پربازدیدترین ها

کد خبر: 1067 ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲

حواشی نشست دانشجویی با نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نهضت توابین بعد از توافق مورد قبول نیست/ سواران بر موج هسته ای، به فکر انتخابات نباشند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مقام معظم رهبری در مورد منافع نظام ، با احد الناسی تعارف ندارد و با شجاعت و صراحت مواضع خود را اعلام می دارد.

نهضت توابین بعد از توافق مورد قبول نیست/ سواران بر موج هسته ای، به فکر انتخابات نباشند

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، دیدار نماینده مردم اردبیل در مجلس با دانشجویان با حواشی متعدد و جالب توجهی برخوردار بود.

*برنامه به دلیل مراجعات مردمی با 40دقیقه تاخیر اغاز شد.

*بعد از ورود حقیقت پور به جمع دانشجویان حضار به صورت دسته جمعی سوره کوثر را تلاوت کردند.

*نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ابتدا به بیان توضیح در خصوص جریانات بعد از لوزان تا صدور قطعنامه پرداخت و در ادامه دستاوردهای هسته ای را تشریح کرد.

*ساعت 12 نوبت به پرسش و پاسخ دانشجویی رسید.

*یکی از دانشجویان با اشاره به تاریخ صدر اسلام قضایای جنگ احد و صفین را یاداور شد و گفت: در جنگ احد همین چند سرباز محافظ تنگه ابروی اسلام را بردند و در جنگ صفین نیز شاهدیم همین سربازان سست بنیه بر قران های سر به نیزه در مقابل قران ناطق گردن خم کردند.

وی تصریح کرد بعد از 12 سال مذاکره و تحمل انواع فشارها و دادن شهدای هسته ای، کوچکترین اهمال از سوی مسئولین و برپایی نهضت توابین بعد از توافق مورد قبول ملت حزب اللهی و شهید پرور نیست.

* حقیقت پور نیز در تایید سخنان این دانشجو به توصیف ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: شخصیت رهبر انقلاب بی نظیر و بی بدیل است و ایشان در برابر منافع نظام با احد الناسی تعارف ندارد و با شجاعت و صراحت مواضع خود را اعلام می دارد.

* یکی دیگر از دانشجویان شرایط عمومی جامعه را حاصل مدیریت خواص جامعه عنوان کرد و گفت: اگر همین خواص وظایف خود را درست انجام ندهند مصلحت نظام هم به خاطر کم کاری و تصمیمات نادرست انها به ناچار تغییر می کند.

*دانشجوی دیگری نیز با قرائت متن قطعنامه از رعایت نکردن بندهای خطوط قرمز توسط تیم مذاکره کننده به شدت انتقاد کرد و افزود: خطوط قرمز اعلام شده در متن قطعنامه در واقع نوعی عقب نشینی از خطوط تعیین شده است و این به هیچ وجه مورد قبول نیست.

 *حقیقت پور نیز استراتژی نرمش قهرمانانه رهبر انقلاب را خاطر نشان کرد و افزود: اگر در جایی محدودیتی ایجاد شده است در جای دیگر تلافی شده است و آنها در مواضعشان کوتاه آمدند.

وی عدم تعطیلی مراکز هسته ای، عدم بازرسی و بازجویی از دانشمندان هسته ای و حفظ آب سنگین را حاصل همین نرمش قهرمانانه دانست.

*حقیقت پور در جواب یکی دیگر از دانشجویان که چرا اجازه جشن توافق با آن حالت زننده توام با رقص و پایکوبی داده شد نیز گفت: ما قبل از این حرکت و اعلام رسمی قطعنامه به دولت هشدار دادیم و از آنها خواستیم اجازه چنین کاری ندهند چونکه هنوز اتفاقی نیافتاده، به هر حال همیشه عده ای در هر شرایطی آماده رقصیدن هستند و حتی بعد از باخت والیبال ایران به روسیه نیز عده ای به خیابانها ریخته و پایکوبی کردندکه البته این  خود نشان دهنده وضع اسف بار فرهنگ است.

وی سخنان 8 ماه پیش خود در دانشگاه ازاد اردبیل را یاداور شد و افزود: من در آنجابه صراحت اعلام کردم؛ نه جشن هسته ای داری و نه ماتم هسته ای ! چونکه اتفاق خاصی رخ نداده است.

حقیقت پور در جواب پیام تبریک بعضی اشخاص بخصوص فراکسیون مجلس در 23 تیر نیز گفت: ما اعتراض خودمان را بعد از آن واقعه ناگوار  هم شفاهی و هم کتبی اعلام کردیم و گفتیم که مجلس جای این کارها نیست.

*نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سوال  یکی دیگر ازدانشجویان در خصوص تبدیل فوردو به کتابخانه نیز گفت: طراحی فوردو از اول هم برمبنای محل ذخیره و یدکی تجهیزات چرخه سوخت هسته ای در مواقع بحرانی مثل از دست دادن نطنز بود و همین الان هم چیزی از دست نرفته و حتی چرخه سوخت هم هرچند با دورز بسیار پایین در فوردو برقرار خواهد بود.

* یکی دیگر از دانشجویان وضع اقتصاد کشور را خاطر نشان کرد و در مورد بازگشت دارائی های بلوکه شده ایران توسط آمریکا پرسید که این نماینده مجلس با اشاره به مصاحبه خود با خبرگزاری فارس گفت: وضع اقتصاد مملکت با تصمیمات درست و به جا حل خواهد شد نه با پس گرفتن دارائی های بلوکه شده ایران!؟

* کارشناس مسائل نظامی در پاسخ به محدودیت آزمایش موشک های دوربرد و به اصطلاح بالستیک یکی دیگر از دانشجویان نیز گفت: اعمال محدودیت در خصوص کلاهک هسته ای است و چون ما درصدد دستیابی به بمب هسته ای نیستیم پس کلاهک موشک های ما هم هسته ای نخواهد بود تا نگران این بند قطع نامه باشبم به هر حال مسائل نظامی ما به قوت خود باقی خواهد ماند و احدی حق دخالت در امور دفاعی ما را نخواهد داشت چونکه هر کشوری حق دارد در مقابل تهدیدات دشمنانش، خود را همواره آماده و مجهز نگه دارد.

*در این قسمت از نشست با "کیک یزدی و لیوان های آب " از حضار پذیرایی شد.

*حقیقت پور تصریح کرد: کارگروه اقتصادی، نظامی، حقوقی باید هیأت بررسی مجلس را همراهی کنند تا با ارائه مشاوره های تخصصی جلوی هرگونه ناپختگی گرفته شده و تصمیم های درست و بجا نیز اتخاذ شود.

* متن سخنان حقیقت پور در خبرگزاری ها بین چند دانشجو رد و بدل شد.

* نماینده  مردم اردبیل در مجلس در ادامه سخنان خود به گفتگوی رد و بدل شده خود با نوبخت معاون رئیس جمهور اشاره کرد و گفت:من بارها به مسئولین دولتی بخصوص به آقای نوبخت این نکته را یادآور شدم که شما تمام مسائل مملکت را ول کرده اید و تنها به هسته ای چسبیده اید!!!

 من تأکید کردم سطح انتظارات مردم نسبت به  اصلاح وضعیت اقتصادی  پس از توافق را بالا برده اید که این جوابگوی نیاز مردم نخواهد شد.

*حقیقت پور به انتخابات اشاره کرد و گفت: قطعا مردم در زمان انتخابات، با کسب بصیرت های لازم یقه موج  سواران هسته ای را خواهند گرفت.

*این سخن حقیقت پور با تشویق دانشجویان همراه شد.

*یکی از دانشجویان در مورد غلوهای دولت در مورد دستاورد های هسته ای سخن گفت و خواستار روشنگری علمی در بین دانشگاهیان شد.

*این نماینده مجلس با بیان اینکه نبایداز تیم مذاکره کننده پهلوان پنبه ساخت گفت: در کل دولت نباید دستاوردهای هسته ای را پررنگ و لعاب تر از واقعیت نشان دهد.

* حقیقت پور در جواب یکی دیگر دانشجویان در مورد اینکه چرا مجلس دیر هنگام وارد بحث مذاکرات شد نیز گفت: چون تیم راهبردی هسته ای به دستور رهبر انقلاب تشکیل شده بود و در چنین مواضع حساسی هم باید تنها یک نهاد مسئولیت هدایت مذاکرات را برعهده بگیرد تا جوابگو باشد .

وی ادامه داد: تیمی که مذاکرات را مدیریت می کند و با رهبری نیز ارتباط مستقیم دارد، تمام موارد را مو به مو به رهبر انتقال می دهد چونکه از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است.

*نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس طرح صیانت از دستاوردهای هسته ای را خاطر نشان کرد و گفت: ببا تصویب این طرح در مجلس در واقع ریل سمت و سوی جریان هسته ای کشور تنظیم خواهد شد.

*دانشجویان جهت سلامتی نمایندگان مجلس صلوات فرستادند.

 * حقیقت پور با اشاره به اینکه زمان جلسه رو به اتمام است گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی فضای مجازی در کنار مجلس  وظیفه خطیر صیانت از دستاوردهای هسته ای را برعهده دارند.

*این نماینده مجلس در پایان  سخنان خود در پاسخ سئوال نظر شخصی در مورد توافق هسته ای گفت: "من منویات مقام معظم رهبری را با دنیا عوض نمی کنم."

* این نشست صمیمی دانشجویی با سه صلوات به پایان رسید.

انتهای پیام