کد خبر: 114 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶

حجت الاسلام علی نسب:

هنر؛ لازمه ایجاد آرامش در جامعه است

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل لازمه ایجاد آرامش در جامعه را هنر دانست و افزود: این آرامش زمانی ایجاد می‌شود که در هنر ما زیبایی باشد.

هنر؛ لازمه ایجاد آرامش در جامعه است

به گزارش ابصار نیوز، حجت‌الاسلام حمید علی‌نسب، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، دیشب، دهم اسفندماه، در مراسم شب شعر و موسیقی کافه خاطره، در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل لازمه ایجاد آرامش در جامعه را هنر دانست و افزود: این آرامش زمانی ایجاد می‌شود که در هنر ما زیبایی باشد.

وی تصریح کرد: در بکارگیری هنر باید بر عواطف و احساسات افراد تاثیرگذار باشیم و در انسان‌ها شور، حیرت، تعجب و در اغلب موارد آرامش ایجاد کنیم.

علی‌نسب وظیفه شاعران و هنرمندان را در عصری که همه به دنبال آرامش هستند را بسیار خطیر دانست و خاطرنشان کرد: شناخت زیبایی هنر به درونی‌ترین لایه های روح و روان انسان ها مربوط است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل افزود: ما باید به عنوان هنرمند به روحیه افراد لطافت ببخشیم و این لطافت را می توان با کلامی که در آن رمزی نهفته بصورت شعر درآورده و موجب آرامش انسان‌ها شویم.

در ادامه فرناز شهبازی دبیر کانون هنری ادبی صبای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: باعث افتخار است که در کانون هنری ادبی صبا همواره مسیر فعالیت هایمان در جهت رشد و شکوفایی شاعران و معرفی آنان به جامعه ادبی و هنری بوده است.

وی با اشاره به مصادف بودن این برنامه با فارغ التحصیلی دانشجویان ورودی سال 90 دانشگاه، افزود: در خلاء و سکوت برنامه های فرهنگی دانشگاه، افتخار می کنیم که توانستیم یک برنامه ادبی با عنوان شب شعر و موسیقی کافه خاطره را برگزار کنیم.

شهبازی با بیان اینکه دانشگاه بدون حضور دانشجو، هیچ ارزشی ندارد، اظهار امیدواری کرد: دانشگاه از برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی بیش از پیش حمایت کند.

دبیر کانون هنری ادبی صبا با بیان اینکه شعر گناه نیست و شاعر گناهکار نیست، تصریح کرد: با توجه به بررسی های کانون، دانشجویان ورودی سال های 92 و 93 دارای اشعار خوبی هستند و این نشان دهنده آینده روشن ادبی دانشگاه است.

فرناز شهبازی تعداد آثار رسیده به دبیرخانه کانون را 33 اثر از 26 شاعر عنوان کرد و گفت: پس از سه مرحله داوری، پنج اثر به عنوان بهترین آثار انتخاب شدند.

شایان ذکر است؛ اجرای موسیقی زنده، شعر خوانی توسط شاعران دانشجو، فارغ التحصیل و اساتید و مشاعره توسط دانشجویان غیر شاعر از دیگر بخش های این برنامه بود.

انتهای خبر