کد خبر: 1141 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵

رئیس سازمان فناوری اطلاعات:

ایجاد شبکه علمی کشور در دستور کار است/ تعریف اکوسیستم استان تعیین کننده زنجیره کسب و کار است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: با تعریف درست و کامل اکوسیستم استان در تمامی زمینه‌های گردشگری، طبیعی ، تاریخی و نیز سایر ظرفیت‌های استان شاهد پیشرفت های چشمگیر در حوزه اقتصاد و اشتغال خواهیم شد.

ایجاد شبکه علمی کشور در دستور کار است/ تعریف اکوسیستم استان تعیین کننده زنجیره کسب و کار است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، نصرالله جهانگرد در نشست مشترک فعالان حوزه ICT دانشگاه محقق با بیان اینکه  سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات کشور تا40 برابر افزایش یافته است گفت: مقدمات این کار به دلیل وجود تحریم‌ها در سال‌های گذشته به‌سختی فراهم‌شده که امیدواریم این کار باعث انجام کارهای بزرگ‌تر در سال های پیش رو شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته فقط حدود 110 میلیارد تومان برای حوزه زیرساخت ارتباطات کل کشور سرمایه‌گذاری شده بود که این رقم در دولت یازدهم با سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد تومانی مقدمه انجام کارهای بزرگی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را فراهم کرده است.

جهانگرد با بیان اینکه در حوزه ترافیک دیتا نیز با توجه به نصب نسل سوم اینترنت موبایل، تعداد مشترکین استفاده‌کننده از این فنّاوری به شدت افزایش‌یافته تصریح کرد: برخی از نقطه‌ ضعف‌ها و نیازهای مقدماتی در این زمینه‌ها باید ترمیم شود تا پاسخگوی نیازمندی های مردم باشیم.

معاون وزیر ارتباطات در رابطه با مباحث مربوط به مشاوره و استفاده از ظرفیت‌های استان نیز آمادگی وزرات را اعلام کرد و افزود: ما در این زمینه آمادگی کامل داریم تا تحت عنوان مشارکت منابع مالی، بخشی از این اعتبارات را تأمین کنیم که در این زمینه باید از ظرفیت‌های شرکت‌های ذی‌ربط در استان نیز استفاده شود.

جهانگرد ظرفیت مرزهای استان اردبیل با کشور همسایه را یاداور شد و افزود: اردبیل به دلیل داشتن ظرفیت منابع انسانی خوب به‌ راحتی می‌تواند در زمینه توسعه قدم بردارد.

وی در پایان اهمیت تعریف درست اکوسیستم استان را خاطر نشان کرد و افزود: اگر این کار بصورت دقیق و کامل انجام شود در تمامی زمینه‌های گردشگری، طبیعی ، تاریخی و نیز سایر ظرفیت‌های استان شاهد پیشرفت های چشمگیر در حوزه اقتصاد و اشتغال خواهیم شد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: تبدیل مزیت‌های استان به فرصت‌های پیشرفت مستلزم اهتمام جدی مسئولان استان و نخبگان جامعه است که امیدواریم این کار مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام