پربازدیدترین ها

کد خبر: 1080 ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴

یادداشت دانشجویی

وقتی قتل پزشک اردبیلی را پایتخت پیگیری می کند!

گذشته از این ماجرا که پیگیری و مجازات عاملان حادثه جزو وظایف قوه قضاییه است یک مطلب قابل تامل دیگری در این بین به ذهن هر ایرانی خطور می کند و اگر بهتر به عمق این موضوع بپردازیم به یاد سریال مهران مدیری می افتیم.

وقتی قتل پزشک اردبیلی را پایتخت پیگیری می کند!

به گزارش ابصارنیوز، ایرج فتحی در یادداشت خود پیرامون قتل یک پزشک در اردبیل نوشت: در همان ساعات اولیه در شبکه های مجازی بازارهای شایعات را داغ و داغتر کرد و بار دیگر بر نحوه استفاده ضعیف از این شبکه اجتماعی را به اثبات رساند و متاسفانه هنوزهم فرهنگ استفاده صحیح از این امکانات مطلوب شبکه مجازی در کشور ما تقویت نشده است.

در خصوص این حادثه از ساعات اولیه ماجرا عده ای شایعه کردند که قتل بعلت تاخیر در حضور پزشک برسربالین بیمار بوده که منجر به خصومت نزدیکان و خانواده بیمار شده و منجر به قتل یک پزشک فوق تخصص شده است و عده ای دیگر شایعه کردند علت مرگ دکتر فوق تخصص، بدلیل خصومت شخصی بوده است و شایعه های پی در پی دیگر بدون اینکه منبع اصلی خبرمشخص باشد یا نباشد و همینطور خبرها در شبکه های مجازی دست به دست می شود!

گذشته از این ماجرا که پیگیری و مجازات عاملان حادثه جزو وظایف و اختیارات قوه قضاییه است یک مطلب قابل تامل دیگری در این بین به ذهن هر ایرانی خطور می کند و اگر بهتر به عمق این موضوع بپردازیم به یاد سریال مهران مدیری می افتیم که چگونه زیر پرس و منگنه جامعه پزشکی کشور کمرش خم شد! شاید این سوال به ذهن خواننده خطور کند که این موضوع چه ربطی به حادثه اخیر دارد؟ درست است منهم موافق بی ربط بودن این موضوع با قتل پزشک هستم ولی کمی برویم جلوتر و ببینیم چه ربطی دارد.

سالیان سال است که در جاده های کشور در اثر بی خیالی عده ای مسوولین اجرایی و سایرعوامل منصف و دخیل در این امر مردم مظلوم و بی گناه به همراه خانواده خود جان شیرین خود را از دست داده اند،حتی در این همه مدت یک وزیر وظیفه شناس هم پیدا نشده است که از مردم رسما عذر خواهی کرده و جدا پیگیر این قضیه باشد و زمین و زمان را بهم بدوزد!

سالیان سال است که در اثر کوتاهی ها و بی تفاوتی شهرداریهای کشور،سازندگان،ناظران ساختمان ها و سایرعوامل اجرایی خانه های مردم بی گناه فرو می ریزدو حتی کسی هم پیدا نمی شود از ته دل و بنا به وظیفه قانونی و انسانی خود بطور جد پیگیر این ماجراها باشد!

سالیان سال است که در اثر بی توجهی مسوولین امر و رواج ساخت وسازهای بی رویه و غیرقانونی در حاشیه رودخانه ها عده ای مردم بی گناه آنهم در روز جشن و عید ملی زیر سیلابهای چند متری می روند و تا چندروز دیگر هم اجساد آنان پیدا نمی شود ولی کسی پیدا نمی شود که خواستار مجازات عاملان این بی توجهی ها باشد و بجای عذر خواهی از ملت شریف ، همدیگر را به باد اتهام و تقصیر می گیرند!

سالیان سال است که در اثر سهل انکاری و یکه تازی کارخانه های سازنده خودروی کشور در زمینه استاندارد سازی خودرو و قطعات آن، عده ای مردم مظلوم با تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند و از طرفی آمارهایی وقیهانه منتشر می کنند که تعداد تصادفات جاده ای کشور در سال نزدیک به تعداد تلفات سکته های قلبی ده سال فلان کشور است،ولی کسی پیدا نمی شودکه .....

و سالیان سالهای دیگر و اما و اگرهای دیگر و باز بی خیالی های دیگر!!

حال موضوع قتل پزشک را اینگونه ربط می دهیم،به محض انتقاد از جامعه پزشکی کشور و به محض بروز یک اتفاق که در چندین سال شاید یک مورد هم اتفاق نیافتاده باشد، جامعه پزشکی کشور دستگاه منگنه خود را روشن کرده و با تحت فشارگذاشتن اذهان محترم وزراء گوش به فرمان خود همه جا و همه کس را به زیر منگنه می برد که چرا؟ که چرا و چرا!

قتل پزشک اردبیلی یک عمل وقیهانه ای بود که متاسفانه در این شهر به وقوع پیوست و جامعه متحد پزشکی را داغدار کردکه نباید این اتفاقات زشت در کشورما رخ می داد، حال دیدیم که وزیر محترم از آن سر تهران شخصا و عمیقا پیگیر این ماجرا می شود گویی که در استان اردبیل کسی یا کسانی در قوه قضاییه نمی توانند عاملان این ماجرا را مجازات کرده و مسوولین قوه قضاییه فرق بین پزشک و مردم عادی رانمی دانند!

برای قوه قضاییه انسانها در یک جایگاه قراردارند و نیازی هم نیست کسانی با تعصبهای چکشی پیگیرحق و حقوق جامعه پزشکی باشد، چرا زمانی که عده ای مردم بیگناه زیر سیل سهمگین کنارجاده ها جان باختندکسی تعصبی پیگیر ماجرانمی شود؟

چرا همین اطباء نازک تر از گل آن زمان که همکارانشان زیر چاقوی جراحی با اشتباهات کودکانه جان مردم را می گیرند تعصبی از خود نشان نمی دهند و اعتراض نمی کنند؟

چرا آقایان پزشکی که بخاطر چند ریال هزینه عمل جراحی نیازمندی را جراحی نمی کنند تا او مجبور باشد مانند شمع بسوزد و فنا شود؟ و چراهای هزاری دیگر که اگر در این مجال نوشته شود حقیر هم مانند مهران مدیری مظلوم زیر منگنه جامعه پزشکی کشور می روم.

باردیگر خاطر نشان می شوم که قتل پزشک اردبیلی بسیار تعصب بار بود و باید عاملان این عمل وقیح به سزای عملشان برسند اما باید این حساسیت و عدالت خواهی را به کل مردم عزیز جامعه و کل اقشار نشان داد نه به قشر پزشکان که خدای نکرده زمانی جامعه فکر کند این پزشکان شاید از جنس و رنگ دیگری هستند.

از همه عزیزانی که ازهمان ساعات اولیه ماجرا بدون هیچگونه اطلاعی از کم و کیف قضیه اقدامهای دلسوزانه ای را نسبت به جامعه محترم و برجسته و نیز بی رقیب جامعه آنهم از روی تعصب همیشگی انجام دادند از طرف همه مردم زجرکشیده از آلام و رنجهای جسمی تشکر می نماید که اینگونه بفکر جامعه خدوم پزشکی استان هستنددر حالی که عده ای مردم رنجور و بیماران سرطانی استان بیش از تشخیص پزشک نیازمند داروهای بیماران صعب العلاج هستند،امیداست در آینده نه چندان نزدیک جناب وزیر و همکاران زحمتکش ایشان فکری هم بحال این بیماران بالاخص خانواده های بی پولی کنند که دچاربیماریهای سرطانی بوده و هزینه درمان خود را از راه کارکردن در خانه های مردم درمی آورند.

یادداشت نویس:ایرج فتحی جلفا

منبع:مجمع مهندسان خیر استان اردبیل

انتهای پیام

 

 


نظرات بازدیدکنندگان

حقجو
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵

ازمسوول سایت ابصارنیوز بخاطر این واقع بینی در مسایل اجتماعی تشکرمی کنم که بسیارعالی درد دل همه مردم را نسبت به این اتفاق گفتند خسته نباشید


رحمتی
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵

بااین یادداشت کل جامعه مطمینم موافق هستند الحق و والانصاف متین بیان کردید، از مدیرسایت بینهایت تشکر می شود