کد خبر: 1142 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

آموزش و توسعه مهارت در حوزه فناوری، جدیدترین استراتژی دولت است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش شاخصه مهارت و آموزش ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از سیاست‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

آموزش و توسعه مهارت در حوزه فناوری، جدیدترین استراتژی دولت است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، برات قنبری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مشترک فعالان حوزه ICT استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اردبیل هجدهمین استان کشور بر اساس شاخص توسعه ist گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درصدد است تا با استفاده از فنّاوری‌های نوین خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات را در تمام استان‌های کشور گسترش دهد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه  افزایش شاخصه مهارت و آموزش ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از سیاست‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: در این راستا با آموزش‌های نوین و کلاسیک درصدد هستیم حرف‌های زیادی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای گفتن داشته باشیم.

قنبری رشد 10 درصدی  هر ساله اردبیل در شاخص عملکرد را خاطر نشان کرد و گفت: علی رغم20 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان هنوز عقب ماندگی ها جبران نشده است.

وی با بیان اینکه سهم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازار نسبت به سال‌های گذشته سه برابر افزایش‌ یافته افزود: این امر می‌تواند با تلاش مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر افزایش یابد.

وی رتبه 22 استان در کشور در زمینه شاخص دسترسی استان به فناوری را یادآور شد و تصریح کرد با این حال اردبیل از لحاظ استفاده از فناوری های موجود بسیار خوب عمل کرده است.

این مقام مسئول به رتبه 20 اردبیل در شاخص مهارت را یاداور شد و افزود: مسئولین اردبیل باید برنامه ریزی اساسی در زمینه آموزش مهارت به مردم داشته باشند.

قنبری با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی و سایبر محدوده زمان و مکان معنی ندارد تصریح کرد: نگاه وزارتخانه توانمندسازی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است.

وی خواستار حمایت از تولیدات محتوایی و بومی و ابتکارات استانی شد و تصریح کرد این کار علاوه بر مهندسی مهاجرت باعث به نتیجه رسیدن سریع و قابل قبول خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از موضوعات مهم برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور را استفاده از حمایت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی در کشور عنوان کرد و افزود: هرچقدر بتوانیم تشکل‌های خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را جذب کنیم، شاهد موفقیت‌های زیادی در این حوزه خواهیم بود.

انتهای پیام