کد خبر: 106 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴

به همت جهاد دانشگاهی اردبیل

کتاب «کشت سلول باکتری» منتشر شد

مسئول انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از انتشار کتاب «کشت سلول باکتری» خبر داد.

کتاب «کشت سلول باکتری» منتشر شد

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، مهران محمدی با اشاره به اینکه این کتاب تالیف ای.اس.بال بوده و با تلاش اکبر قویدل و سمیه ناجی‌راد از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های محقق اردبیلی و آزاد اسلامی واحد اردبیل ترجمه شده و به عنوان منبع علمی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این کتاب با هدف معرفی برخی از تکنیک‌های باکتری‌شناسی وی‍ژه دانشجویانی تالیف شده که با اصول پایه‌ای زیست‌شناسی و شیمی آشنایی دارند و در مرحله شروع به کارهای آزمایشگاهی مرتبط با کشت سلول‌های باکتری می‌باشند.

تکنیک‌های پایه‌ای معمول مورد نیاز در مراحل رشد، جداسازی و شناسایی باکتری‌ها را از جمله مبانی اصلی این کتاب اعلام شده است.

 کتاب کشت سلول باکتری حاوی راهکارهای عملی آزمایشگاه میکروبیولوژی است که با داشتن حجم کم اصول اساسی و اولیه کشت باکتری ها در آن به طور کامل بیان شده است.

محمدی با بیان اینکه کتاب حاضر دارای مطالب کاربردی برای دانشجویان رشته‌های زیست‌شناسی، میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی، پزشکی و کشاورزی است، افزود: دانشجویانی که برای پروژه‌های تحقیقاتی یا پایان‌نامه خود نیاز به آزمایش‌های مرتبط با باکتری‌ دارند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

انتهای پیام