کد خبر: 1053 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل:

ترم تابستان، زمان تحصیل در دانشگاه را به 3 سال کاهش داد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: ترم تابستان بعنوان سومین ترم دانشگاه بهترین فرصت برای کاهش سالتحصیلی و صرقه اقتصادی برای دانشجویان دانشگاه است.

ترم تابستان، زمان تحصیل در دانشگاه را به 3 سال کاهش داد

علی شامل،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل درباره فواید و معایب افزایش واحد در دوره تابستان به خبرنگار ابصارنیوز گفت: با توجه به اینکه دانشجویان نسبت به سال‌های گذشته می‌توانند دروس بیشتری را در ترم تابستان اخذ کنند در نتیجه سریع‌تر فارغ‌التحصیل می‌شوند. 

شامل خاطرنشان کرد: ترم تابستان فرصت مناسبی برای حضور فعال اساتید در دانشگاه فراهم می‌آورد که این مسئله موجب می‌شود اعضای هیئت علمی نه تنها در حوزه درسی بلکه درحوزه‌های فرهنگی نیز به دانشگاه کمک کنند.

وی  با بیان اینکه کوتاه بودن ترم تابستان بر کیفیت ترم تأثیر گذار است آن را یکی از مشکلات این دوره ها دانست و افزود: علاوه بر کوتاه بودن این ترم  که ممکن است در کیفیت آموزش تاثیر بگذارد، مسئله‌ی دیگر حد نصاب دروس است که برای ترذم آینده مشکل ساز می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: زمانی که یک درس تخصصی در دوره تابستان ارائه می‌شود ممکن است درترم بعد به حد نصاب نرسد و این موضوع باعث بالا رفتن حجم کار در ترم آینده خواهد شد.

شامل تصریح کرد تصریح کرد: با گسترده شدن ترم تابستان حجم کار شوراهای آموزشی بالا خواهد رفت چونکه به نوعی یک ترم درطول سال اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته شوراهای تخصصی مسائل مربوط به دو ترم را بررسی می‌کردند گفت:اکنون با سه ترمی شدن دانشگاه کار این شورا بیشترشده و حجم کار آموزشی و دانشجویی نیز  افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در هر حال این برنامه را برای دانشجویان مفید  خواند و افزود:  اگر دانشجویی خوب درس بخواند می‌تواند ظرف 6 ترم فارغ التحصیل شود.

شامل در پایان خاطر نشان کرد:این برنامه برای دانشجویان ارشد و دکتری نیز سودمند بوده و باعث شده این دانشجویان ترم عقب افتاده نداشته باشند.

انتهای پیام