بود.

ایجاد و توسعه آرشیو علمی و فنی منطقه‌ای، جمع‌آوری و ساماندهی اشیاء قابل نگهداری مرتبط، بازسازی سیر تحولات و تکامل علوم و فناوری‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌های دایمی و فصلی از کلیه ظرفیت‌های قابل استفاده نهفته داخل دانشگاه، گروه‌های آموزشی، ادارات استانی، افراد و طبیعت استان و همچنین آموزش و یادگیری علمی برای دانش‌آموزان و دانشجویان و توسعه گردشگری علمی از برنامه‌ها و اهداف آتی موزه است که انوار به آن اشاره کرد.

انتهای پیام